Permalänk
Medlem

Reboot loop

Hej hopp!
Som rubriken säger så har jag ett litet problem sitter och har köpt massa nya grejer till tjejens nya dator
-z170-gaming k3 Mobo
-Crucial Ballistix Sport LT Red 2x4GB
-i5-6600 3.5Ghz
-Nvidia Gtx 960 2GB
-nå gammal Apx 500w Psu

Satte i allt och kommer inte ens in i bios.. Tänkte att de kanske kunde vara psu som va för slö så testa med min egna som ska palla men samma sak.
har googlat runt å testat de mesta, så funderar på om det är moderkortet som kan va kört, Finns de nått sätt man kan kolla upp sånt eller ere bara att byta ut direkt?

Någon av er smarta personer som har nå input eller erfarenhet i sånthär?

Permalänk
Medlem

Dubbelkolla alla kort/sladdar/kontakter osv. Händer det något alls? Annars är det nog bara göra en felanmälan på kortet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har dubbelkollat alla kablar å kort.
började tvivla på om grejerna va komplatibla med varandra.

Permalänk
Medlem

Det enda är väl moderkortet inte stödjer CPUn så du måste uppgradera bios. vilket är lite moment 22 när man inte har en cpu som redan är kompatibel. Kolla på moderkortstillverkaren om den cpu du har funkar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Samma socket (1151), Köpte de som ett paket också så de borde ju fungera med varandra :S

Permalänk
Avstängd

Det jag tänker på först är att det kan vara fel på ram-minnet. Pröva använda de olika i olika slotts samt bara en åt gången. Var iaf mycket snack om det när jag hade problem med reboot loop. Men visade sig att det var fel på CPUn. Dock fick jag samma problem som du beskriver när jag köpte cpu kylare med 2 fläktar och ena fläkten nuddade?tryckte? på ramm-minnet.

Permalänk
Medlem

Du kan testa att ta ut och sätta tillbaka bios-batteriet så att den kör default-inställningar, säkert inte det som är problemet, men man kan ju alltid testa.

Permalänk
Medlem

Testade med att ta ut ett ram minne och bara köra med 1 i varje slot.
Kopplade in högtalaren i moderkortet också, den piper 3 gånger sen startar den om oavsett plasering på ram
tog ut batteriet och satt i det igen efter ett tag samma lika problem

Permalänk
Medlem

Har fått ordning på det, Ramminena va för löst isatta va tvungen att vara hulken för att få i dom. Tack för er