Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Permalänk
Datavetare
Skrivet av naniska:

Okej. Om du har tid testa detta! Hitta en typ League of legends video på youtube. Kolla den i din iphone. Försök läsa texten i chatten eller typ siffrorna på itemsen.
sen testa att göra detta igen på en 1080p eller 1440p

En korrekt jämförelse skulle då vara att göra det på en 4,7" skärm med 1440p upplösning. Rätt säker att det inte går att läsa chatten där heller utan förstoringsglas. Däremot rätt säker att jag kan läsa den på en 6" skärm med PPI på 320.

Kan absolut hålla med om att det inte är jättebekvämt att t.ex. läsa böcker och PDFer på Iphone6/6S. Men det har inget att göra med för låg PPI utan är en effekt av att skärmen är för liten för detta.

Så är mer än en parameter som är relevant i en sådan jämförelse.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

@Triton242: Det är just det en DAC gör. Utan det går det inte att omvandla en digital signal till analog.

Nu förstår jag inte riktigt vad du kommenterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av knas123:

- Kan ej koppla in AUX i exempelvis en bil utan bluetooth - stor grej för min del
- Kan ej ladda samtidigt som man har i trådbundna lurar (eller i bilen om man har i en powerbank vid långa resor)

Det ingår adapter för 3.5mm headset, kollade du ens? (min bil fixar inte bluetooth, får köra aux-kabel)

För övrigt vadå, hur lång tid tar det att ladda en iphone 6s idag? Min tar 2h att ladda. Jag laddar alltid telefonen när jag sover så när jag vaknar kommer min telefon klara sig under dagen. Lyssnar du på musik 16h om dygnet eller?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det verkligen bekräftat att den mindre iPhonen (7) har samma 326 ppi som innan? Tyckte mig läsa "Retina HD" på båda två (7/7+) på en slide vilket tidigare har varit Applesnack för 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

DAC;en i iPhone är ca 1/4 av ett Nano-SIM och kostar runt 10-20Kr. Du är med andra ord helt ute och cyklar.

Gillar hur ditt bevis att jag har fel är en summa du har hittat på för att hjälpa ditt argument
Kan du länka en källa till vad den kostar?
http://www.kenrockwell.com/apple/iphone-6-plus.htm
Där är ett expempel där reviews pratar om att iphone har en dac som är att likna med "hi-fi" dacs...
Samt att DACen i många iphone som 4 och 5 har ansetts extremt bra! Så om detta är sant varför köper inte alla en dac för 10-20kr? xD
Om du hävdar att jag har fel hitta en länk eller något för att backa upp det du säger

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Halldin:

Är det verkligen bekräftat att den mindre iPhonen (7) har samma 326 ppi som innan? Tyckte mig läsa "Retina HD" på båda två (7/7+) på en slide vilket tidigare har varit Applesnack för 1080p.

"Retina" är ett skitbegrepp som bara betyder "fler pixlar än vad man kan avskilja från normalt läsavstånd". Det är typ 750p för lilla och 1080p för stora telefonen. I verkligheten renderar de mycket fler pixlar, men det får jag lämna över till någon mer påläst.

Källa för vad "Retina HD" är: http://www.apple.com/se/iphone-6s/specs/

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Fortfarande den där jävla kameran som sticker ut... Ingen trådlös laddning, kom igen? Samt upplösningen... Lite pinsamt faktiskt, 1080p är ju STANDARD idag. Jag ser stor skillnad mellan iPhones och de nyare skärmarna i Android-telefoner...

Gillar att de TILLSLUT infört vattentåligheten, samt hårdvaran som sitter inne i iPhonen nu. Helt okej nu faktiskt, gillas! Att 32gb är instegsmodell gillas också!

Tror att borttaget av 3,5mm var ett STORT misstag, men det är också väldigt individuellt. Känner många med iPhone kommer vägra skaffan 7:an pga detta. Trådade lurar ger otroligt mycket bättre ljudkvalitet än bt-lurarna till samma pris, dessutom.

Priset är lite saftigt, men smartphones idag... Men det är ju ändå Apple detta, vad förväntade man sig? De klassas ju inte som budgettelefoner precis

Skrivet av PowerNet:

Varför sätta i mer pixlar som inte behövs?
Ögat kan ändå inte uppfatta fler pixlar än det kan.

EarPods låter inte sämre än andra kabelanslutna, och AirPods kommer kosta 1795 kr, vilket inte är högre totalpris än andra headset, ex Plantronics Voyager Legend.

Trådlös laddning är ingen mening att ha, då blir telefonen bunden till laddningsenheten oavsett, har man kabel så kan den användas samtidigt som den laddas, utan att laddningen avbryts.
Varför införa en funktion som inte är användbar?

Helt ärligt, jag hoppas för din skull att du inte var seriös med det första.

EarPods låter inte sämre än andra kabelanslutna? De är okej hörlurar för att få med en telefon gratis, men du måste ju skoja?

1795kr är dessutom ett riktigt pinsamt pris för dessa bt AirPods, trodde SweC hade skrivit fel först... Visst, de är snygga, men på riktigt?

Trådlös laddning är rätt individuellt, jag tycker det är en skitbra sak. Du ville ju själv att tekniken skulle gå framåt, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

"Retina" är ett skitbegrepp som bara betyder "fler pixlar än vad man kan avskilja från normalt läsavstånd". Det är typ 750p för lilla och 1080p för stora telefonen. I verkligheten renderar de mycket fler pixlar, men det får jag lämna över till någon mer påläst.

Det vet jag, det var just "HD"-suffixet jag ville betona. Men det kanske är "25% increased color gamut" som står för det nu.

Edit: n/m, såg din edit nu. Ville minnas att 6s var Retina och 6s+ var Retina HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

En korrekt jämförelse skulle då vara att göra det på en 4,7" skärm med 1440p upplösning. Rätt säker att det inte går att läsa chatten där heller utan förstoringsglas. Däremot rätt säker att jag kan läsa den på en 6" skärm med PPI på 320.

Kan absolut hålla med om att det inte är jättebekvämt att t.ex. läsa böcker och PDFer på Iphone6/6S. Men det har inget att göra med för låg PPI utan är en effekt av att skärmen är för liten för detta.

Så är mer än en parameter som är relevant i en sådan jämförelse.

Jag jämnförde mellan Iphone 6 och min HTC m8 som har lika stor skärm Och ja skillnaden är natt och dag i video på youtube Du kommer inte se någon skillnade på DVD film som har låg upplösning t.ex.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Det ingår adapter för 3.5mm headset, kollade du ens? (min bil fixar inte bluetooth, får köra aux-kabel)

För övrigt vadå, hur lång tid tar det att ladda en iphone 6s idag? Min tar 2h att ladda. Jag laddar alltid telefonen när jag sover så när jag vaknar kommer min telefon klara sig under dagen. Lyssnar du på musik 16h om dygnet eller?

Givetvis såg jag det, såg hela eventet. Men att få en adapter för det löser inte problemet. Om man har aux inkopplat via adapter för musik/GPS och man åker en 6-7 timmars resa med aktiv GPS + musik dör batteriet. Hur ska man ladda detta samtidigt som man njuter av lite goa klassiker?

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffendanan:

AirPods kostar 1795:-, Vilket skämt.

Fyfan, hade räknat med tusenlappen med tanke på att Apple brukar sätta höga priser tänkte jag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av DozeN:

Ingen trådlös laddning, kom igen? Samt upplösningen... Lite pinsamt faktiskt, 1080p är ju STANDARD idag. Jag ser stor skillnad mellan iPhones och de nyare skärmarna i Android-telefoner...

Tror att borttaget av 3,5mm var ett STORT misstag, men det är också väldigt individuellt. Känner många med iPhone kommer vägra skaffan 7:an pga detta. Trådade lurar ger otroligt mycket bättre ljudkvalitet än bt-lurarna till samma pris, dessutom.

Du, trådlös laddning suger i verkligheten. Inser man att man inte har en laddad lur så vill man ha så mycket kräm som möjligt på en så kort tid som möjligt, då får man peta i en sladd, enklare än så är det inte.

Upplösning? 1080p har ju den större telefonen. Jag har den lilla och tycker inte det ser grötigt ut direkt.

Varför är det ett misstag att ta bort 3.5mm? Dom bjuder ju på en adapter så det spelar ju ingen roll egentligen. Det ingår trådade lurar, det är överprisade airpods för 1600kr som inte kommer sälja som smör, men dom som ingår är trådade och har en adapter med i lådan. Du kanske ska titta på keynoten igen?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

De gånger som jag har gått inom butiker och tittat på mobiler så har jag varje gång tyckt att iPhone har de bästa skärmarna. Notera att jag har aldrig ens ägt en iPhone.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

helt ointressant telefon imo, och ingen trådlös laddning +laddsladden är samma kabel som hörlurarna ansluts + trådlösa bluetooth tillbehörs lurar 1800kr med 5h batteritid (när dom är nya, expect 3 h efter 1 år) = haha

hoppas ingen iphone användare lyssnar podcasts kommer ju fan knappt igenom en JRE med bluetooth lurarna

Permalänk
Medlem

Apple har tidigare tagit bort VGA-port, Ethernetport, optisk enhet, floppy disk etc. och det har funkat ok hittills trots högljudda klagomål. Tror man kan klara sig utan 3.5mm med om funktionaliteten går att få på annan väg.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte får ihop det där med 3,3 Miljarder transistorer? Någon måste ju rökt på hos Apple. En i7-6700K har närmare 2 Miljarder om jag inte minns fel... Eller sitter de på någon sjuk 5nm teknik de håller för sig själva?

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ärligt talat, 2016 och en sämre batteritid bara för en knapp märkbar förändring i bildkvalitet innan batteriteknologin ens har hunnit ikapp = I stort sett alla andra high end-telefoner.

Va?

Grejen är ju det att Samsung har skapat en stor förändring i bildkvalité med Amoled samt högre upplösning. Ändå har den ju bättre batteritid, det är inte bara batteriet som måste utvecklas framåt utan också skärmarnas effektivitet vilket Samsung just nu briljerar med.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Mängden lightningkontakter som knäcks av i fickan på folk/ser till att lightningporten börjar glappa kommer vara enorm.

Folk har redan problem med dessa och då har de inte provat att ha kontakten i och böja sig för att knyta skorna i ett par jeans med höga/små fickor. Det får till och med robusta 3,5mm pluggen att lida.

Trodde på riktigt att de skulle ha någon lösning på detta men det verkar inte så. Kommer fungera ungefär som pennan de tycker man ska ladda rakt ut ur en iPad. Hävarm much?

Och hur mycket plats tar porten egentligen?

Skrivet av Halldin:

Apple har tidigare tagit bort VGA-port, Ethernetport, optisk enhet, floppy disk etc. och det har funkat ok hittills trots högljudda klagomål. Tror man kan klara sig utan 3.5mm med om funktionaliteten går att få på annan väg.

Det där är alla saker som varit redo att fasas ut (förutom VGA och optisk enhet som de hade kvar gamla MacBook Pro till väldigt nyligen för företag behövde det). En CD gjorde allt som en floppy disk fast bättre. Varför skulle man vilja ha ethernet i en laptop(förutom i undantagsfall)?. VGA lika så då digitala skärmar varit en grej hur länge som helst. Har svårt att tro de tog bort VGA innan DVI var etablerat. För att inte tala om hur mycket lättare hela "adaptergrejen" är till en dator man har i än väska än en telefon man har i fickan.

Nu har de dock inget bättre att ersätta med. Woooow, bluetooth. Ja, det har funnits länge och om suget nu varit så stort som för digitala videosignaler eller optisk media hade kablade hörlurar skrivits till historien för länge sen. Faktum är att det är för dyrt för att folk ska motiveras att gå den vägen samt ett meck att hålla på att ladda. Vet inte hur många gånger mitt bluetooth headset blinkat rött för jag glömt ladda det innan jag ska till gymmet. Trådlösa hörlurar/en sunkig adapter gör inte samma sak fast bättre på samma sätt som CDn skrotade Floppyn eller ettor och nollor skrotade VGA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Apple har tidigare tagit bort VGA-port, Ethernetport, optisk enhet, floppy disk etc. och det har funkat ok hittills trots högljudda klagomål. Tror man kan klara sig utan 3.5mm med om funktionaliteten går att få på annan väg.

Du glömmer det icke utbytbara batteriet som man lyckades skapa en shitstorm om i ett par generationer i media. Kostar idag 200kr at byta det på telefoner vars ålder skulle berättiga ett byte, då ingår batteriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Lite skillnad då kameran faktisk påverkas ifall det blir repor på linsen. Inte riktigt samma sak som att t.ex. få repor på baksidan av telefonen.

Det är däremot inte ett argument som är relevant längre. Jag har många i vänkretsen, mig själv inräknat som kört sina iPhones utan skal eller skydd öht och har aldrig haft problem med repor på kameralinsen, och det från iPhone 5 till iPhone 6s.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Undra om anmälningar av stulna mobiler ökar hos försäkringsbolagen de närmaste veckorna då

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Du, trådlös laddning suger i verkligheten. Inser man att man inte har en laddad lur så vill man ha så mycket kräm som möjligt på en så kort tid som möjligt, då får man peta i en sladd, enklare än så är det inte.

Upplösning? 1080p har ju den större telefonen. Jag har den lilla och tycker inte det ser grötigt ut direkt.

Varför är det ett misstag att ta bort 3.5mm? Dom bjuder ju på en adapter så det spelar ju ingen roll egentligen. Det ingår trådade lurar, det är överprisade airpods för 1600kr som inte kommer sälja som smör, men dom som ingår är trådade och har en adapter med i lådan. Du kanske ska titta på keynoten igen?

Håller inte med dig, tycker det skönt att bara kunna lägga ner telefonen på en trådlös laddare på sängbordet istället för behöva sträcka sig efter en sladd och försöka lirka in sladden i mörkret när man bara vill sova. Däremot vill man ladda snabbt är det sladd som gäller, som du säger

Då kanske jag har lite bättre syn än dig, tycker inte heller det ser "grötigt" ut men skärmarna på andra telefoner idag håller en högre standard som jag vant mig vid.

Varför jag tycker det är ett misstag att ta bort 3,5mm? Man kan inte lyssna på musik samtidigt som man laddar? Ganska självklar anledning enligt mig. Så jag tycker tvärtom det spelar en väldigt stor roll... Här spelar ju även saknaden av trådlös laddning in.

Jag får väl fortfarande kommentera priset på AirPodsen, även om de inte kommer sälja "som smör", eller vad menar du ens???

Permalänk
Datavetare
Skrivet av naniska:

Jag jämnförde mellan Iphone 6 och min HTC m8 som har lika stor skärm Och ja skillnaden är natt och dag i video på youtube Du kommer inte se någon skillnade på DVD film som har låg upplösning t.ex.

Svårt att se hur det kan vara en effekt av får låg PPI. Det är det absolut möjligt att läsa tekniska manualer i "iBooks" på en Iphone6. Texten i dessa blir mikroskopisk på en 4.7" skärm så enda sättet att se texten är att hålla telefonen två decimeter från ansiktet eller köra med förstoringsglas.

Försöker man läsa samma bok på en skärm med 200 PPI (som är betydligt större) är problemet absolut att text renderas med för få pixels, men är ändå möjligt att tyda texten. Med över 50 % högre PPI har jag svårt att se hur PPI fortfarande vara ett problem.

Har däremot noterat att liten text ser suddigt ut i YouTube på Iphone. Men har alltid antagit att endera Safari alt. YouTube helt sonika kör med lägre bitrate då det handlar om en liten skärm. För sättet texten ser suddig ut på skiljer sig rejält från vad man ser i iBooks där upplösningen absolut är så hög som skärmen förmår.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

Varför då? Jaybird Freedom kostar väl runt 1800 kr och dessa lär nog toppa dem. Givetvis finns andra hörlurar än de från Jaybird, men det är väl ändå dessa som många ansett tillhöra de bättre av de trådlösa in-ear hörlurar som säljs idag? Själv är jag definitivt intresserad iallafall! Hoppas dock att de fungerar med Windows och Android också, även om jag har en iPhone och Mac.

@H4tten:

Har ett par Jaybird freedom, tycker det är smidigt typ när man springer på gymmet. Dock har jag ALLTID ett par trådade hörlurar med mig i väskan. Batterier tar slut snabbt på alla BT-lurar jag har testat - bra batteri -> tunga hörlurar vilket blir obekvämare än att vara trådad.

Alla grejerna med trådlösa lurar, smarta klockor osv fungerar först när batterierna börjar vara tillräckliga för ändamålet. Och min gamla iPhone kan både köra BT-lurar och trådade, den nya är objektivt sämre.

Att allt det här händer samtidigt som Apple _fortfarande_ inte har trådlösladdning är det mest komiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Om man inte kan kolla på presentation då för man inte har Windows 10 eller OSx som Apple så snällt nu kräver...
Och VLC funkar inte heller för mig, får bara error.

Titta på den när den dyker upp på youtube eller annan källa imorgon... Håller dock med att man ska kunna se det oavsett OS redan nu.

OnT:
Bara ögnat igenom kommentarerna här lite snabbt och har följande att säga till majoriteten här i kommentarerna.

1. Varför ha en högre upplösning på skärmen än nödvändigt, i 90 % av fallen håller ni skärmen på ett avstånd där 1080p eller iPhone 6 eller nyare inte ens går att urskilja.

2. Att ta bort 3.5 mm uttaget var inte det bästa valet direkt, men get over it. Detta kommer garanterat att förändra hörlursbranschen och öppna upp för nya alternativ vilket kommer bli intressant. Hörlursbranschen kommer anpassa sig och även Apples konkurrenter på mobilmarknaden. Innan årsskiftet vilket är mindre än 3 månader kommer någon konkurrent till Apple att erbjuda liknande kontakt.
Det följer även med en gratis adapter för 3.5 mm.

3. Water resistant är bra, men att hacka att dom är sena på det är löjligt. Det är ungefär som farthållaren på bilen, går lika bra att köra utan men trevligt att det finns.

4. Du har en jäkla bra support när det gäller iPhones. Går din telefon sönder och det är ett giltigt garanti ärende byts den ut t.ex. Du får en helt ny av samma modell. 1 års garanti suger dock. Min erfarenhet efter 2 år som lite allt i allo hos en av de större operatörerna är att det är sprucken skärm eller försämrad batteritid som är det vanligaste problemet efter 1 år. Övriga tillverkare, lite vad som helst.

Slutord:
Även 1 år senare är det fortfarande iPhone 6s expertrecensioner använder för att jämföra mot. Och den modellen står sig bra i prestanda tester fortfarande men saknar en del skojiga funktioner.

Alla som jobbat med försäljning vet hur enkelt det är att pitcha iPhones till majoriteten. Alla som jobbat med teknisk support vet hur enkelt det är att felsöka. iPhones är bra telefoner, men överprisade om du endast tittar på hårdvaran.

Branschen influeras av iPhones och kommer fortsätta att göra det tills nästa företag tar över flaggan att vara "morot". Vill du ha det enkelt, välj iPhone (eller Windows 10 Mobile om du vill hytta med näven någon gång i veckan).

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Även om 3.5mm i vissa fall fyller sin funktion, så är det dags att börja övergången till trådlöst fullt ut, vilket Apple börjar nu, iom ex släppet av AirPods, och borttagningen av 3.5mm uttaget.

Trådlös laddning då? Varför är det en onödig sak jämfört med trådlösa hörlurar?

Skrivet av Printscreen:

Du, trådlös laddning suger i verkligheten. Inser man att man inte har en laddad lur så vill man ha så mycket kräm som möjligt på en så kort tid som möjligt, då får man peta i en sladd, enklare än så är det inte.

Upplösning? 1080p har ju den större telefonen. Jag har den lilla och tycker inte det ser grötigt ut direkt.

Varför är det ett misstag att ta bort 3.5mm? Dom bjuder ju på en adapter så det spelar ju ingen roll egentligen. Det ingår trådade lurar, det är överprisade airpods för 1600kr som inte kommer sälja som smör, men dom som ingår är trådade och har en adapter med i lådan. Du kanske ska titta på keynoten igen?

Kan man ladda 7:an samtidigt som man använder hörlursadaptern? Hade de implementerat trådlös laddning kunde man laddat den på en laddplatta samtidigt.

Låg kapacitet i batteriet är ett minne blott med trådlös laddning. Om du låter mobilen ladda lite varje gång du lägger den ifrån dig så laddar den aldrig ur helt.

Skulle det vara smidigare att sätta i en laddkabel varje gång man behöver ladda jämfört med att underhållsladda mobilen när man lägger den ifrån sig på t.ex. ett bord?

Permalänk
Medlem

"För första gången någonsin särskiljs Apples nya duo av Iphone med att den större modellen får bättre kameraegenskaper."

Var de inte skillnad i bildstabiliseringen på de tidigare? SW vs HW där Plusen fick HW stabilisering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Trådlös laddning då? Varför är det en onödig sak jämfört med trådlösa hörlurar?

Kan man ladda 7:an samtidigt som man använder hörlursadaptern? Hade de implementerat trådlös laddning kunde man laddat den på en laddplatta samtidigt.

Låg kapacitet i batteriet är ett minne blott med trådlös laddning. Om du låter mobilen ladda lite varje gång du lägger den ifrån dig så laddar den aldrig ur helt.

Skulle det vara smidigare att sätta i en laddkabel varje gång man behöver ladda jämfört med att underhållsladda mobilen när man lägger den ifrån sig på t.ex. ett bord?

Håller med dig, ser inget andledning till att inte införa trådlös laddning i alla telefoner idag. Tycker även jag det är lite lustigt att @PowerNet förespråkar borttagning av 3,5mm uttaget, för att tekniken ska gå framåt, men tycker trådlös laddning är värdelös skit? Lite komiskt.

Permalänk
Medlem

Trådlös laddning borde vara krav idag på highend mobiler.
Speciellt nu när dom gjort att man inte kan lyssna på trådad musik samtidigt som man laddar.
Enda jag är sjukt besviken att dom bara skippade, korkat :/

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av DozeN:

Håller inte med dig, tycker det skönt att bara kunna lägga ner telefonen på en trådlös laddare på sängbordet istället för behöva sträcka sig efter en sladd och försöka lirka in sladden i mörkret när man bara vill sova. Däremot vill man ladda snabbt är det sladd som gäller, som du säger

Då kanske jag har lite bättre syn än dig, tycker inte heller det ser "grötigt" ut men skärmarna på andra telefoner idag håller en högre standard som jag vant mig vid.

Varför jag tycker det är ett misstag att ta bort 3,5mm? Man kan inte lyssna på musik samtidigt som man laddar? Ganska självklar anledning enligt mig. Så jag tycker tvärtom det spelar en väldigt stor roll... Här spelar ju även saknaden av trådlös laddning in.

Jag får väl fortfarande kommentera priset på AirPodsen, även om de inte kommer sälja "som smör", eller vad menar du ens???

Vadå "Försöka lirka in en sladd"? Lightning är inte direkt USB 3.0, den är ju skitlätt att få in, har du ens en apple-telefon?

Jag har garanterat perfekt syn, jag lovar. Och du som säger att du har bättre tycker inte heller det ser grötigt ut, så vad?

Men som jag skrivit många gånger nu i tråden, man behöver inte ladda telefonen och lyssna på musik. Man vaknar efter att ha haft telefonen på laddning så den är 100% laddad. Sen åker man till jobbet, sen när man är framme så laddar man när man kan. När man ska hem så har telefonen 100% batteri igen. Hur kan detta möjligen vara ett problem i verkligheten?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com