Permalänk

FIFA 17

By the gods vilket bra fotbollsspel! Det bästa som någonsin gjorts om ni frågar mig. Tror jag redan spelat över 20+ matcher i demot och ser galet mycket fram emot release. Vad tycker ni andra, har ni provat?

Permalänk
Medlem

Lite hur jag känner efter cirka 5 matcher i demot.

- Känns "sluggish" och dåliga känsla när man dribblar.
- Skotten känns orealistiska, bollaccelerationen känns raketfart på vissa skott, tror långskott kommer vara overpowered i år.
- Jag _avskyr_ att spela mot AI, det var otroligt tråkigt och jävligt mycket svårare, längtar till de släpper FUT (det är det enda jag kommer spela).
- Förhoppningsvis så är det en bättre känsla i fulla spelet, det är en jävla skillnad mellan seasons, singleplayer och FUT har jag märkt i tidigare versioner av Fifa.

Permalänk

Gillar det väldigt mycket! Måste säga att passningsspelet känns otroligt bra, mycket bättre än tidigare spel. Tycker AI är mycket roligare att spela emot, dom shieldar bollen konstant men dom passar iaf inte mellan backarna en hel match(som på fifa 16).

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Spelade 1 kickoff match och "The Journey". Vad ska man säga....
Känns fan lika som fifa 13 och uppåt. Värdelös AI som vanligt, kass grafik samt skrattretande animationer. Det är bara en overhypad skithög helt enkelt. Det ända som är lite fräscht är "The Journey". Nu fick man ju bara se 1 match, men skulle inte bli förvånad om det blir repetetivt efter en kort stund.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk

Har spelat 10 timmar early access och the journey är enormt fängslande och välgjort. Frostbite engine gör spelet snyggt och det känns mindre gpu krävande än fifa 16. Kan köra all grafik på max med ett nvidia GTX 780 utan minsta problem. Enormt positiv till de ändringar som gjorts (förutom straffsparkarna). Även de nya lägena till UT känns väldigt bra. Längesedan jag såg fram emot ett spel så här mycket. PES 2017 är ett bättre spel i många anseende men har inget som ens kommer nära UT och nya the journey och som tidigare år blir det väl runt 20 timmar PES och 200 timmar fifa innan året är slut.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Snusfri

Jag har ~350h i FIFA 16 och FIFA 17 känns mycket bättre imho.
Betydligt snyggare grafiskt, mycket mer realistisk känsla när man spelar osv.

377:- är det lätt värt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Jag har ~350h i FIFA 16 och FIFA 17 känns mycket bättre imho.
Betydligt snyggare grafiskt, mycket mer realistisk känsla när man spelar osv.

377:- är det lätt värt.

377 kr så kan jag faktiskt tänka mig köpa det. Var finns det till drt priset? Ångest bara att jag bör uppgradera datorn för att njuta ordentligt.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Alligatorn:

377 kr så kan jag faktiskt tänka mig köpa det. Var finns det till drt priset? Ångest bara att jag bör uppgradera datorn för att njuta ordentligt.

På kinguin.net finns det för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Någon annan som har märkt att hörnor verkar ovanligt lätta att göra mål på? Känns som backarna markerar dåligt medans anfallarna verkar hoppa i precis rätt läge.

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av SWEWirex:

Någon annan som har märkt att hörnor verkar ovanligt lätta att göra mål på? Känns som backarna markerar dåligt medans anfallarna verkar hoppa i precis rätt läge.

Nja, har hittat några luckor som går lite enklare att göra mål på men generellt sett tycker jag att målvakten antingen kommer ut snabbt och bra eller om man lägger den längre ut så får man inte tillräckligt med kraft för att sätta den.

Permalänk
Medlem

Hörnproblemet fixades till med nya patchen som kom 15:e oktober.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en bra kontroll till pc? Xbox? Gärna billig runt 300.

Har logitech F310 men den vänstra analoga funkar inte som den ska och alltför ofta kan jag inte ens styra gubben nedåt, blir så jävla trött.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Någon som kan rekommendera en bra kontroll till pc? Xbox? Gärna billig runt 300.

Har logitech F310 men den vänstra analoga funkar inte som den ska och alltför ofta kan jag inte ens styra gubben nedåt, blir så jävla trött.

Jag kör med en Xbox 360 kontrol och är väldigt nöjd med den efter att gått från att alltid spelat med tangetbordet.
Dock kostar dom väl nånstans mellan 300-400 så den kanske blir för dyr. Har även prövat med en billigare variant från cdon som skulle förställa en Xbox 360. Den kändes dock plastigare och spakar och knappar kändes som dom inte satt lika bra som original

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

@Zibpka:

Tack för svar men tyvärr verkar det som att mina kvinnorhänder inte passar så bra med Xbox kontroller så jag har kikat på någon variant av dual shock till ps2-4.

Antar att billigare varianter är skräp eller är det mer en fråga om komfort? Har bara köpt logitech genom åren så det vore ju spännande att prova något billigt

Visa signatur
Permalänk

Är det någon annan som har problem med konstant lagg och att den kraschar ibland vid repris?

Permalänk
Skrivet av farthållaren:

Är det någon annan som har problem med konstant lagg och att den kraschar ibland vid repris?

Spelar du på pc eller konsol?
Vid repris och pro camera så blir fpsen låst till 30, kanske det som känns som lagg?

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Tycker tyvärr att det känns som att försvarandet bara blir mer och mer automatiserat.. alldeles för mycket tacklingar och försvarsspel som görs av AI:n.

Permalänk
Skrivet av Peterpawn:

Spelar du på pc eller konsol?
Vid repris och pro camera så blir fpsen låst till 30, kanske det som känns som lagg?

På PC, förut brukade det krascha vid repris(ibland). Nu laggar den alltid.

Jag har lekt med inställningar men hittar inget som funkar. Ska jag kanske gå tillbaka på gfx drivrutiner?

Permalänk
Skrivet av farthållaren:

På PC, förut brukade det krascha vid repris(ibland). Nu laggar den alltid.

Jag har lekt med inställningar men hittar inget som funkar. Ska jag kanske gå tillbaka på gfx drivrutiner?

Har du nvidia så behöver du aktivera 'no limit on fps' i fifa, sedan aktivera vsync(kommer inte riktigt ihåg om den ska vara på 'on' eller 'anpassningsbar') via nvidias kontrollpanel.
Om du har amd så kan du behöva använda radeon pro.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk

@Peterpawn: Har AMD, ska prova med vsync på och no limit.

Permalänk

@farthållaren: Efter ett uppehåll av spelandet generellt så ville jag börja lira dator spel igen.
Efter att installerat ny 8350 så tänkte jag dra igång fifa 17.
Så fort man kommer till runt 75min i första matchen så blir allting slö...allt är slo-mo och det är som om duvor ser på film...
Sen är spelet seg om man inte startar om och då igen tills slutet av första matchen är alltid bra tills allt blir slo-mo.

Inget lag eller stuttering/ghosting annars. Spelet startar bra med bra respons och inget sån där "input lag".

Vad fan är frågan om?

Problemet jag hade innan startade nästan direkt när jag började spela en match.
Grafikkortet är en r9 380 med senaste drivrutin.

Är det något speciell inställning jag måste göra?

Märkligt att det blir slöare vid slutet av första matchen sen är spelet slö i helhet.

Andra spel som jag provat(som kräver mer kräm) har jag inte haft några som helst problem med.

hmm...

Tack på förhand!