Permalänk

Budget speldator 8000:- max.

Tja!
Nu är det dags för något helt nytt då allt jag har är för utdaterat för att uppgradera.
Datorn kommer användas för spel, alla spel och ska klara allt, vet inte hur mycket man kan kräva för 8papp då jag inte är så insatt längre.
Hade väldigt gärna vilja slippa bygga själv då jag vill kunna skylla på någon annan när det inte fungerar som jag vill.
Skärm och annan kringutrustning har jag som duger så länge.
Operativ vill jag gärna ha med i priset också.

Har försökt och läsa mig in lite och kommit fram till ungefär att intel socket 1150 moderkort med så rolig processor som möjligt, ssd och ett 1060 alt 480 grafikkort är det man kanske bör välja.

Hur ska jag gå tillväga för att få en startklar prisvärd dator för dom pengarna, eller går det ens?
Tacksam för hjälp.
Mvh.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

@[KIL]FarmoR: Hej,

Kul att du ska köpa ny dator, självklart går det att få ihop en schysst burk för 8000 kr som löser det mesta i 1080p.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag försökte få ihop ett paket med en Intel CPU för 8K och montering etc, nästintill omöjligt om du inte väljer en i3.

Mitt förslag, en AMD 880K på 4GHz som du kan överklocka samt ett RX480. Processorn är väldigt prisvärd, du får fyra kärnor.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9873485/

Ex på spel som körs på samma processor och GPU;

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@[KIL]FarmoR:

Gjorde om den så Inet bygger.

Ny med os också

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Inaktiv

Det kan gå men utan os tror jag

Permalänk
Medlem

Vad är det för skräp diskar ni rekommenderar?
OCZ och Kingston?
Killen kan ju lika gärna köra os från ett USB Minne och hoppas det funkar fram tills dagen det inte gör det.
Det går att bygga budget absolut, men snåla inte på kritiska saker.
489kr för en systemdisk borde få vem som helst att höja på ögonbrynen och tveka?
Välj minst en Samsung 750 SSD.
Om man inte har ruskigt bra backup då (onsite+offsite)

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk

@Aeig , @Ljunki
Tack så mycket för alternativen, nu har jag lite mer att fundera på.
Hur står sig just amd om man skulle vilja uppgradera i framtiden tro?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Hur många månaders garanti är det på inet om dom sätter ihop en datot?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9876228/
@ljunki

vad tror vi om det där? har redan ett chassi som duger samt blev lite snål.
Bygger ihop den själv också. 😎
duger detta som en hygglig dator?

Edit:
Eller denna, med i5 6400 processor istället. samt 240gb ssd. Köper ett OS här i krokarna sen.

www.inet.se/kundvagn/visa/9876276/

gör allt detta från mobilen om det blir fel på länkar osv, går inte riktigt som jag vill.

size=smaller]Skickades från m.sweclockers.com[/size]

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

@[KIL]FarmoR:

Skulle lagt till 150 kr och köpt en I5 Modell bättre

Det är 500 mhz mer för 150 kr

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en begagnad dator för den summan? Mycket mer prestanda för pengarna.

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Medlem

Begagnat ger ingen garanti och vill man kunna skylla på någon annan så är det bra att ha.

Vet inte om du har en hdd liggandes att sätta in, men 120GB total lagring är inte mycket om du ska köra många olika spel. Något att tänka på.

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9876823/

så blir det. är 240gb hdd nu i senaste. får köpa en mekanisk sen om det skulle vara så. Eller en till ssd.
begagnat hade varit bra men vill ha garanti och så. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Jag behöver hjälp med datorbygge, min budget är 7000 kr och då ska inet bygga och OS ingå.
Vill helst ha mer än 2 GB i grafikminne och en snabb ssd (240 eller uppåt helst) plus bra hdd.

Skickades från m.sweclockers.com