Permalänk

Present till 53 årig pappa

Jag kommer verkligen inte på vad jag ska ge till min pappa som fyller 53 år i helgen, Han har det mesta och äslkar teknik så som raspberry pi,3D Printing, Datorer och elektronik överlag så jag undrar om ni har ågra tips. Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Google Home/Amazon Echo? Båda svåra att få tag på dock, echo går ju inte ens att beställa hit till Sverige än.

Drönare, en DJI Phantom tex? Lite dyrt kanske, och inte säkert att den kommer till användning dock.

Permalänk
Medlem

ett mekano set.
eller en tellstick duo eller liknande beroende på vad han må ha hemma. skitkul att hålla på med, ännu roligare när allt blir klart

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Tea42BBS:

Kanske något härifrån:

https://www.inet.se/kategori/925/byggsatser-robotar
Han håller redan å med en balanserande robot

// LZ

HAhah perfekt ide!

Skrivet av DozeN:

Google Home/Amazon Echo? Båda svåra att få tag på dock, echo går ju inte ens att beställa hit till Sverige än.

Drönare, en DJI Phantom tex? Lite dyrt kanske, och inte säkert att den kommer till användning dock.

Han har ett nexa system som han är nöjd med

Och drönare har han flugit lite med min men det var ingen höjdare utan han gillade bättre Hubsan x4

Skrivet av Christley:

ett mekano set.
eller en tellstick duo eller liknande beroende på vad han må ha hemma. skitkul att hålla på med, ännu roligare när allt blir klart

Han har ett nexa system som han är nöjd med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Avstängd

eftersom han verkar har mycket i teknikväg så får du annars fixa en upplevelse som sky diving eller köra ferarri eller liknande som kan bli lite variation mot vad han gillar annars

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Gillar han kulinariska upplevelser? Presentkort på en bra restaurang? Samt löfte om att du ställer upp som barnvakt, om det är relevant.

Gillar han kaffe? Wilfas kaffekvarn och någon trevlig manuell bryggare (Kalita, Hario, Chemex...).

Vilken prisklass letar du i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Den perfekta leksaken för vuxna! Först bygga sen köra! Kostar dock en slant...

https://www.youtube.com/watch?v=79ppVT8fED0

http://rcmaffian.se/openc/index.php?route=product/product&pro...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

eftersom han verkar har mycket i teknikväg så får du annars fixa en upplevelse som sky diving eller köra ferarri eller liknande som kan bli lite variation mot vad han gillar annars

Det är en ganska bra ide kollade lite på det men fanns tyvärr inget jätte roligt i närheten (kalmar).

Skrivet av [SH]:

Gillar han kulinariska upplevelser? Presentkort på en bra restaurang? Samt löfte om att du ställer upp som barnvakt, om det är relevant.

Gillar han kaffe? Wilfas kaffekvarn och någon trevlig manuell bryggare (Kalita, Hario, Chemex...).

Vilken prisklass letar du i?Skickades från m.sweclockers.com

Har ingen speciell prisklass men kanske runt 500 kr

Skrivet av JohnnyGreed:

Den perfekta leksaken för vuxna! Först bygga sen köra! Kostar dock en slant...

https://www.youtube.com/watch?v=79ppVT8fED0
Haha Den tror jag han skulle gilla men som sagt ett saftigt pris
http://rcmaffian.se/openc/index.php?route=product/product&pro...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Om du inte vet vad du ska köpa kan du lika gärna låta bli. Jag har aldrig förstått presenthetsen vid födelsedagar, jul etc. och att folk köper en massa värdelösa prylar bara för köpandets skull. Satsa hellre på en minnesvärd upplevelse, det behöver inte ens kosta en spänn.

En härlig picknick eller hemlagad middag? En biokväll? Något personligt som du tillverkat själv? Det finns hur mycket som helst att välja på men att man känner sig tvungen att köpa något visar bara hur styrd man är av dagens konsumtionssamhälle.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Nya GoPro?

Permalänk
Medlem

Bjud han på öl och mat på en restaurang.

Permalänk
Medlem

Om han är 53 år gammal och har det mesta han vill ha så värdesätter han antagligen tid och upplevelser med dig högre än något föremål. Jag föreslår som andra att du istället bokar in restaurang ute samt biobesök. Eftersom din budget är 500:- så kanske det blir svårt med ekonomin för ett restaurangbesök.

Oavsett så ska du mer fokusera på något ni gör tillsammans, det behöver inte vara speciellt dyrt eller kosta något alls. Kolla om det finns något udda att göra i kalmartrakten. Varför inte lite go-kart? Vad gillar han annars i mat- och alkoholväg? Det kanske finns någon pub eller restaurang som erbjuder ölprovning, enkel matlagarkurs osv.

Det materiella kan du nästan skippa, satsa på något ni kan uppleva och minnas tillbaka på och minnas att det var en riktigt bra dag/kväll. Kanske gillar farsgubben Beatles? 250 bagare per skalle.

https://www2.kalmar.com/sv/evenemanget/a1196968/she_loves_you...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Rita en teckning till honom kanske!

Permalänk
Medlem

köp monopol eller finans. Funkar och är inom budgeten! / "brädspel"

Permalänk
Inaktiv

Har han nån skön mjuk tröja till vintern? Just under 500:-
Såna här är väldigt sköna att ha på sig på vintrarna

https://itaboutdoor.se/t-p-hunters-hoddy-1260.html

Permalänk
Avstängd

En förhandsbokning på Civ VI.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv

Bjud honom på taco bar med en massa corona

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

En Arduino?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jag hoppas innerligt att jag själv kommer lira spel när jag är 53 år, blir väl helt i VR hängandes från linor i taket Min far spelar tyvärr inget men jag hittade en najs present till honom (dörrtrapets!) även om det mest var mamma som var tacksamt för det

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb