Permalänk

Passar mitt grafikkort?

Tjena.

Tänkte köpa ett Asus 1060 dual 6gb men såg att den tog upp 2.1 kortplatser? Vad innebär det?

Här är mitt moderkort : MSI B75MA-P45

//Adamskii

Permalänk
Medlem

@Adamskii13:
Det innebär att det tar upp mer än en plats, så man kan inte använda den PCI/-E som finns efter den man sätter kortet i.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Det betyder att kylaren tar upp plats motsvarande 2.1 "vanliga" kort. Grafikkortet passar med andra ord på moderkortet eftersom moderkortet har en PCIe x16-plats, frågan är snarare om det passar i chassi. Och Asus listar ju hur stort kortet är, så det är bara att mäta.

Tänk på att du kan behöva uppgradera BIOS på ditt moderkort för att grafikkortet ska fungera, då ditt moderkort är ganska gammalt.

Permalänk
Skrivet av perost:

Det betyder att kylaren tar upp plats motsvarande 2.1 "vanliga" kort. Grafikkortet passar med andra ord på moderkortet eftersom moderkortet har en PCIe x16-plats, frågan är snarare om det passar i chassi. Och Asus listar ju hur stort kortet är, så det är bara att mäta.

Tänk på att du kan behöva uppgradera BIOS på ditt moderkort för att grafikkortet ska fungera, då ditt moderkort är ganska gammalt.

Hur uppgraderar jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamskii13:

Hur uppgraderar jag det?

Det enklaste och säkraste alternativet är nog att bara ladda ner senaste BIOS från MSI, packa upp zip-filen och lägga E7798IMS.190 på en USB-sticka formaterat med FAT32 (standard i Windows tror jag). Sen går du bara in i BIOS->Utilities->M-Flash och väljer den filen.

Permalänk

Här har MSi lagt ut en video hur det går till och här hittar du dem till ditt moderkort.
Ser ut som att de la till grafikkortstöd i version 1.6.
Kolla vad du har för version på ditt kort.
Brukar stå när man startar upp datorn annars kan du skriva "wmic bios get smbiosbiosversion" i cmd.

Edit: perost han före...

Permalänk

Tackar! Blir att testa detta och slänga in nya grafikkortet, för det skulle inte vara några problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Lavaguden: Tack! Dock fastnade skiten i ''automatic repair'' när man startade datorn. Så jag behövde reboota För orkade inte kolla omkring Men det funkar nu iaf

Permalänk