Vad ska jag önska mig i födelsedagspresent?

Permalänk
Medlem

Vad ska jag önska mig i födelsedagspresent?

Tja!

Blir 15 den 15:e april och har ingen aning om vad jag ska önska mig av min familj. Mina föräldrar har varit på mig som hökar under den senaste veckan men de har inte fått något svar på frågan "vad önskar du dig?"

Jag har velat mellan olika saker och upplevelser men ingen har känts 100%. Och att önska sig något för önskandets skull känns inte rätt. Jag frågar därför er om hjälp.

Mina fyra stora intressen är fotboll, Xbox-gaming, datorer (och setups) och kläder. Inom gamingen känner jag att jag har allt jag behöver, samma sak inom fotbollen. Min dator skulle behöva få en rejäl uppgradering, men mina föräldrar skulle nog bara köpa fel om jag önskade mig specifika komponenter, och jag vet att min familj väldigt ogärna ger mig ett presentkort. Det enda som finns kvar då är kläder, men det köper jag hellre själv eftersom mina föräldrar (återigen) troligtvis skulle köpa fel, och då vill inte jag vara den som säger "du mamma, skulle vi kunna byta den här tröjan mot en annan".

Förstår att detta kan bli svårt, men jag hoppas att en eller två idéer poppar upp i era huvuden. Tar gärna emot förslag!

Tack på förhand!

Max

Permalänk
Medlem

Moped är ju given vid 15år

Permalänk

En början på ett sparkonto på valfri bank?

Permalänk
Medlem

Moppe? Drönare eller något annat kul radiostyrt? En GoPro? 3D-skrivare? Nåt spel?

Permalänk

Ett nytt skrivbord eller stol om du är i behov. Annars kan du ju skicka ett mail till dom där du länkar de komponenter du vill ha så det inte blir fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är själv lite sugen på att köpa en finare plånbok/korthållare. Någon av dessa:

Nomad

Woolet

Permalänk
Medlem

Kontanter fungerar väl alltid? Så kan du själv bestämma vad och var du ska köpa någonting eller om du vill spara dem.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Ett presentkort på inet/webhallen/komplett eller liknande så du kan köpa "rätt" saker till datorn

Be dom skänka pengar till rädda barnen/min stora dag och ge dig "beviset" som ett diplom att "vi har skänkt pengar till blabla i ditt namn"

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Ett VR-headset.
Lite finare samlarfigurer/statyetter från favoritspelet. Det finns även riktigt fräscha tavlor på samma tema.
Någon form av upplevelse, t. ex. en heldag på ett nöjesfält, köra cross, paintball, åka luftballong, hoppa bungyjump (om det inte är åldersreglerat), etc.
Eller som eurodance ovan föreslog, en lyxigare variant av något föremål du använder i vardagen, såsom en fin plånbok eller solglasögon.
Ett guldsmycke.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@timergu @Mattias.F @DozeN @StuntmanMike
@hypermode @fantomsmurfen @Lineri @Jonny Myran

Tack för alla förslag. Drönare lät kul, så en Dji Phantom 3 blir det nog!

Permalänk
Medlem

Menade ju dessa inlägg

Skrivet av Mattias.F:

En början på ett sparkonto på valfri bank?

Skrivet av Jonny Myran:

Ett VR-headset.
Lite finare samlarfigurer/statyetter från favoritspelet. Det finns även riktigt fräscha tavlor på samma tema.
Någon form av upplevelse, t. ex. en heldag på ett nöjesfält, köra cross, paintball, åka luftballong, hoppa bungyjump (om det inte är åldersreglerat), etc.
Eller som eurodance ovan föreslog, en lyxigare variant av något föremål du använder i vardagen, såsom en fin plånbok eller solglasögon.
Ett guldsmycke.

och inte @mattias och @Jonny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxipaxo:

@timergu @Mattias.F @DozeN @StuntmanMike
@eurodance @fantomsmurfen @Lineri @Jonny Myran

Tack för alla förslag. Drönare lät kul, så en Dji Phantom 3 blir det nog!

Vilken 3a? Tycker inte riktigt de är värda att köpa nya längre, har sett professional på blocket för 4k...