Permalänk
Medlem

Ny dator från JIB Thailand

Tjerna, behöver hjälp med att bygga ihop en ny dator för gaming här i Thailand. Budget är ca 200 000 THB. Tänkte köpa datorn från www.jib.co.th . Detta är vad jag lyckats plocka ihop på 132 000 THB, någon som har bättre förslag på dator från JIB?

Permalänk

Du behöver inte ha så hög watt på nätdelen om du inte ska köra sli skulle valt en ssd 850evo på 500gb istället för adata när du endå har råd med det

Permalänk
Medlem

kör på t.ex. https://www.jib.co.th/web/index.php/product/readProduct/20797...- istället

Du behöver verkligen inte 1000w, du behöver inte 750w heller. Du hade klarat dig fint på ett 550-650w men hittade inte direkt något runt det som passade. Hur som, HX agget är platinum (bra) och billigare (också bra )

Annars ser det väl bra ut, blir en jävla burk hur som. (y)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Så en SSD med PCI-Express 3.0 är likvärdig med en SSD med SATA III anslutning? Annars så finns ju tex SAMSUNG 950 PRO M.2 512 GB. Vad skulle man behöva för nätagg för SLI i framtiden?

Hur är det med skärmen, funkar den bra eller något annat förslag?

Permalänk
Medlem

Minns en tid då man köpte hem CPU m.m. från Thailandsresorna, nu är det ju exakt samma pris som här, trist.
Edit: Ja jag trodde inte du skulle släpa hem en hel stationär med skärm och allt haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@xpanterx: Nu är det ju så att jag bor här nere, har inte så mkt att välja på

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

Så en SSD med PCI-Express 3.0 är likvärdig med en SSD med SATA III anslutning? Annars så finns ju tex SAMSUNG 950 PRO M.2 512 GB. Vad skulle man behöva för nätagg för SLI i framtiden?

Hur är det med skärmen, funkar den bra eller något annat förslag?http://www.bilddump.se/bilder/20170412080455-182.232.98.80.PNG

Nej de är inte likvärdiga på pappret. Det kanske inte märks skillnad när du senare sitter och knappar på datorn

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr_Lazy:

Nej de är inte likvärdiga på pappret. Det kanske inte märks skillnad när du senare sitter och knappar på datorn

Instämmer, det är mest en fråga om man "måste" ha en. Jag bytte från en vanlig SSD (Crucial M550 240GB) till en NVMe-SSD (Samsung 960 EVO 500GB) och märker ingen skillnad utom vid syntetiska tester. En vanlig (bra) SSD är snabb nog idag.

Finns bättre saker att lägga pengar på men känns skönt att ha den anslutningen fylld i datorn, även om jag inte märker någon skillnad hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Instämmer, det är mest en fråga om man "måste" ha en. Jag bytte från en vanlig SSD (Crucial M550 240GB) till en NVMe-SSD (Samsung 960 EVO 500GB) och märker ingen skillnad utom vid syntetiska tester. En vanlig (bra) SSD är snabb nog idag.

Finns bättre saker att lägga pengar på men känns skönt att ha den anslutningen fylld i datorn, även om jag inte märker någon skillnad hehe.

Dock så är formatet på M.2-enheter trevligt då man slipper kablar. Bara klicka i och köra.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Gjorde några små ändringar, funderar på om någon har annat/bättre förslag på skärm eller om det är fullt tillräckligt med den som är vald?

Permalänk

Varför köper du inte hos en Svensk återförsäljare? Känns ju lätte om något skulle pajja med garantier osv.

Eller bor du där nere kanske?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

@xpanterx: Nu är det ju så att jag bor här nere, har inte så mkt att välja på

Skrivet av GoldenFan:

Varför köper du inte hos en Svensk återförsäljare? Känns ju lätte om något skulle pajja med garantier osv.

Eller bor du där nere kanske?

Jepp!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Precis

någon som har input på datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

Precis

någon som har input på datorn?

Jag tänker faktiskt säga emot alla andra, köp en 960 EVO 500GB du KOMMER märka skillnad när det kommer till hastigheten alla mina program öppnar fortare, unrar snabbare, rar snabbare, install snabbare, VM snabbare, build snabbare, debugging snabbare osv osv.

Och en 960 EVO 500GB är inte så mycket dyrare än en vanlig NVMe SSD.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Var inne och sökte lite mer och hittade en butik som heter invadeIT som har fått bra recensioner på olika forum (måste beställa då det är en bit från Pattaya). Plockade ihop en dator även där för att jämföra lite.

Permalänk

@kermit4
Jag tycker du ska välja ett par andra hörlurar, har inte hört något gott om dom(eller någon annan med 7.1).
Om du inte ska ha många 3,5" diskar eller någon optisk enhet så borde du spana in Define C eller S.
Samt välja morderkort och gpu av samma märke så att RGBn går lättare att synca.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Några förslag på headset och moderkort?

Permalänk
Medlem

Ny dator... bor i Thailand

Försöker med ett nytt inlägg och ser om jag kan få hjälp med mitt beslut och göra förbättringar.

Jag kommer att använda datorn till spelande.

Jag har hittat två ställen: www.jib.co.th finns är i Pattaya och www.invadeit.co.th som har bättre utbud men måste beställa.

jib

invadeit

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@kermit4:
*Trådar sammanfogade*

Vänligen notera att korspostning inte tillåtes på forumet.
Detta för att samtliga skall få samma möjlighet till hjälp.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

@StuntmanMike: Några förslag på headset och moderkort?

Jag kör på Corsair VOID Wireless RGB och som det är nu kommer jag aldrig byta till något annat,

Testat en hel del hörlurar (eftersom jag är expert att fastna i sladden o dra sönder den),

Har innan kört olika modeller av sebiria, logitech och asus, Ingen av de i samma prisklass tycker jag är i närheten av kvalitet, komfort och ljudkvaliten som i Corsair Void,

Angående moderkortet så tror jag inte det du valt ska vara några bekymmer. Tänk bara på göra en biosuppdatering direkt då de botat en del barnsjukdomar.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Hellre 2x16 GB ram än 4x8.

Permalänk
Avstängd

7% moms och ingen snö, behöver du hjälp att bygga ihop datorn?

Av dina 2 datorer så hade jag valt den från invadeit pga större SSD, 500GB börjar bli ganska lite, vissa spel är ju runt 100GB.
Ska datorn stå i ett rum med AC? Är det inte AC i det rummet så lär en AiO kylare som du har i första bygget fungera mycket bättre.
I övrigt så ser det bra ut, lite overkill med 32GB om du bara ska spela, 16GB räcker gott och väl.
Men det är ju inte ofta man önskar att man hade mindre ram

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

InvadeIT har jag beställt från förut och fått känslan att de ger bra support. Kolla även Lazada.co.th, vissa grejer kan ju vara billigare där också om du är okej att beställa från flera butiker där det är billigast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

InvadeIT är väldigt bra att ha att göra med.

Permalänk
Medlem

@Ipzen, jag ska ta och kika på Void.

@imaculent, det beror på vart jag köper ifrån, tex JIB har inte 2x16.

@kaya, beror på vad dom tar för att bygga ihop den, brukar kunna vara ett + att dom får göra det när det kommer till garranti i det här landet
Datorn kommer stå i AC runt 26 grader, jag ska nog lägga till det på datorn från InvadeIT.

Jo har läst mkt bra om InvadeIT på lite forum.

vad tycks om valet utav skärm och alla andra delar i datorn?