Nexus 6P nekas batteribyte pga. sprucken skärm (Mobylife)
Tjena!
Lämnade för en vecka sedan in min Nexus 6P till Webhallen för en reparation av mobilbatteriet. Problemet jag hade var att mobilen kunde stänga av sig vid ca. 50% och lägre (hört att detta är ett vanligt problem), kunde därför inte använda mobilen längre för litade helt enkelt inte på att den skulle hålla sig igång.
Lämnade därför in mobilen och har nu fått svar från serviceverkstaden att det inte går på garanti då min skärm har en spricka i vänster hörn. Denna spricka har funnits på min mobil sedan (tyvärr) 2:a veckan efter att jag köpte den, och sprickan i fråga är en av det mindre slaget som inte syns på displayen när den är igång.
De har då gett mig alternativen att få den tillbakaskickad utan åtgärd för 500kr (!!), eller 3000kr för reparation. De påstår att de måste byta ut både display och batteri för att åtgärda felet.
Jag tar gladeligen emot mobilen med endast ett bytt batteri, men om deras servicerutiner kräver att skärmen också behöver bytas vid ett batteribyte, är enligt mig inte någonting jag som kund skall påverkas av.
Är det verkligen rimligt att avskriva sig ALL garanti pga. en liten spricka i skärmen, när det dessutom inte har någon som helst koppling till det jag skickade in mobilen för? Finns det någon annan som varit med om liknande ärenden? Hur löste det sig för dig isåfall?
Serviceverkstaden i fråga heter Mobylife i Ljungby.