Kodi. Kan inte ändra inställningar för undertexter.

Permalänk
Medlem

Kodi. Kan inte ändra inställningar för undertexter.

Hej. Jag har nyss börjat använda Kodi och har problem med undertexterna. Jag hittar inställningarna men vad jag än gör så ändras inte undertexterna, jag vill minska dem och flytta ned dom på skärmen.
Vad gör jag för fel?

Edit, glömde infon! Kodi 17.4, win 10 och Override ASS är på.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Testa runt lite mer och det verkar som ASS override som inte fungerar. Någon som vet mer om detta?

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Vilket format har texterna?
Gör inställningen "Undertextens placering på skärmen" nån skillnad?
Inställningen "Storlek"?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Formatet är .idx .sub filer. Det är precis det som är problemet, ställa om storlek och placering gör inget.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Kan bero på formatet, funkar det med srt?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.