Permalänk
Medlem

Ny batterikåpa till saab 9-3 -09

Hej alla!

Tänkte bara höra om någon vet vart man kan beställa en ny batterikåpa till saab 9-3 från 2009?`Har letat på nätet och frågat lokala bilskroten men hittar nada!

Den behöver inte vara ny men bara i brukligt skick.

Personen jag köpte bilen av har av någon anledning gjort sig av med kåpan i fråga så just nu är den helt utan.

Tack på förhand

//zeddiz

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Hej alla!

Tänkte bara höra om någon vet vart man kan beställa en ny batterikåpa till saab 9-3 från 2009?`Har letat på nätet och frågat lokala bilskroten men hittar nada!

Den behöver inte vara ny men bara i brukligt skick.

Personen jag köpte bilen av har av någon anledning gjort sig av med kåpan i fråga så just nu är den helt utan.

Tack på förhand

//zeddiz

Jag skulle kolla med skroten, många såna delar finns där till bra priser. https://www.bildelsbasen.se/

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem

@zeddiz Vad har du för motor osv? är lite olika beroende på det. Ex www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/battery/cover-battery...
Ett tips är att söka på engelska om du inte hittar på svenska, det brukar hjälpa trots att man tycker det borde vara enklare på svenska när det kommer till Volvo/Saab.
Om du har Saab numret för delen du söker underlättar även det väldigt mycket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Tackar för detta!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370