Permalänk
Medlem

Tips på in-ear (EDM)

Efter att ha roterat mellan tre stycken SoundMAGIC E10 de senaste fem åren så är det dags att gå vidare.
Jag har dock noll koll på hur marknaden för in-ear och efter att ha kollat lite "bäst-i-test-reviews" så har jag knappast blivit klokare (hittade ingen röd tråd). Tänkte därför kolla med er om ni skulle kunna tipsa mig om ett par riktigt vassa in-ear tänk till musik. Lyssnar mycket på bastung musik så som t.ex EDM men blir även lite rock. Har en ganska svävande budget men ser gärna att prislappen inte hamnar på mer än 1500 kr, gärna under 1000 kr om möjligt.

Permalänk

Har själv kollat på symphonized nrg 3.0, verkar vara väldigt bra för runt 150-200 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Fyndjägare

Kinera H3 verkar intressant i prisklassen $99. Lite V-formad frekvensgång Edit: verkar det som. Har tyvärr inte hört den.
http://theheadphonelist.com/kinera-h3-review-sensational/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.