Bygger en app som måste kunna överrida "tyst läge" eller "stör ej" på Iphone /IOS

Permalänk

Bygger en app som måste kunna överrida "tyst läge" eller "stör ej" på Iphone /IOS

Vi bygger en app för blåljusverksamhet, där vi behöver kunna få ut larmljud via vår app även om iphonen är i ljudlöst/stör ej läge. Typ samma funktion som om du aktiverar "hitta min iphone".
Givetvis kommer vi att ha en funktion inne i appen där man aktivt kan stänga av ljud/larm för att inte ta emot larm, men om man är i tjänst så är det viktigt att larmet kan nå ut till mottagaren även om telefonen är i ljudlöst läge.

Vet någon om det är möjligt i IOS och hur går man tillväga?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag känner inte till något sätt att kringgå Do Not Disturb, särskilt inte om man vill att appen ska kunna distribueras via App Store (och således inte använda några mystiska interna/odokumenterade APIer).

Ett hack jag kan tänka mig är att lägga till en kontakt i användarens kontaktbok (https://developer.apple.com/documentation/contacts) och sedan be användaren göra denna kontakt till en favorit, och sedan be användaren undanta favoriter från Do Not Disturb. Sedan skulle ni kunna använda trello/46elks för att ringa upp användaren/sms:a användaren när ett larm går. Men är ju knappast en strålande lösning.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Stämmer, finns ej möjlighet att göra det om du skall ut genom App Store. Jag föreslår att du kontaktar deras developer support och diskuterar ditt case.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914