Permalänk
Medlem

Ny 10k "Budget" Dator

Hej allesammans!

Nu har jag använt min gamla, men pålitliga stationära dator med en 3770k & ett 760 från gigabyte. Det har serverat mig väl på spel från 2012-15 men har på sista tiden börjar slaka av. Har vid tillfället en 144hz skärm, så skull vilja ta nyttja utav dom extra hz'n

Jag tittat runt en del och kommit fram till att AMD's nya Ryzen lineup är ett bra val för en dator för runt 10k, och tittat lite extra på Ryzen 5 1500/1600. Men när det kommer till grafikkort är jag inte lika säker. Har hört folk säga att ett 1060/1070 gör susen på 1080p 144hz, medans andra säger att man ska satsa stort på ett 1080/ti för att säkra sig för framtiden.

Hjälp här skulle uppskattas stort, även om ni har förslag på ändringar med komponenterna samt märkes val!

Kundvagn från Inet:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/10791819/
(kommer använda hårddisken från gamla datorn då även slipper köpa nytt Windows)

Permalänk
Medlem

@SunGuGuy:

Jag hade överklockat processorn (om du inte redan gjort det) och endast köpt ett nytt grafikkort.

Anser inte att uppgraderingen från 3770K > Ryzen 1600 är värd.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

@Vimsig: har då problemet att mitt moderkort är ett gammalt från en axer apsire x995. (se mitt andra inlägg) Detta moderkort har jag innan försökt koppla ett 1060 till, utan att få det att fungera...

Permalänk

Du verkar ha varit nära lösningen men valde att inte fullfölja.
Gör det, och köp grafikkortet i en butik där du kan returnera utan att tvingas till avdrag på 500kr om det nu inte skulle visa sig fungera.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte[YoT]:

Du verkar ha varit nära lösningen men valde att inte fullfölja.
Gör det, och köp grafikkortet i en butik där du kan returnera utan att tvingas till avdrag på 500kr om det nu inte skulle visa sig fungera.

Låter som en bättre idé att göra. Ska gå till inet eller ngt dylikt imorgon och kolla om det är möjligt att fixa. Tack för förslaget!

Skickades från m.sweclockers.com