Permalänk
Medlem

@flipp: 1-4000kr

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

det får du ju en Mi6 för... https://www.aliexpress.com/store/product/Original-Xiaomi-Mi6-...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Billigare på t.ex. Banggood och Gearbest, jag beställde från Banggood, de är typ 100kr dyrare men köpt mycket av dem utan minsta problem
https://www.banggood.com/Xiaomi-Mi6-Mi-6-5_15-inch-6GB-RAM-64...

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_705268.html

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Folk har haft extrema problem med gearbest och banggood det senaste halvåret, inte fått sina varor/piratkopior etc. avråder starkt från dem just nu, ffa när det kommer till lockprisvarorna.

Ett
Två
Tre
Fyra
Fem

Råder hellre till Honorbuy ärligt talat, men de är ... inte billiga, dock inom eu så garanterat ingen tull.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

@Ferrat: Folk har haft extrema problem med gearbest och banggood det senaste halvåret, inte fått sina varor/piratkopior etc. avråder starkt från dem just nu, ffa när det kommer till lockprisvarorna.

Ett
Två
Tre
Fyra
Fem

Råder hellre till Honorbuy ärligt talat, men de är ... inte billiga, dock inom eu så garanterat ingen tull.

AliExpress är bäst. Speciellt säljaren Hong Kong Goldway.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skumt pris på den länken Över $500.
Samma säljare har den för $100 mindre.
https://m.aliexpress.com/s/item/32828601254.html?trace=wwwdet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@flipp: oh lol. missade tom att det var china edition...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

@Ferrat: Folk har haft extrema problem med gearbest och banggood det senaste halvåret, inte fått sina varor/piratkopior etc. avråder starkt från dem just nu, ffa när det kommer till lockprisvarorna.

Ett
Två
Tre
Fyra
Fem

Råder hellre till Honorbuy ärligt talat, men de är ... inte billiga, dock inom eu så garanterat ingen tull.

Okej, som sagt handlat en hel del från banggood och aldrig haft något strul, fått refunds och skattförsäkringar etc utan minsta problem, fakes verkar vara samma hos båda och gälla hörlurar så troligen har de en gemensam leverantör som dragit dem båda vid näsan.

Allmänt från Kina shops eller större säljare så har jag aldrig varit med om att de varit omöjliga att ha att göra med, de agerar lite gråzon med vissa saker ja men jag har alltid varit artig och rak och aldrig direkt stött på direkt dålig service, inte värre än att ha att göra med någon svensk återförsäljare iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kollat nu Xiaomi Mi6 men känns som om Xiaomi A1 är mer aktuell. A1 kom ganska nyligen och verkar bra vad jag förstår...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Kollat nu Xiaomi Mi6 men känns som om Xiaomi A1 är mer aktuell. A1 kom ganska nyligen och verkar bra vad jag förstår...

Mi 6 är rejält mycket bättre än A1. Bland annat är systemchippet, skärmen och kameran klart bättre. Det finns även Mi Note 3 som är en Mi 6 med en större skärm, lite sämre systemchipp (SD660) men en bättre selfiekamera, i övrigt identisk. Om kameran är viktig skulle jag inte satsa på A1 men annars är det en prisvärd lur.

Permalänk
Medlem

Beställde precis en https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_906061.html?wid=11
Känns prisvärd och bra spec samt har alla Sverige banden på LTE

Permalänk
Medlem

https://www.gizmochina.com/2017/10/13/archos-diamond-omega-nu...

Denna ser extremt intressant ut enligt mig. Nubias mobiler verkar bra, men lite dyra. Nu en rebrandad ny Nubia för den Europeiska marknaden till lägre pris låter ju nästan för bra för att vara sant. Den designen och top of the line-specs för 400 eur = 3800 kr är ju hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en Mi A1, vill dock helst inte vänta flera veckor. Den ska ju ha kommit till EU nu, men hittar ingen återförsäljare som levererar till Sverige (med rimligt pris). Någon som har erfarenhet hur lång tid Hongkong Goldway tar med DHL eller finns det någon annan återförsäljare man bör kolla på?

Permalänk
Medlem

Alltså förbannat också. Kötpe en Mi A1 och fick den för någon dag sedan. Beställde en case i samma veva och den kom idag men de har såklart lyckats skicka fel och jag har fått något åbäcke gjord för en 6.5 eller något löjligt. Kan man få tag i ett fodral snabbare än 2 veckor från kina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Alltså förbannat också. Kötpe en Mi A1 och fick den för någon dag sedan. Beställde en case i samma veva och den kom idag men de har såklart lyckats skicka fel och jag har fått något åbäcke gjord för en 6.5 eller något löjligt. Kan man få tag i ett fodral snabbare än 2 veckor från kina?

Beställer du med expressfrakt (typ DHL) så bör det gå på under två veckor, vilket inte borde vara så dyrt för en sådan liten sak. Sen vet man ju aldrig, kan ju fastna i tullen. Som jag förstår det så är ju dock A1 samma (eller väldigt lik) hårdvara som 5x så kanske att du kan hitta ett sådant case någonstans i Europa (via Amazon t.ex.).

Sedan vore det ju som sagt intressant att veta var du köpte A1:an, hur mycket den gick på och hur lång tid leveransen tog.

Permalänk
Medlem

@prpx: Xiaomi store på ali, tog 2 veckor nästan exakt + någon dag kanske. Gick på ca 2100 riksdaler inkl tull tror jag, betalade när jag hämtade ut paketet, osäker på om det kommer något mer.

Första intryck? Den är för stor för mina dvärghänder, S3an jag hade var lagom, aja lite sent nu att inse det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

@prpx: Xiaomi store på ali, tog 7 veckor nästan exakt + någon dag kanske. Gick på ca 2100 riksdaler inkl tull tror jag, betalade när jag hämtade ut paketet, osäker på om det kommer något mer.

Första intryck? Den är för stor för mina dvärghänder, S3an jag hade var lagom, aja lite sent nu att inse det

Ah ok, tack! Jo, särskilt i Asien är det ju mycket "phablet" men sen kolla dom på mycket video och sånt på mobilerna. På dom vanliga mi telefonerna kan man ju köra one handed mode genom att dra över alla tre knappar på framsidan av telefonen, vet inte om det är inbyggt i android dock eller något eget.

Permalänk
Medlem

@prpx: 2 veckor skulle det stå, inte 7, knapparna sitter lite för nära varandra...

Permalänk

Hur är det med uppdateringar för android till dessa kina telefoner? kör Samsung S6 nu och har aldrig varit med om en tillverkare som släpper OS + uppdateringar så sjukt segt. (kört iphone innan).

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur är det med uppdateringar för android till dessa kina telefoner? kör Samsung S6 nu och har aldrig varit med om en tillverkare som släpper OS + uppdateringar så sjukt segt. (kört iphone innan).

"Riktiga" kinatelefoner, de som är tillverkade för kinesiska marknaden, kommer ju utan google tjänster. Så då måste man antingen försöka lägga in det själv, köra inofficiell mjukvara eller någon sorts "global rom" som typ släppts av tillverkaren. Sen är ju vissa tillverkare ganska bra på att släppa uppdateringar i övrigt, särskilt som man säljer gamla modeller relativt länge (lite som apple). Så väldigt blandat. Det är nog egentligen det viktigaste att kolla upp nuförtiden, eftersom hårdvaran idag generellt är bra.

Just Mi A1 kör ju "Android One" som är stock android som ska få alla uppdateringar direkt från google om jag förstår det rätt. Det är egentligen ingen "kinatelefon" som så, då den kinesiska varianten är 5x.

Permalänk
Medlem

Har precis införskaffat mig en Le Max 2. Cirka 1800:- för en snapdragon 820 som klarar alla band i sverige, enkel att installera alternativ mjukvara på, stor skärm och hög upplösning samt tillräckligt bra kamera. Det enda egentliga smolket i glädjebägaren är något långsam fingeravtrycksläsare samt relativt litet batteri. Inget som stör mig dock.

/J

Skrivet av Zerge:

Hur mycket är du villig att spendera? Personligen så skulle jag rekommendera att du lägger ett öga på antingen LeEco Le Max 2 eller Lenovo Zuk Z2 då dessa är väldigt prisvärda telefoner som tillhandahåller utmärkt prestanda för ett väldigt lågt pris. Dessa telefoner kostar ungefär 175-210 dollar beroende på vart du väljer att införskaffa dem och de är väldigt bra telefoner för priset.

Personligen så har jag för tillfället en LeEco Le Max 2 med 4GB RAM och 64GB lagring som jag införskaffade mig på Banggood för ca 195 USD för en månad sedan och jag är väldigt nöjd med telefonen överlag. Nog den mest prisvärda telefonen som går att köpa idag då den är likvärdig OnePlus 3 när det kommer till specifikationerna och har även en väldigt bra display för detta pris. Enda nackdelen med den variant som jag köpte (X829) är att den inte stödjer LTE band 20, vilket inte direkt var något problem för mig personligen.

http://www.gsmarena.com/leeco_le_max_2-8051.php
http://www.gsmarena.com/lenovo_zuk_z2-8125.php

Permalänk
Medlem

Storleken håller på att döda mig, funderar starkt på att skicka tillbaka min A1, känns ltie surt dock då jag betalat tull + måste betala frakt tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Storleken håller på att döda mig, funderar starkt på att skicka tillbaka min A1, känns ltie surt dock då jag betalat tull + måste betala frakt tillbaka

Sälj den på marknaden istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Storleken håller på att döda mig, funderar starkt på att skicka tillbaka min A1, känns ltie surt dock då jag betalat tull + måste betala frakt tillbaka

Kanske bättre att försöka sälja luren på hemmaplan? Själv har jag en Xiaomi Redmi 4X (Global) 3GB 32GB som jag är supernöjd med. Perfekt storlek då jag kört Samsung S3 samt S4 mini tidigare. Redmi 4X är i stort sett identisk med iPhone 7 storleksmässigt.

Permalänk
Medlem

Något säger väl mig dock att jag får mer om jag skickar tillbaka den

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kanske bättre att försöka sälja luren på hemmaplan? Själv har jag en Xiaomi Redmi 4X (Global) 3GB 32GB som jag är supernöjd med. Perfekt storlek då jag kört Samsung S3 samt S4 mini tidigare. Redmi 4X är i stort sett identisk med iPhone 7 storleksmässigt.

Svårt att göra en bättre telefon än Xiaomi RedMi Note 4 faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Remmer:
För mig är dock 5.5" lite stort (Redmi Note 4), men min 5" Redmi 4X funkar fint och känns snabb med Snapdragon 435 (Octa-core).

Permalänk
Medlem

Kör Mi 5S nu och har installerat Google Camera med HDR+. Riktigt fina foton! I övrigt en bra telefon också men fingeravtrycksläsaren är kass tyvärr.

Permalänk
Medlem

Kikar lite på stöttåliga, billigare och gärna lite mindre modeller. Någon här som köpt telefoner från E&L eller Blackview? Är det några specifika märken man ska undvika?

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera både zte samt oneplus haft zte blade och op 1 op 2 bra grejer för sitt pris

Skickades från m.sweclockers.com