Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av DalleH:

Så kan nån mer verifiera om jag borde häva köpet på https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4504642 ? Var spontant och tänkte att 4k för det priset var nice.

1000 sek till så får du denna istället
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55UJ630V/lg-55...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DalleH:

Så kan nån mer verifiera om jag borde häva köpet på https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4504642 ? Var spontant och tänkte att 4k för det priset var nice.

Varför skulle du göra det? Personen som kommenterade tidigare har uppenbarligen noll koll då panelerna som används i de billigaste TV-apparaterna (oavsett märke) alla kommer från samma turkiska tillverkare (Vestel). Däremot är TVn från Andersson möjligtvis av sämre kvalitet i övriga aspekter såsom byggkvalitet, design, funktioner etc. men det behöver absolut inte vara något fel på bilden bara för att TVn är billig och saknar Sony, LG eller Samsungmärkning.

Edit: Personligen hade jag dock hellre köpt TVn som länkas ovan.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Mekaniskt är ett måste, när du väl har börjat använda det, är det svårt att gå tillbaka

Dock så är det nog bra om du känner på lite brytare först, det är en väldigt personlig sak.

Håller delvis med, men har faktiskt märkt att jag skriver snabbare på icke mekaniska tangentbord, främst för att knapparna sällan behöver röra sig lite mkt då. Men på jobbet är det ju kul att köra det mest högljuda och driva bordsgrannarna till vansinne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponen:

Halebop la nyss ut ett schysst pris på Galaxy S8+. Dock bindningstid, ska väl kanske noteras.

Slår nog till på det då jag ändå har halebop. 3120kr.

https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s8-plus...

Verkar bero på vilket abonnemang man väljer, med rubbet mellan 6GB blir det som du säger men med de mindre varianterna så ökar priset. Jag brukar tex köra rubbet liten och då kostar telefonen ca 5000 istället.

Permalänk
Medlem

@ågren: Ok tack för svar! Tänkte bara om det var "allmänt" känt att just den modellen var skit. Jag har inga speciella krav alls förutom att det ska vara ok bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ett av kraven för att man ska kunna nyttja prisgarantin är väl att produkten ska finnas i lager? Den finns visserligen hos NetOnNet till samma pris om ni har en sådan butik i närheten men de lär sälja slut rätt fort där också.

Nej.

"30 dagars prisgaranti
Vi lämnar 30 dagar prisgaranti från leveranstillfället. Skulle du mot förmodan hitta produkten billigare någon annanstans, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke samt har motsvarande specifikationer och kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller Elgiganten egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet. Prisgarantin ska åberopas när priset är aktuellt samt innan 30 dagars perioden löpt ut. Om produkten är köpt i vår internetbutik, kontakta kundtjänst för utbetalning. Om produkten är köpt i ett varuhus så går det bra att besöka valfritt varuhus för utbetalning. Glöm inte att ta med kvittot."

Möjligtvis kan det blir lite tjafs om vad som är leveranstillfället men ElGigantens kundservice har alltid varit bra att ha att göra med när jag gjort det tidigare. Om inte får dom allt i retur och så handlar jag på nästa rea istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@kawavs: Komplett säljer ju EVGA 650W GQ för typ 600kr

Skrivet av hg:

Köp inte den, usel kvalitet enligt min erfarenhet.
Har haft 2 st. Det första hade massivt coil whine så den skickades tillbaka, det andra hade också coil whine och dog tvärt efter ett par månader.

Tack för tipsen men blev evga g3 från proshop.

Permalänk
Medlem

Produkt: Wolfenstein II: The New Colossus - Digital Deluxe Edition (ROW) (PC Download)
Länk: http://cdon.se/spel/spel-downloads/wolfenstein-ii-the-new-col...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4373711
Pris: 308kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nej.

"30 dagars prisgaranti
Vi lämnar 30 dagar prisgaranti från leveranstillfället. Skulle du mot förmodan hitta produkten billigare någon annanstans, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke samt har motsvarande specifikationer och kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller Elgiganten egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet. Prisgarantin ska åberopas när priset är aktuellt samt innan 30 dagars perioden löpt ut. Om produkten är köpt i vår internetbutik, kontakta kundtjänst för utbetalning. Om produkten är köpt i ett varuhus så går det bra att besöka valfritt varuhus för utbetalning. Glöm inte att ta med kvittot."

Möjligtvis kan det blir lite tjafs om vad som är leveranstillfället men ElGigantens kundservice har alltid varit bra att ha att göra med när jag gjort det tidigare. Om inte får dom allt i retur och så handlar jag på nästa rea istället.

Jo.

"Förutsättningen är att produkten är av samma märke samt har motsvarande specifikationer och kan köpas på lika villkor."

Kan du inte köpa produkten i butiken pga. den ej finns i lager så kan den inte köpas på lika villkor. Finns produkten inte i lager i butiken du vill prismatcha så är du inte berättigad någon prisgaranti.

Skadar däremot inte att be snällt

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Ska inte vara moms på saker från Tyskland. Momsen ska betalas i Tyskland, inte i Sverige. Jag har beställt massor från Tyskland och har aldrig betalat moms iaf.

Moms ska betalas i säljarens land, om inte säljaren säljer för över X kr / år till köparens land. För närvarande tror jag gränsen ligger runt 350Kkr. Om säljaren säljer för mer än så till Sverige, ska moms betalas i Sverige, inte i Tyskland. Men i så fall påförs Svensk moms vid utcheckning, man får inte betala extra för att hämta ut sitt paket, och det är aldrig frågan om att man ska betala både tysk och svensk moms...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Nån tv kunnig som kan tippsa nån 55 tum tv ? Kan sträcka mig ca 5000-6000:-

Permalänk

@ågren:
Haha, har inte nollkoll.

Kändes bara som att man inte köper en TV av "budgetmärke" till samma pris som välkända märken går för under årets kanske största Rea.
Kanske köper man en Andersson-tv mitt i sommaren.

Även om det kan vara identiska komponenter i de olika märkena, så spelar ryktet om varumärket stor roll.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Nån tv kunnig som kan tippsa nån 55 tum tv ? Kan sträcka mig ca 5000-6000:-

http://cdon.se/hemelektronik/55-led-tv-digihome-55us174-p4130... ingen aning om det är en bra TV men 55", 4k, smart-TV gratis app till tfn för enklare smart-TV styrning för 4422kr. Men som sagt, vet inte något om digihome så gör lite research först.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce OC 8GB GDDR5X 1632/1771MHz under Singles Day (11/11) för 4399:- på Komplett.se vilket kändes som ett kap. Eftersom jag inte har fått det ännu så tänkte jag hålla ögonen öppna under Black Friday för att se ifall man kunde hitta något bättre. Men än så länge verkar det inte ha dykt upp något, är mestadels 1070/1070Ti för runt de priserna. Samtliga 1080 som jag sett hittills har kostat mer.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Produkt: Scanpan CTX Stekpanneset 28 cm + 20 cm, 1099kr med koden: matgeek
Länk: https://bagarenochkocken.se/kokkarl-stekpannor/scanpan/scanpa...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2395779
Pris: 1099

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Jo.

"Förutsättningen är att produkten är av samma märke samt har motsvarande specifikationer och kan köpas på lika villkor."

Kan du inte köpa produkten i butiken pga. den ej finns i lager så kan den inte köpas på lika villkor. Finns produkten inte i lager i butiken du vill prismatcha så är du inte berättigad någon prisgaranti.

Skadar däremot inte att be snällt

Självklart så såg jag till att maila dom när produkten fortfarande fanns kvar i deras lager och jag därmed hade kunnat köpa den för det lägre priset. Just vad som finns i lager är iof inget juridiskt hållbart argument sett till villkoren för att prisgarantin inte skulle gälla men däremot kan det bli intressant om den inte finns för det priset när leverans sker (vilket det inte lär göra). Vi får väl se hur de slutar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI Tomahawk B350 - AMD Ryzen 5700X - 32 GB Corsair LPX 3200CL16 - RTX3070 - Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Det blev en Galaxy Tab A + 64gb Class 3 Samsung minneskort på dustin också, nu kastar jag in handduken, ska upp om 2 1/2 h för jobb ,får bli en red bull dag imorgon.

Permalänk
Medlem

Blev inte mycket handlat denna BF!

11:26 igår köpte jag en 3TB HDD för 699kr och thats it, inget annat på min lista över saker jag behöver dök upp, så jag höll kvar pengarna och bevakar resten på prisjakt!

Hoppas att ni som fick igenom köpet på 99kr tbordet får det!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ArvidL:

Vad tror ni? Bra köp för 990kr? Den kom 2013 så den har ett antal år på nacken nu.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Vad tror ni? Bra köp för 990kr? Den kom 2013 så den har ett antal år på nacken nu.

Vad tror du själv? Ett antal år på nacken, vill du köpa något från 2013?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cleanmate S800 Robotdammsugare

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Har tänkt att köpa ett PS4 samt en 4k TV, vilken är den bästa dealen på en TV just nu runt 5-7k?

Permalänk
Skrivet av ArvidL:

I princip det enda bra jag sett hittills. Förutom S8.

Den är gammal, men routers har ju inte avancerat speciellt. Bara att kolla vilka som toppar Prisjakts lista.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem

@Recall: fan köp den på Elgiganten istället Asus RT-AC87U
eller Netgear Nighthawk AC2300 WiFi Router

Permalänk

@xmmm: AC87U hade problem när den kom. Möjligt att saker har rättats till nu.

Min erfarenhet är annars att Asus är stabilast. Har en AC68U som tuffar på och aldrig krånglat. Sedan är jag ju ett fan av Merlin också.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5