Ubiquiti Networks AmpliFi HD Mesh Router eller Asus valfri router

Permalänk

Ubiquiti Networks AmpliFi HD Mesh Router eller Asus valfri router

Har kollat runt lite på black friday priser på asus då ska ha bra routers, men flera i bekandskapskrets säger att jag kolla in Ubiquiti AmpliFi, varför är den så bra?

Kommer att 100/100 mbit och sedan gå på 250 eller 500 mbit om 6 månader.

Det jag köra wifi är en vanlig google chromecast, en google chromecast ultra, mobiltelefonen och en platta.

Allt annats köra jag gärna trådbunden, det vill säga 2 stycken datorer en tv, och en nätverksförstärkare.

Har kollat lite på Asus RT-AC87U vilket har ett rätt bra pris nu.

Vad ska jag välja?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat någon "mesh" - lösning, men det är ju två olika saker du jämför...

En Asus "router" gör ju "all-in-one", medan ampli kräver montering och inkoppling av ström till enheterna...

Ska man ändå hålla på och mickla känns ju separata enheter (router, switch, accesspunkt) som en långsiktigare lösning...

Men, (även om jag tvivlar) mesh-enheterna kanske är så bra att man slipper dra nätverkskabel nu för tiden....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.