Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har gjort så varje gång jag köpt något i butiken Inga problem. Även ställt mig och beställt varan från datorn i deras butik och valt att hämta i butik. Fungerar kanon.

Är det inte bara fråga personalen vid det läget i stället?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är det inte bara fråga personalen vid det läget i stället?

För min del handlar det om att ett spel ingår om man köper en hårddisk, men spelet ingår bara om man beställer online.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

För min del handlar det om att ett spel ingår om man köper en hårddisk, men spelet ingår bara om man beställer online.

Dessutom har man 14 dagars ångerrätt om man beställer och betalar på nätet, även om det görs i butik. Då känns det ju dumt att handla över disk och gå miste om de fördelar det innebär.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är det inte bara fråga personalen vid det läget i stället?

Förutom det som de andra säger så är det oftast väntetid när man går till någon butik och då måste man ju ändå göra något medans man väntar på sin tid

Lättare att säga ett nummer än att säga exakt produkt också till personalen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick ingen orderbekräftelse när jag beställde en vara som inte är i lager. Detta kan väl inte vara normalt? Fick inget ordernummer heller vid beställningen. Någon annan som har haft samma problem?

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo

Permalänk
Medlem

Får man inget meddelande vid RMA, typ om fel är bekräftat och produkten blir utbytt? Sen om man önskar en annan produkt har man inte möjlighet att få det isf? Givetvis om det är något mellanskillnad får man stå för den.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jays_swe:

Får man inget meddelande vid RMA, typ om fel är bekräftat och produkten blir utbytt? Sen om man önskar en annan produkt har man inte möjlighet att få det isf? Givetvis om det är något mellanskillnad får man stå för den.

Hejsan,

Det är något som vi jobbar på att implementera, så att när ärenden skapas eller ändrar status så får man ett meddelande via mail. Önskemål om att få byta till en annan produkt istället för en ny är något vi alltid försöker ta hänsyn till, och är det en mellanskillnad kan det oftast lösas genom att man betalar det.
Bästa är dock att lämna eventuella önskemål direkt när man kontatkar vår kundtjänst eller returpersonal i butik, så kan det noteras in direkt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hejsan,

Det är något som vi jobbar på att implementera, så att när ärenden skapas eller ändrar status så får man ett meddelande via mail. Önskemål om att få byta till en annan produkt istället för en ny är något vi alltid försöker ta hänsyn till, och är det en mellanskillnad kan det oftast lösas genom att man betalar det.
Bästa är dock att lämna eventuella önskemål direkt när man kontatkar vår kundtjänst eller returpersonal i butik, så kan det noteras in direkt

Ja det uppskattar nog många om ni implementerar. Var dock tydlig med kundtjänst då jag gjorde felanmälan och då jag skickade in paketet så skrev jag även på lappen att jag ville byta ut.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Är det problem med nya webbsidan?

Kommer ibland till nya webbsidan, ibland till den gamla och ibland blir det HTTP Error 500.

edit: Får även meddelande att den inte kan kontakta databasserver och "503 Service Unavailable"

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekel:

Är det problem med nya webbsidan?

Kommer ibland till nya webbsidan, ibland till den gamla och ibland blir det HTTP Error 500.

edit: Får även meddelande att dne inte kan kontakta databasserver och "503 Service Unavailable"

Är mer pga black friday rean

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson: På grund av överbelastning kan jag tänka mig det. Men borde ju inte om vartannat komma till nya respektive gamla webbplatsen tycker jag.

Rensat cache, test olika webbläsare samt i telefon.

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekel:

@jnsson: På grund av överbelastning kan jag tänka mig det. Men borde ju inte om vartannat komma till nya respektive gamla webbplatsen tycker jag.

Rensat cache, test olika webbläsare samt i telefon.

Ja, överbelastning pga just black week/friday

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@Webhallen:
Vad har ni för policy när det gäller produkter som finns i butikslager, men inte webb?
Vet att flera sidor tar från butik, men alltid bra att veta tänkte jag då jag är fundersam på en vara som endast finns i butikslager

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Har väntat sedan 22a November då varan endast fanns i butik.Hur länge ska jag vänta?
Enligt er kundtjänst ska varan skickas från butik till er shop,vore det inte bättre och skicka direkt från butiken?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Hej på er.

Skulle bara säga att jag är imponerad att ni fick iväg min order i fredags, beställde ganska sent, hade förväntat mig att jag skulle behöva vänta några dagar extra pga Black Friday.

Ha en fortsatt trevlig dag.

@Webhallen

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BlueDevil:

@Webhallen:
Vad har ni för policy när det gäller produkter som finns i butikslager, men inte webb?
Vet att flera sidor tar från butik, men alltid bra att veta tänkte jag då jag är fundersam på en vara som endast finns i butikslager

Tjena,
Vi skickar dagligen produkter mellan butikerna och webblagret, kommer det in en beställning så skickas det till vidare till rätt lager rätt omgående. Oftast går det på 1-2 postdagar, men det kan vara fall det dröjer någon dag extra

Skrivet av jorgen69:

Har väntat sedan 22a November då varan endast fanns i butik.Hur länge ska jag vänta?
Enligt er kundtjänst ska varan skickas från butik till er shop,vore det inte bättre och skicka direkt från butiken?

Det stämmer att vi inte skickar ordrar direkt ifrån butikerna till kunder, utan det skickas först till webblagret för att skickas vidare. Detta ligger i att butikerna inte har samma kapacitet som webblagret, när det kommer till paketering utav enskilda paket och utskick.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har ett problem med min senaste order då https://new.webhallen.com/se/product/223320-Destiny-The-Taken... kom med en ogiltig kod se https://drive.google.com/file/d/1TUZUowiBbHKzsTrMPEFi0GDY8LA5... Problemet är att varken supporten eller activiosion säger att de kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Ni är helt underbara!
https://new.webhallen.com/se/campaign/7101-Taco-Tuesday

Skulle dock gärna vilja ha ett GTX 1070 i min tortilla :')

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hejsan,

Det finns fortfarande kvar på hemsidan, nu vet jag inte om du var inne på gamla eller nya hemsidan, men på den nya hemsidan har inte alla betalsätt integrerats ännu för butik beställningar.
Men om du är på nya hemsidan så kommer bara betala i butik komma upp, men vi har då satt dit en knapp "Saknas ditt betalsätt?" som tar dig till gamla kassan där allt fortfarande finns kvar

Tyvärr verkar det alternativet vara trasigt även i på den gamla sidan. Jag försökte beställa ett par minnen så men det hade ändrats automatiskt till "Betala i butik" i orderbekräftelsen. Testade flera gånger med exakt samma resultat.

En annan grej jag reagerade på är att det inte framgår huruvida vilka avgifter som tillkommer vid 14 dagars fakturabetalning.

Orelaterad fråga: Hur fungerar det med koderna till "ROG & Ryzen Reloaded"-kampanjen? Jag ser att jag har en produkt kallas "ASUS 10 spel" under beställningar. Hur skickas koden?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Fundering, jag vet att ni dröjde med XP nu över helgen pga stort förväntat tryck.
Nu har jag fått meddelande om att jag har fått min Quad XP, men ändå är min XP samma som innan helgen, så den har inte ens räknat med grundpoängen som kommer från mina order.
Har ni någon idé om när det kommer igång igen?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThisIsDansk:

Fundering, jag vet att ni dröjde med XP nu över helgen pga stort förväntat tryck.
Nu har jag fått meddelande om att jag har fått min Quad XP, men ändå är min XP samma som innan helgen, så den har inte ens räknat med grundpoängen som kommer från mina order.
Har ni någon idé om när det kommer igång igen?
Tack på förhand.

Det var inget, det har kommit igång igen.

Permalänk

@Webhallen
Blir de någon julkalender iår?

Och Vad händer med Jolt Cola? November är pasé

Permalänk
Medlem

Mitt problem löste sig. Tydligen skulle man ha fått ett mail med koden.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Är det verkligen bara postpaket med leverans till mottagaradress som är alternativet när man ska använda sig av ångerrätten hos webhallen?

Vanligt postpaket är försäkrat upp till 50 000 kr samt kostar 122kr, postpaket med företagsleverans kostar 195kr samt är försäkrat 150kr/kg.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Om jag har en fundering gällande en order som redan är levererad, men där finns vissa konstigheter i leveransbekräftelsen som inte är med i varken beställning, leverans, eller relaterat till slutsumman av beställning kan vi kolla upp det via pm då?

Lite mystik som behöver redas ut

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Är det verkligen bara postpaket med leverans till mottagaradress som är alternativet när man ska använda sig av ångerrätten hos webhallen?

Vanligt postpaket är försäkrat upp till 50 000 kr samt kostar 122kr, postpaket med företagsleverans kostar 195kr samt är försäkrat 150kr/kg.

Du kan också köra köpet på nätet, t.ex. med PayPal och sedan hämta ut varan i butiken, det räknas som distansköp

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan också köra köpet på nätet, t.ex. med PayPal och sedan hämta ut varan i butiken, det räknas som distansköp

Mitt problem är att jag vill returnera en vara, tydligen går det inte att skicka det som vanligt postpaket som kostar 122kr samt är försäkrad till 50 000, jag måste skicka det som postpaket med leverans direkt till webhallen som kostar 195kr samt då är paketet inte försäkrat....

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Mitt problem är att jag vill returnera en vara, tydligen går det inte att skicka det som vanligt postpaket som kostar 122kr samt är försäkrad till 50 000, jag måste skicka det som postpaket med leverans direkt till webhallen som kostar 195kr samt då är paketet inte försäkrat....

Ah, men du har ingen Webhallen butik i närheten?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ah, men du har ingen Webhallen butik i närheten?

Desvärre inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen!
Jag har sett att det går att köpa Oneplus 5 hos er. Vet du ifall ni kommer börja sälja Oneplus 5T inom närtid?

Tacksam för svar!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4