Köpte smartwatch från Wish och fick virus..

Permalänk
Avstängd

Köpte smartwatch från Wish och fick virus..

Yep. Köpt två smartwatch (nu tre då den första jag fick var fel modell så klart,tredje har inte kommit än) Testat båda, som är en julklapp, och den jag pratar om har remote camera. Tog ett par bilder och kopplade in den i datorn för att föra över dom. Helt ok. En stund senare poppar malwarebytes upp som gjort en automatisk sökning i bakgrunden att jag har två virus. ”rogue.tech support scam”. Tar bort dom och googlar. Jodå. Skit. Men jag har inte märkt något. Kopplade aldrig upp den första klockan till datorn så jag vet inte, bara den andra (för android) I infon man får ska man scanna en qrkod för att ladda ner en app (android eller Ios beroende på modell och det finns massor olika) I vissa modeller kan man i klockan få fram en qrkod att ladda ner för app genom att använda barcodescanner etc. Tips: Scanna datorn efter att ha köpt en billig kinaklocka. Jag har modellnamn om ni vill veta men det finns så många olika med samma namn. Kollade i min androidtelefon och hittade några ”notifications etc” som jag raderade. Dom ska liksom inte vara där typ. (eller?) Appen man laddar ner heter typ ”bt. Notification”) Då det är en bluetooth app. Däremot funkar prylarna som dom ska. Mycket prisvärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Yep. Köpt två smartwatch (nu tre då den första jag fick var fel modell så klart,tredje har inte kommit än) Testat båda, som är en julklapp, och den jag pratar om har remote camera. Tog ett par bilder och kopplade in den i datorn för att föra över dom. Helt ok. En stund senare poppar malwarebytes upp som gjort en automatisk sökning i bakgrunden att jag har två virus. ”rogue.tech support scam”. Tar bort dom och googlar. Jodå. Skit. Men jag har inte märkt något. Kopplade aldrig upp den första klockan till datorn så jag vet inte, bara den andra (för android) I infon man får ska man scanna en qrkod för att ladda ner en app (android eller Ios beroende på modell och det finns massor olika) I vissa modeller kan man i klockan få fram en qrkod att ladda ner för app genom att använda barcodescanner etc. Tips: Scanna datorn efter att ha köpt en billig kinaklocka. Jag har modellnamn om ni vill veta men det finns så många olika med samma namn. Kollade i min androidtelefon och hittade några ”notifications etc” som jag raderade. Dom ska liksom inte vara där typ. (eller?) Appen man laddar ner heter typ ”bt. Notification”) Då det är en bluetooth app. Däremot funkar prylarna som dom ska. Mycket prisvärda.

Länka gärna produkten från Wish så att andra kan ta ett informerat beslut om de vill ta samma risk, alltså att köpa samma vara.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Tack för varningen. fyfan vad luriga dem är... Jag börjar inse att jag själv behöver bli försiktigare av mig...

Permalänk
Medlem

Märke, handlare, batch?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ksw:

Märke, handlare, batch?

Modellen heter T8. (finns många) Tror det är vanligt att alla dessa klockor har nåt skit. Märkt att appen i telefonen visar reklam för spel. Är dock osäker på att man verkligen behöver appen. Antivirus i telefonen markerade appen att den visar reklam. Tog bort den. Denna modellen har dessa specs:

T8 smart watch Bluetooth card phone call step sleep monitor Bluetooth smart watch
Specification:
color:white,blue,black.
suitable platform:android
screen size:1.54"
interface:USB2.0
battery:300mah
resolution:240*240

Description:
function:monitoring, health monitoring, intelligent reminder, information push, step, sports tracking, remote control self-timer, sleep analysis, audio and video entertainment
Support touch screen operation, a dial pad can be free to dial, sync phone phone book, synchronous phone mp3 music player, caller ID, call vibration or ring tones, pedometer, alarm clock and so on. This 3 function only supports Andrews: remote camera, remote notification, looking for mobile phone.
Superior quality, fine workmanship
100% brand new
It is designed exquisitely and it is durable.

Note:
Please allow 1-2cm differ due to the manual measurement!
Due to the difference between different monitors, the picture may not be reflecting the actual the item, please consider this before the purchase.

Package includes:
1* watch