Permalänk
Medlem

Något som är nice är jag köpte Fv4202 när den var som sämst för jag gillar vapnet och nu är den rätt så bra istället för typ sämst av alla prems.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Alla premiums är bra på ett eller annat vis.

Permalänk

fyfan för denna kampanj alltså, inte nog med att man måste vara top 11k. Nu måste man KÖPA sin vagn för bonds med. Visst får man bonds för vilken placering man hamnar på också men man måste hamna i den 10% för att få en multiplier för att få tillräckligt med bonds för att köpa en tank (kostar 4000 bonds IIRC) Riktigt jävligt när man lägger ned så mycket tid och så hamnar man top 11000 men så har man inte tillräckligt med bonds för att köpa sitt pris. Riktigt dumt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Har det blivit vanligare med keyboard warriors? Fick flera lustiga herrar igår, funderar på om mentalsjukhus hade varit bättre hjälp än WOT.

Fick detta idag, underhållande IS-3 körde han och vi körde mot tier 10 (hade 8 med), inte lätt att göra något om tier 10:orna är dåliga eller liknande. stod lite i vägen för han och då ska man tydligen förnedra folk till höger och vänster (inte så kul om en känsligare eller nyare spelare får dessa meddelanden).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det är därför jag stängde av chatten samma dag WoT lanserade den funktionen samt ställt in att bara acceptera meddelande från kontaktlistan...är betydligt lugnare så och min erfarenhet är att man knappast missar något intelligent i chatten under pågående match...

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Har det blivit vanligare med keyboard warriors? Fick flera lustiga herrar igår, funderar på om mentalsjukhus hade varit bättre hjälp än WOT.

Fick detta idag, underhållande IS-3 körde han och vi körde mot tier 10 (hade 8 med), inte lätt att göra något om tier 10:orna är dåliga eller liknande. stod lite i vägen för han och då ska man tydligen förnedra folk till höger och vänster (inte så kul om en känsligare eller nyare spelare får dessa meddelanden).

https://i.imgur.com/YJrJY9c.png
https://i.imgur.com/1UnuhMY.png

Har varit så så länge jag spelat, ibland får man 8 på en helg, ibland är det tyst i 2 månader. Emellanåt när jag har lust brukar jag trolla folk som rage:ar i chatten, du brukar det bli lite fler chatrutor!

Permalänk
Medlem

Det kändes betydligt värre förr innan all-chat försvann. Saknar det samtidigt...

Permalänk
Medlem

Problemet med att man även kunde chatta med motståndarna var att det inte var helt ovanligt att när det gick dåligt för laget och någon bortskjuten individ tycket det var alla andras fel, att denne röjde positionen på kvarvarande lagmedlemmar till motståndarna bara för att jävlas.

Permalänk

Dom borde ju bli chat bannade. Jag vart chat bannad i flera år föratt jag sa "Heil sauerkraut!"
Tydligen är det Nazi propaganda enligt dem haha

Visa signatur

Vattenkyld konservburk

Permalänk

Äsch, själv ser jag det som fanmail, och att någon blir så pass arg att personen i fråga faktiskt skriver något roligt på halvdan engelska 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

Jag gör det lite för enkelt för mig själv då jag blacklistar de som spammar i chatten eller är otrevliga.

Någon som missat advents kalendern som ger 30000 silver per dag av att bara spela?
Wargaming var ju några dagar sen med sin information och just den femte som de lade ut denna information så var det rejält med lagg i spelet ett tag så vette tusan vad de höll på med. Det intressanta med Wargamings nya innovativa design och ide'skapande medför ett antal buggar. Jag klickar igång detta via Store, uppdraget är igång och slutfört efter någon match, 2 timmar senare så poppar samma ruta upp efter en match, den jag godkände tidigare. Ganska fantastiskt att de behöver göra en manual för att folk ska förstå att de har en kalender, när den ändå dyker upp av sig själv, fast lite sent.
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/advent-calendar-...

15 December startar ju Holiday ops, det var ju lite småkul förra året, återstår att se hur det blir i år.
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2018...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Hmmm.

Jomenvisst är det någon garagemod som spökar. Omstart fixade grejen.

Dold text

HMMMMMMMMMMMM.....

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Det är därför jag stängde av chatten samma dag WoT lanserade den funktionen samt ställt in att bara acceptera meddelande från kontaktlistan...är betydligt lugnare så och min erfarenhet är att man knappast missar något intelligent i chatten under pågående match...

JO det är ju sant, om man inte tyckte vissa var rätt underhållande då

Skrivet av SuperOlsson:

Har varit så så länge jag spelat, ibland får man 8 på en helg, ibland är det tyst i 2 månader. Emellanåt när jag har lust brukar jag trolla folk som rage:ar i chatten, du brukar det bli lite fler chatrutor!

Tja, börjat spela igen efter 2 års uppehåll och varit tyst hela veckan och nu mot helgen rasade det in mindre trevliga mail (fanmail som en kalla dom). kom på det är 3 gånger nu också, så dubbelt upp med idioter

Skrivet av ramdm5:

Det kändes betydligt värre förr innan all-chat försvann. Saknar det samtidigt...

Ja jag saknar den brutalt mycket, var ju trevligt skriva GG efter vinst eller säga hej till alla (nu känns det mer som prata med sig själv).

Skrivet av Cybertsen:

Problemet med att man även kunde chatta med motståndarna var att det inte var helt ovanligt att när det gick dåligt för laget och någon bortskjuten individ tycket det var alla andras fel, att denne röjde positionen på kvarvarande lagmedlemmar till motståndarna bara för att jävlas.

Sånt beteende är inte kul, men saknar det ändå (roligt och kunna hälsa på alla och så klart skriva av sig segern då och då). Nu känns det bara som att prata med sig själv.

Skrivet av Punnisher:

Jag gör det lite för enkelt för mig själv då jag blacklistar de som spammar i chatten eller är otrevliga.

Någon som missat advents kalendern som ger 30000 silver per dag av att bara spela?
Wargaming var ju några dagar sen med sin information och just den femte som de lade ut denna information så var det rejält med lagg i spelet ett tag så vette tusan vad de höll på med. Det intressanta med Wargamings nya innovativa design och ide'skapande medför ett antal buggar. Jag klickar igång detta via Store, uppdraget är igång och slutfört efter någon match, 2 timmar senare så poppar samma ruta upp efter en match, den jag godkände tidigare. Ganska fantastiskt att de behöver göra en manual för att folk ska förstå att de har en kalender, när den ändå dyker upp av sig själv, fast lite sent.
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/advent-calendar-...

15 December startar ju Holiday ops, det var ju lite småkul förra året, återstår att se hur det blir i år.
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2018...

Lär ju bli par tusen i så fall och har jag inte fel har WG gräns på hur många man kan bana.

Ja jag missat hel del, adventskalendern är även seg (dyker upp helt plötsligt). men credit behöver jag inte oroa mig för i första taget över 10mille

Sen kampanj uppdragen känns lite buggade (skulle vara topp 3, men den fungerade inte var på 1 platsen i xp).

Skrivet av Alakai:

Hmmm.

https://i.imgur.com/SLY37Wb.jpg
Jomenvisst är det någon garagemod som spökar. Omstart fixade grejen.

Dold text

HMMMMMMMMMMMM.....

Avundsjuk, du har svävande tanks

Råkade ut för en bugg i spelet också, i Windows fungerade tangentbordet perfekt men i spelet ändrades det till amerikanskt tangentbord (inga mods). Fungerade igen efter omstart av spelet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

En trevlig runda med min Tiger I

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Det är därför jag stängde av chatten samma dag WoT lanserade den funktionen samt ställt in att bara acceptera meddelande från kontaktlistan...är betydligt lugnare så och min erfarenhet är att man knappast missar något intelligent i chatten under pågående match...

gör likadant jag, har inte haft chattenn igång senaste 2 åren, förut fick man visserligen ladda ner en mod för att den skulle gå att stänga av, men sedan de själva implementerat det, är det ju superenkelt.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Hej

Köpte i veckan en AMX M4 Mle. 49 Liberté

Vilket bottennapp.

Riktigt dåligt, 9 sek reload och sedan 300dmg/shot. Långsam är den också.

Att den har bra armor hjälper inte då många skjuter guld på den.

T34 och Defender > AMX M4 Mle. 49 Liberté alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

Oj vilket drag det blev i den här tråden helt plötsligt. Trodde nästan att man var ensam svensk kvar i spelet.

Har letat efter nån klan med iaf lite svenskar som spelar lite pluton/stronghold utan lyckas ett bra tag nu. Gav till slut upp på gamla resterna av A-P då det inte finns något ledarskap kvar sen långt tillbaka. Men allt jag hittar nuförtiden är polacker och rabiata serber.

Någon som har ett tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Att jag inte märkt denna tråd än.

Någon annan som älskar att rulla runt i Hotchkiss H35 och Renault R35 med en hög hatt och cigarr i mungipan och skratta åt alla ynkliga tanketter som desperat försöker slå igenom ditt pansar?

Kalla mig en seal clubber, men det är hysteriskt kul ibland.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Oj vilket drag det blev i den här tråden helt plötsligt. Trodde nästan att man var ensam svensk kvar i spelet.

Har letat efter nån klan med iaf lite svenskar som spelar lite pluton/stronghold utan lyckas ett bra tag nu. Gav till slut upp på gamla resterna av A-P då det inte finns något ledarskap kvar sen långt tillbaka. Men allt jag hittar nuförtiden är polacker och rabiata serber.

Någon som har ett tips?

SWEC har haft en längre torrperiod, med vissa blöta fläckar i tyget. Möjligtvis att du efter jul kan finna enstaka SH, TB. Just nu endast plut när man väl sällan tittar in. Ta dig in på discokanalen och hör efter innan du skådar grisen i galen uggla.
Själva tråden finnes: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-...
Har ingen koll i dagarna hur det rullar för SG-D, FGG, SV, Mos å gängen. SECT har vi spelat med, de verkar vara något aktivare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Igår var det en t-10 som skrev "mongola team" såg rätt roligt ut hehe.

Permalänk

A gift for your loyalty
Logga in på hemsidan, klicka på "Activate Wargaming Code" och skriv in T4NKYOU vilket ger:
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/thx-everyone/ fram till den 25/12

Sen börjar Holiday Ops 2018 idag där vi får dekorera vårat snöklädda garage, och få en hel del trevligheter, såsom female crew member, extra garageplatser, osv. sen även bonus på exp och silver efter matcherna, upp till 48% extra. Efter 2 timmars spelande kom jag upp i nivå 6 men tror inte att det är möjligt utan en hel del nötande att nå nivå 10 utan att köpa julpynt i premium shop'en, så var det förra året iaf.
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2018...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Dom där julklapparna var då värda att handla. Det där paketet med 25 klappar gav 12000 guld, 1.5 mille, 3 tanks, 10 dagar premium tid etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Dom där julklapparna var då värda att handla. Det där paketet med 25 klappar gav 12000 guld, 1.5 mille, 3 tanks, 10 dagar premium tid etc.

Jag köpte först 11, sen 11 till och jag fick en lorraine 40t sen alla de där tier 4 premiumsen 10k gold och 500k silver, tror det var 20 dagar premium också. Ska köpa något mer efter jul tror jag.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Har inte spelat sen i Maj och har väl inte något direkt sug efter att börja igen heller, PUBG för hela slanten för tillfället.
Jag undrar dock om dom har "dekorera julgranen"-eventet i år också? gillade verkligen det ifjol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Har inte spelat sen i Maj och har väl inte något direkt sug efter att börja igen heller, PUBG för hela slanten för tillfället.
Jag undrar dock om dom har "dekorera julgranen"-eventet i år också? gillade verkligen det ifjol.

Yes och nu kan du dekorera huset, snögubbe och belysningen med.

Permalänk
Medlem

Har ni köpt några lådor?

Jag köpte 11st

Fick 7000 guld, 200K silver och E5 tier 8 heavy tank

För 180kr.

Permalänk

Själv jag köpte 75 st, men blev giftad 36 av klanpolare. fick 45000~ guld, minst 20 prem dagar, drygt 3 miljoner credits och säkert 20 garage slots, Sentinel och T-28 F-30, har PZ B2 redan.
Dock inga T8 Prems tyvärr då jag har alla man kunde få utan Lorraine 40t.

Jäkla snygg camo ändå haha!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd

@LordError:

Kom ihåg när jag gjorde mitt konto Account created: 22/04/2011 jag fick jättemycket gold och sen upptäcker jag att det var beta så dom tog bort allt som jag hade jobbat hård för får börja spela igen när jag har tid för det.

Hur fick du mycket gold?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Går ju att få Type 59 i lådorna med och ryktet på interwebs säger att det inte är speciellt svårt heller.

Permalänk
Skrivet av superegg:

@LordError:

Kom ihåg när jag gjorde mitt konto Account created: 22/04/2011 jag fick jättemycket gold och sen upptäcker jag att det var beta så dom tog bort allt som jag hade jobbat hård för får börja spela igen när jag har tid för det.

Hur fick du mycket gold?

Aaa... ja gamla betadagar det var tider det!
Köpte 75 st lådor som jag skrev

Skrivet av Yrch:

Går ju att få Type 59 i lådorna med och ryktet på interwebs säger att det inte är speciellt svårt heller.

Sant, 6 stycken i min klan har fått en.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A