Permalänk
Medlem

Node 202-bygge, ca 10.000

Ska bygga en ny rigg i en Node 202, den kommer användas mest till spel och film/musik.

Verkar som att Intel är mest prisvärd för tillfället? Annars kör jag gärna med Ryzen.

Inbyggt wifi på moderkortet är ett krav.

Har slängt ihop ett paket, funkar dom grejerna tillsammans? Budget runt 10.000, mer för pengarna på annat sätt?

Lista hos Komponentkoll

CPU: Intel Core i5-8400 (1 889 kr hos Elgiganten)
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 3GB mITX OC (2 390 kr hos Komplett)
Chassi: Fractal Design Node 202 + Integra SFX 450W PSU (1 449 kr hos Komplett)
Moderkort: Gigabyte Z370N WIFI (1 699 kr hos Dustin)
RAM: Kingston 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz Fury Black (925 kr hos Alina)
SSD: Toshiba OCZ TR200 240GB (849 kr hos Inet)
CPU-kylare: Noctua NH-L9i Low profile CPU Cooler (439 kr hos Inet)
Summa: 9 640 kr

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på en Crucial MX500 eller Samsung 850 EVO istället för den där budget-SSDn, du sparar ändå bara 50-100:-
Utöver det skulle jag gå upp till 16GB RAM, eller 500GB SSD om du har råd att gå upp norr om 10k. Vet inte hur grafikkortet ligger till, men det finns några jämförbara ITX-kort med GTX1060-GPU. T.ex. EVGA GTX 1060 3GB SC verkar finnas inne om ett par dagar.
I övrigt ser paketet riktigt bra ut.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Jag skulle satsa på en Crucial MX500 eller Samsung 850 EVO istället för den där budget-SSDn, du sparar ändå bara 50-100:-
Utöver det skulle jag gå upp till 16GB RAM, eller 500GB SSD om du har råd att gå upp norr om 10k. Vet inte hur grafikkortet ligger till, men det finns några jämförbara ITX-kort med GTX1060-GPU. T.ex. EVGA GTX 1060 3GB SC verkar finnas inne om ett par dagar.
I övrigt ser paketet riktigt bra ut.

Tack för tipsen! Ja, går nog upp på 16 gig ram, tänkte komplettera med det om jag kände att det behövdes, men lika bra att göra direkt. Hårddisken byter jag, den Samsungen har jag hört ska vara bra. Ska forska lite på olika gtx-kort 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Verkar vara bra grejer men ligger väl lite lägre i prestanda än i5-8400?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Scythe Big Shuriken 2 Rev B passar i Node 202, och är bättre samt billigare än Noctuan. 120mm fläkt. Lite trångt men läst att det blir bättre ändå-
https://i.imgur.com/Af6jW4S.jpg

Blir väldigt varmt inne i Node 202, jag valde ett Silverstone ML08b pga det, men förstår om det inte är lika lockande då det är större och inte lika snyggt

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeefus:

Scythe Big Shuriken 2 Rev B passar i Node 202, och är bättre samt billigare än Noctuan. 120mm fläkt. Lite trångt men läst att det blir bättre ändå-
https://i.imgur.com/Af6jW4S.jpg

Blir väldigt varmt inne i Node 202, jag valde ett Silverstone ML08b pga det, men förstår om det inte är lika lockande då det är större och inte lika snyggt

Intressant! Jag behöver egentligen inte en jätteliten burk, det viktiga är att den ligger ner och ser bra ut i mitt stereorack. Bästa vore om den är lika bred som resten av elektroniken, dvs 40-45 cm. Det kanske går att bygga i ett desktop-chassi (eller vad det heter)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffius:

Intressant! Jag behöver egentligen inte en jätteliten burk, det viktiga är att den ligger ner och ser bra ut i mitt stereorack. Bästa vore om den är lika bred som resten av elektroniken, dvs 40-45 cm. Det kanske går att bygga i ett desktop-chassi (eller vad det heter)?

Skickades från m.sweclockers.com

Då kanske du är ute efter kub-chassin?