Binds för att köpa vesthelm slutat funka CS GO.

Permalänk
Medlem

Binds för att köpa vesthelm slutat funka CS GO.

Hej!
Jag har problem med mitt bind för att köpa vesthelm sen senaste uppdateringen.
Mina binds ser ut så här:
bind "shift" "+djump"
alias "+djump" "+jump ; +duck"
alias "-djump" "-jump ; -duck"

bind "kp_slash" "buy vesthelm; buy vest; buy defuser;" <--- jag har skrivit buy vest för att testa men det funkar inte alls.
bind "kp_multiply" "buy hegrenade; buy flashbang; buy smokegrenade;"
bind "kp_minus" "buy molotov; buy incgrenade;"
bind "kp_home" "buy tec9; buy fiveseven;"
bind "kp_uparrow" "buy ak47; buy m4a1; buy defuser;"
bind "kp_pgup" "buy mac10; buy mp9;"

de andra bindsen funkar utmärkt.
Tack på förhand om någon kan rädda mig

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hej!
Jag har problem med mitt bind för att köpa vesthelm sen senaste uppdateringen.
Mina binds ser ut så här:
bind "shift" "+djump"
alias "+djump" "+jump ; +duck"
alias "-djump" "-jump ; -duck"

bind "kp_slash" "buy vesthelm; buy vest; buy defuser;" <--- jag har skrivit buy vest för att testa men det funkar inte alls.
bind "kp_multiply" "buy hegrenade; buy flashbang; buy smokegrenade;"
bind "kp_minus" "buy molotov; buy incgrenade;"
bind "kp_home" "buy tec9; buy fiveseven;"
bind "kp_uparrow" "buy ak47; buy m4a1; buy defuser;"
bind "kp_pgup" "buy mac10; buy mp9;"

de andra bindsen funkar utmärkt.
Tack på förhand om någon kan rädda mig

Kan du resetta och mata in allt en gång till?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ditt borde fungera...

Min ser ut såhär och fungerar:

unbind "KP_END" unbind "KP_DOWNARROW" unbind "KP_PGDN" unbind "KP_LEFTARROW" unbind "KP_5" unbind "KP_RIGHTARROW" unbind "KP_HOME" unbind "KP_UPARROW" unbind "KP_PGUP" unbind "KP_ENTER" unbind "KP_PLUS" unbind "KP_MINUS" bind "KP_END" "buy p250" bind "KP_DOWNARROW" "buy deagle" bind "KP_PGDN" "buy m4a1;buy ak47" bind "KP_LEFTARROW" "buy bizon" bind "KP_5" "buy nova" bind "KP_RIGHTARROW" "buy awp" bind "KP_HOME" "buy smokegrenade" bind "KP_UPARROW" "buy flashbang" bind "KP_PGUP" "buy hegrenade" bind "KP_PLUS" "buy vesthelm" bind "KP_MINUS" "buy defuser"

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kan du resetta och mata in allt en gång till?

Hur? Flytta ut autoexe filen?
Testade att unbinda alla knapparna som Gn1p har i sin konfig...funkade inte. alla komandon utom köp vesthelm funkade.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hur? Flytta ut autoexe filen?
Testade att unbinda alla knapparna som Gn1p har i sin konfig...funkade inte. alla komandon utom köp vesthelm funkade.

Kan man inte göre det inne i spelet? för CS bygger väl på sourcemotorn (valve)?

Edit:
Du kanske måste ta fram konsolen i spelet och lägga till där

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

problemet med cs go är att man inte längre kan ta fram consolen när man vill. Man kan starta med den framme men så fort man börjar spela är den borta så att säga. Man måste då starta om cs go för att få upp den igen.
Skall testa att lägga in det i consolen innan jag startar ett spel

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

problemet med cs go är att man inte längre kan ta fram consolen när man vill. Man kan starta med den framme men så fort man börjar spela är den borta så att säga. Man måste då starta om cs go för att få upp den igen.
Skall testa att lägga in det i consolen innan jag startar ett spel

bind "KP_LEFTARROW" "toggleconsole" funkar utmärkt för att få fram console ingame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

problemet med cs go är att man inte längre kan ta fram consolen när man vill. Man kan starta med den framme men så fort man börjar spela är den borta så att säga. Man måste då starta om cs go för att få upp den igen.
Skall testa att lägga in det i consolen innan jag startar ett spel

Jag kör inte CS men Left 4 Dead som borde funka på samma sätt. Man högerklickar på spelet i steamlistan och väljer Egenskaper längst ner. Sedan väljer jag Ange startalternativ och skriver in -console i nästa ruta. För att öppna/stänga consolen så skriver du Bind F11 ”toggleconsole” (F11 kan vara valfri tangent)

Skorm hann före med liknande kommando

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

har nu testat att lägga in bind "kp_slash" "buy vesthelm; buy defuser;" i consolen men nej....funkar inte. Skall testa annan tangent.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

så, problemet löst. Bytte till bind "KP_5" "buy vesthelm; buy defuser;" så funkar det utmärkt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

så, problemet löst. Bytte till bind "KP_5" "buy vesthelm; buy defuser;" så funkar det utmärkt.

Bra att det löste sig, men om de funkat med förra tangenten förut så är det lite lustigt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

ja verkligen. Dessutom funkar ju tangenten att skriva med /////// inga problem alls.
PS tack för tipset med toggleconsolen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard