Samsung Galaxy J3 2017. Behöver hjälp med en del saker, bl.a autocorrect.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy J3 2017. Behöver hjälp med en del saker, bl.a autocorrect.

Haft min Samsung Galaxy J3 igång några dagar. Gillar den rejält men är några saker som stör mig rejält som jag inte blir klok på hur/om jag kan stänga av.

1. "Autocorrect" eller vad det kallas. Smsar en del och blir snart tossig på att den ändrar ord jag skriver. Backstegar jag och ändrar ändringen så ändrar den en gång till. Måste klicka i raden nedanför på det ord jag skrivit som en form av bekräftelse på att det är det ordet jag vill använda.

Som exempel, sista meningen jag skrev till en igår. ".....Toyotan samtidigt som Bmwn kär. Toyotan stänger höger..." Ändrade "kär" till "kör" bara för att vara ouppmärksam på att den ändrade igen till "kär". Samma med "stänger" som jag skrev som "svänger".

Hittar ingenstans i inställningar var jag kan stänga av det. Googlat och de tips jag hittat stämmer inte för mig. Någon med tips?

2. Tar bort en massa installerade program/appar bara för att få dem återinstallerade "av sig själva". T.ex Facebook som tar upp några hundra mb som jag gärna spar in som utrymme. Får meddelande om att det finns uppdateringar och klickar jag på den och klickar på uppdateringar för allt så återinstalleras allt jag tagit bort "manuellt". Går det att blocka det på något sätt?

3. Behöver inte ens skriva detta utan är mest för framtiden. Självklart glömt bort vad den tredje punkten var, får återkomma med den.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Väldigt enkelt måste jag säga..

Inställningar -> Display -> Längst ner står det "Språk och Inmatning" -> Skärmtangentbord -> Samsung-tangentbord -> Förutsedd text -> Autoersätt (bocka ur).

Klart 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Halloj!

1. Om du kör med Samsungs tangentbord skulle jag rekommendera att du laddar ner Gboard och använder det. Där vet jag att det finns inställningar för autocorrect. Plus att personligen gillar jag Gboard mycket bättre. Om du gärna vill använda Samsungs så har jag tyvärr ingen idé

Skrivet av Dumli:

Väldigt enkelt måste jag säga..

Inställningar -> Display -> Längst ner står det "Språk och Inmatning" -> Skärmtangentbord -> Samsung-tangentbord -> Förutsedd text -> Autoersätt (bocka ur).

Klart 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Ja där fick vi svar på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumli:

Väldigt enkelt måste jag säga..

Inställningar -> Display -> Längst ner står det "Språk och Inmatning" -> Skärmtangentbord -> Samsung-tangentbord -> Förutsedd text -> Autoersätt (bocka ur).

Klart 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Sweet Jebus! Kan inte tacka nog för den! Samtidigt fascinerad av mig själv som inte snubblade fram dit själv, ägnat lång tid i etapper att traggla runt i inställningar. :/

Skrivet av rogersha:

Halloj!

1. Om du kör med Samsungs tangentbord skulle jag rekommendera att du laddar ner Gboard och använder det. Där vet jag att det finns inställningar för autocorrect. Plus att personligen gillar jag Gboard mycket bättre. Om du gärna vill använda Samsungs så har jag tyvärr ingen idé

Ja där fick vi svar på det

Jo. Svar fick jag och är superglad för det. Ska kolla in ditt tips längre fram om Gboard när jag börjar känna mig bekant med mobilen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kom på vad min punkt tre gällde igår. *seg*

3. Hur avvaktiverar jag att mobilen surfar in på "mobilsidor"? Liknande "m.sweclockers.com" istället för som jag vill ha det, "sweclockers.com"!?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Bläddra längst ner på m.sweclockers.com och välj desktop version eller vad det står.