HIttar inte far cry 5

Permalänk

HIttar inte far cry 5

tjenar! Hade installerat far cry 5, och körde en pin på task manager. dock kunde jag inte skapa en genväg till den för att ha i min spelmapp, så jag unpinnade den, och nu hittar jag inte skiten. när jag söker på farcry5.exe så dyker den inte upp.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Först så tänkte jag att det kanske inte är farcry5.exe som man startar med (vilket vissa spel har som tex skyrim).
Men kollade och min farcry5 installation (steam) så är det "D:\Games\Far Cry 5\bin\FarCry5.exe"
I normala fall så lägger steam spelen under "C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\farcry5" eller om det var "C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\farcry5"kommer ej ihåg.

Sen är windows egna sök ganska rutten och har hänt för mig flera gånger att det ej hittas filer som jag vet var dom är och att dom finns.
Jag använder istället Everything som om det finns på en hd med NTFS formatering (dvs det format windows själv gör per default sedan xp) hittas det och sökningen går lika fort som när du skriver och inte tar en halv dag att utföra (vilket windows egna gör med många stora hd med mycket filer).

Så ladda ner och sök med everything alternativt leta manuellt upp mappen o se om du hittar nåt.
Andra filer du kan söka på som finns i farcy5/bin mappen och ser ut att vara speciellt för farcry5 är.
EACLaunch.exe
FC_m64.dll
FC_MahApps.Metro.dll
Och i farcry5/data_final/pc/worlds
farcry5.dat

Skrivet av timpaatkins:

och körde en pin på task manager. dock kunde jag inte skapa en genväg till den för att ha i min spelmapp, så jag unpinnade den,

Vad exakt menar du med detta?
Menar du taskbar (som är windos baren längst ner) istället för taskmanager (som är taksmanager som du i win 8 o tidigare öppnar med alt+ctrl+delete i win10 alt+ctrl+delete o sen välja taksmanager eller ctrl+shift+esc)?
Heller vill du taskmanager pinnat i taskbar? vilket är enkelt öppna taskmanager högerklicka o pinna som vanligt.
Alternativt vill ha en genväg till taskmanager i spelmappen? i så fall hittar du Taskmgr.exe i C:\Windows\System32 och enklats är att högerklicka o skicka (skapa genväg) på skrivbordet sen klipp ut/klistra in genvägen från skrivbordet till spelfoldern.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!