lagligt att ladda hem och konvertera radioprogram?

Permalänk
Medlem

lagligt att ladda hem och konvertera radioprogram?

lägger denna topic under "internet"

som rubrik lyder, är det lagligt att kopiera dagens program av t.ex "Hej domstol!" och ha det som mp3 fil för eget bruk.

min fråga kommer från att jag inte kan få in p3 på min arbetsplats när jag jobbar, JOS'n har ju ingen 2 meters antenn direkt.

jag äger inte nog med skivor för att konvertera till mp3's för att lyssna 12 timmar per dag
man blir som less.

Visa signatur

E6600, P5W DH, 2gb 800 mhz corsair etc etc. Minhembio.com/forum

Permalänk

Är det lagligt att spela in från TV på video för att ha till eget bruk?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Jag har spelat in ett radioprogram från Sverigesradio från den 25 april 2015 på morgonen. Man får höra om det Armeniska folkmordet. Något som är viktigt att känna till. Så nu undrar jag hur stor omkrets detta inspelade radioprogram kan få lagligt? Är det familj och nära vänner?

P.s. Jag är polack och hade en förfader som var Armenier.

Jag rekommenderar er att läsa boken: "Folkmordet på armenier. Sett med svenska ögon." Författare: Göran Gunner.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Jag har spelat in ett radioprogram från Sverigesradio från den 25 april 2015 på morgonen. Man får höra om det Armeniska folkmordet. Något som är viktigt att känna till. Så nu undrar jag hur stor omkrets detta inspelade radioprogram kan få lagligt? Är det familj och nära vänner?

P.s. Jag är polack och hade en förfader som var Armenier.

Jag rekommenderar er att läsa boken: "Folkmordet på armenier. Sett med svenska ögon." Författare: Göran Gunner.

Denna?
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/533660?programid=407

Skicka länken bara. Det mesta SR har gjort finns på nätet nuförtiden

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@michael123: 15 år gammal tråd som du väckt liv, Kanske kunde ha gjort en ny tråd istället

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moonblase:

Denna?
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/533660?programid=407

Skicka länken bara. Det mesta SR har gjort finns på nätet nuförtiden

Ja, det är det radioprogrammet jag har också. Rekommenderas.

Skrivet av Zippeer:

@michael123: 15 år gammal tråd som du väckt liv, Kanske kunde ha gjort en ny tråd istället

Jag har ju hört att man ska hålla sig till trådar som redan finns på olika forum.

Bra, att jag har tillgång till radioprogrammet hos Sverigesradio på deras hemsida. Tack.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se