Permalänk
Medlem

Hjälp med inköp av prylar.

Hej,
Blir mer och mer frustrerad... behöver kanske plocka ihop en bra burk åt grabben. Detta är vad jag önskar.

Låda, PSU (gärna någolunda tyst), Moderkort, Processor/fläkt, minnen, grafikkort och en äkta windows-installation.

Spel: Fortnite, Overwatch och CS:GO.

Insatsen har höjts lite nu så man kanske skall sikta på EPIC-settings och kanske framtidssäkrad två år.

Skall vi sätta en budget på 6000kr ? Vet inte men windows käkar väl upp en tusenlapp, så 5000kr kvar då.
Gärna intel om möjligt.

Please, help.

Permalänk
Medlem

Skulle vända mig till blocket.
Du får inte en godkänd speldator för 5k i dagsläget.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

Skulle vända mig till blocket.
Du får inte en godkänd speldator för 5k i dagsläget.

Detta är tyvärr den hårda sanningen.

Permalänk
Medlem

Jupp. Jag satt en stund igår och försökte få ihop vettiga men billiga prylar för 5000:- , lite på skoj. Typ fyndvaror på Netonnet, nedsatta varor osv, men det fattas en del för att få ihop det, tyvärr.
Begagnat är vad som gäller.
Bästa är att ha tid på sig och hålla koll på marknaden här, Tradera osv.
Så har jag lyckats göra riktigt bra "fynd" och kunnat uppgradera sönernas datorer till riktigt bra saker utan att det kostat för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Stationära datorer: Köpråd*

/Mod

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

Insatsen har höjts lite nu så man kanske skall sikta på EPIC-settings och kanske framtidssäkrad två år.

Högsta inställningarna och framtidssäkrad i två år. För 5-6.000 kr? Kommer inte hända, tyvärr.

Utan att egentligen ha så bra koll på just de spelen törs jag påstå att du inte kommer hitta en datorn som klarar "high settings" med godtagbar fps. Men jag kan ha fel.

Enda sättet att ha en chans att uppnå det är som flera andra sagt, köpa begagnat.

Skrivet av khol:

Skall vi sätta en budget på 6000kr ? Vet inte men windows käkar väl upp en tusenlapp, så 5000kr kvar då.

Jag tycker man ska betala för windows om man har pengarna till det. *Bort* /Mod

Skrivet av khol:

Gärna intel om möjligt.

Någon speciell anledning till det? Köper man amd kan man ofta få hyfsad prestanda till ett bättre pris, samt att man faktiskt kan använda fläkten som följer med (i alla fall på de senare generationerna).

Måste grabben ha datorn nu? Om det går att vänta kan du vänta ett par månader och köpa någonting i julklapp till han. Dels kan du kanske spara ihop ett par tusen till samt att du kan hålla ett öga på begagnadmarknaden samt reor som black friday. Kanske också att det hinner komma nya generationer gpu/cpu som gör att de äldre sjunker i pris.

§7