Vad för uppgradering på mitt grafik kort

Permalänk
Medlem

Vad för uppgradering på mitt grafik kort

Tja! jag ska uppgradera min dator och måste veta om mitt moderkort pallar med det jag tänkt att köpa. jag har ett Asus M5A97 LE R2.0 moderkort och ska köpa ett Asus Cerberus GeForce GTX 1050 Ti OC grafikkort 4G. Om ni skulle kunna hjälpa mig med att kolla om det passar på moderkortet och om den årkar hantera det grafikkortet. Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Är ditt nätaggregat grönt och luktar persilja? Samt har du komponenterna utspridda på skrivbordet?

Annars var vänlig återkoppla med vilket nätaggregat samt chassi du har, så går det lättare att hjälpa dig i detta fall.
Mer information gör inte ont, annat än i fingertopparna.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

jag har ett Super Flower SF-630P12P 630W och ett Versa J22 Tempered Glass Edition chassi

Permalänk

Vad har du för CPU/Processor? Så att inte ditt nya kort flaskhalsas av CPUn

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag har en AMD Ryzen 5 2600 Processor som cpu.

Permalänk
Medlem

@Rasmus12: Hmm, om jag inte har missat något så stödjer inte ditt moderkort en Ryzen cpu?

Kanske inte hjälper dig eller är ontopic men blev mest intresserad av ryzen + ditt moderkort.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

oj skrev fel menade en amd fx(tm)-6300-six-core processor
jag har skrivit ner det jag hadde och ville ha och råkade kopiera fel

Permalänk
Medlem

En av grabbarna här har just den kombon på CPU, MB och GPU.
Det kommer fungera kanon!

Skickades från m.sweclockers.com