Permalänk
Medlem

Komplettera köp av 2080 ti

Hej,

Jag har efter en hel del beslutsångest valt att beställa ett 2080 ti och skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig se över vilka övriga delar som skulle kunna passa till datorn. Däremot är det inte dags att lägga beställningen än utan jag inväntar nog de nya intel-processorerna.
För tillfället ser valet av komponenter ut enligt följande:

https://www.inet.se/kundvagn/bild/11806235/

Chassi: NZXT H400 - här ville jag egentligen ha ett något mindre chassi men det verkar vara svårt att få in både radiator och grafikkort i mindre varianter.
PSU: Byter efter rekommendation ut mot Seasonic Ultra Prime 650W
CPU: 9700K eller 9900K - lite beroende på vad kostnaden landar på för de olika processorerna.

Har ni några andra tankar/funderingar kring valet av komponenter?

Permalänk
Avstängd

@Fettboll:

Egentligen är det här enbart subjektivt men jag hade föredragit en PSU från Seasonic istället, t ex Prime. Hade valt annat chassi, osv..
Det roligaste är att din GPU kommer att kosta ungefär lika mycket som hela övriga datorn, good times.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

@Fettboll:

Egentligen är det här enbart subjektivt men jag hade föredragit en PSU från Seasonic istället, t ex Prime. Hade valt annat chassi, osv..
Det roligaste är att din GPU kommer att kosta ungefär lika mycket som hela övriga datorn, good times.

Stort tack för din input!
Seasonic aggen såg helt galet trevliga ut. Byter ut mot ett sådant på 650W och hoppas att det räcker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fettboll:

Stort tack för din input!
Seasonic aggen såg helt galet trevliga ut. Byter ut mot ett sådant på 650W och hoppas att det räcker.

Absolut ser dem trevliga ut, jag har blivit så frälst av Seasonic att jag inte kan tänka mig något annat märke av PSU nu för tiden. Kosta vad det kosta vill, värt varenda krona!

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

650W är nog på gränsen. Finns säkerligen dom där ute som kan mer än jag om detta men.. 2080ti är en hungrig best. Nvidia lanserar ju även nån automatisk överklockningsprogramvara som gör det enkelt att överklocka, och det vill du ju inte gå miste om, så fläska på lite mer PSU tror jag.