Kan inte ladda hem Destiny 2 for free Varför

Permalänk
Medlem

Kan inte ladda hem Destiny 2 for free Varför

Hej,

Har skapat konto , allt godkänt

Men hittar inte nerladdningen till Destiny 2

Tack

Nils

Permalänk
Medlem

Har du battlenet app?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

@Zargoz:

Tog bort Battle.net

Och installerade igen gick bra nu

Permalänk

Jag har en liknande fråga.

Jag köpte Forsaken men jag är inte helt säker på att det är installerat. I mailet med kvittot på köpet står: "You can start your download next time you log in to the Blizzard Battle.net App"

Så jag loggade in men hittade inte hur man startar nedladdningen. Har expansionen laddats ner och installerats automatiskt eller måste man göra något särskilt som jag missat?

Jag kommer inte ihåg hur det såg ut i spelet och i Battlenet-appen innan jag köpte Forsaken, men i Battlenet står det Destiny 2 och under Forsaken och i spelet finns en lila-färgad planet. Men som sagt, jag minns inte om detta fanns innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Jag har en liknande fråga.

Jag köpte Forsaken men jag är inte helt säker på att det är installerat. I mailet med kvittot på köpet står: "You can start your download next time you log in to the Blizzard Battle.net App"

Så jag loggade in men hittade inte hur man startar nedladdningen. Har expansionen laddats ner och installerats automatiskt eller måste man göra något särskilt som jag missat?

Jag kommer inte ihåg hur det såg ut i spelet och i Battlenet-appen innan jag köpte Forsaken, men i Battlenet står det Destiny 2 och under Forsaken och i spelet finns en lila-färgad planet. Men som sagt, jag minns inte om detta fanns innan.

När du startar spelat är det lila bakgrund (?) Och det står Forsaken. Det gjorde det inte innan det släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz 19MB, ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC, Corsair RM650x 650W, ASUS PRIME B350-PLUS, | Microsoft Surface Book | Intel Core i5 och Intel NUC Teve 49" SUHD 4K Smart TV KS7005 Konsoller Xbox one S | N64 | Snes | Nes | GBA SP-101

Permalänk
Skrivet av hadiraja:

När du startar spelat är det lila bakgrund (?) Och det står Forsaken. Det gjorde det inte innan det släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är lila bakgrund och det står Forsaken.

Om jag går in på eu.battle.net på account summary och tittar på produkter så finns under Destiny 2:

Product Level
Destiny 2
Standard Edition

Destiny 2 - Forsaken
Standard Edition

Men till skillnad mot Blizzards egna spel så finns inte "Install/Re-install the Game" ute i högerkanten som alternativ.

Jag är alltså inte säker på att Forsaken är installerat.

Permalänk
Medlem

@Tony Clifton: Precis som med typ WoW så tror jag Forsaken ingår i spelet nu eftersom den ändrar saker från grunden. Själva expansionen rent storymässigt med raid osv är inte förens du kommit till den level'n antar jag.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

@Tony Clifton: Precis som med typ WoW så tror jag Forsaken ingår i spelet nu eftersom den ändrar saker från grunden. Själva expansionen rent storymässigt med raid osv är inte förens du kommit till den level'n antar jag.

Du menar att Forsaken installerades tillsammans med Destiny 2 och köper man expansionen så låses den bara upp?

Men vad menar de i så fall när de skriver i mailet med kvittot på köpet: "You can start your download next time you log in to the Blizzard Battle.net App"?

Jag ser inget i spelet heller som bekräftar att Forsaken är installerat. Det finns den där lila planeten jag nämnde tidigare och på den står Forsaken: annual pass, etc, etc. och är inget jag kan åka till.

Permalänk
Medlem

@Tony Clifton:

Jag tror det, ja. Spekulerar bara. Spelade Forsaken men har avinstallerat så kan inte själv logga in och peka på vad som är Forsaken och inte.

Permalänk

Om någon vet om det krävs något aktivt steg för att installera Forsaken så vore jag tacksam.

Och vet någon vid vilken level man kan börja ta del av expansionen? Är det när man spelat igenom grundstoryn?

Permalänk
Medlem

Det kom en fet update för några månader sen på typ 35gb, är rätt säker på att Forsaken ingick där och sen låser man bara upp den när man köper dlc.t.

Forsaken kräver lvl 30

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Det kom en fet update för några månader sen på typ 35gb, är rätt säker på att Forsaken ingick där och sen låser man bara upp den när man köper dlc.t.

Forsaken kräver lvl 30

Det låter som en rimlig förklaring. Stort tack!