Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det där skiljer sig från plats till plats. Brorsan bodde i en lägenhet som han tvingade betala delar av en renovering av när han flyttade ut trots att den skulle helrenoveras ett halvår. Detta pga. att brorsan hade en hund som rev sönder stora delar av lägenheten när den blev lämnad ensam. Policy om detta borde läsas på hos företaget som äger lägenheten eller eventuellt höras för hos hyresvärden.

Jo, men som jag påpekat innan. Nu pratar jag om ABK vilket han bor inom, och även jag

Permalänk
Avstängd

En liten update!

Jag har nu varit i kontakt med en person som ska få hit sin gravida fru från Mellanöstern om ~2 månader, och de söker efter en större 2'a på bottenplan med trädgård, helst med andra grannar har barn, småbarn.

Han har varit hemma hos mig och kollat in min lägenhet och jag har varit hemma hos han.

Min lägenhet klaffar in på deras önskemål och deras lägenhet passar hyfsat in på mina önskemål.

Som det ser ut nu ska vi göra ett byte till hösten mellan våra lägenheter.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av VadSaDu:

En liten update!

Jag har nu varit i kontakt med en person som ska få hit sin gravida fru från Mellanöstern om ~2 månader, och de söker efter en större 2'a på bottenplan med trädgård, helst med andra grannar har barn, småbarn.

Han har varit hemma hos mig och kollat in min lägenhet och jag har varit hemma hos han.

Min lägenhet klaffar in på deras önskemål och deras lägenhet passar hyfsat in på mina önskemål.

Som det ser ut nu ska vi göra ett byte till hösten mellan våra lägenheter.

Fasen vad kul att det ser ut att kanske ordna sig då!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

Fasen vad kul att det ser ut att kanske ordna sig då!

Ja, otroligt skönt att få lite positiva nyheter.

Jag blev lite rädd när han sa ''Hur är det med barn här'' Jag trodde först han var som jag, ute efter lugn och ro.

Jag svarade ärligt som det var, och han tyckte det var helt ok då även han ska bli småbarnsförälder inom kort Kunde jag pusta ut.

Bara hålla tummarna att ABK tillåter oss att göra bytet då man måste tydligen ha skäl att göra byten mellan varandra..

Nackdelen för min del är ju 1000:- dyrare i hyra och -8 kvadratmeter på hans lägenhet, men det är jag beredd på att offra för lite mer lugn och ro.

Positiva med hans lägenhet. Är på översta våningen, inga barnfamiljer i byggnaden samt ett extremt lugnare område bara 1,5KM ifrån mitt så man kan enkelt låna de stora dragsläpen från ABK att rulla emellan våra lägenheter vid möbelflytt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Kul att höra att det verkar gå framåt. Fortsätt med uppdateringar om du har lust, alltid intressant och höra hur det går.

Ett stort lycka till!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ja, otroligt skönt att få lite positiva nyheter.

Jag blev lite rädd när han sa ''Hur är det med barn här'' Jag trodde först han var som jag, ute efter lugn och ro.

Jag svarade ärligt som det var, och han tyckte det var helt ok då även han ska bli småbarnsförälder inom kort Kunde jag pusta ut.

Bara hålla tummarna att ABK tillåter oss att göra bytet då man måste tydligen ha skäl att göra byten mellan varandra..

Nackdelen för min del är ju 1000:- dyrare i hyra och -8 kvadratmeter på hans lägenhet, men det är jag beredd på att offra för lite mer lugn och ro.

Positiva med hans lägenhet. Är på översta våningen, inga barnfamiljer i byggnaden samt ett extremt lugnare område bara 1,5KM ifrån mitt så man kan enkelt låna de stora dragsläpen från ABK att rulla emellan våra lägenheter vid möbelflytt.

Vilket område bor personen med bytet i? Om du nu vill svara såklart.
Att byta är ingen större fara, ni har båda bra anledningar. (Har själv gjort byte inom abk utan problem med liknande anledning)

Hoppas det är lugnare där du kommer sen.
Letar också annan bostad fortfarande, för mycket ungdomar här och folk ifrån andra länder som aldrig sover, prata med dom hjälper inte, det håller typ någon dag sen samma visa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Vilket område bor personen med bytet i? Om du nu vill svara såklart.
Att byta är ingen större fara, ni har båda bra anledningar. (Har själv gjort byte inom abk utan problem med liknande anledning)

Han bor ner mot Kristianstads högskola.

Bra, känns lite mer lugnare att höra anledningarna bör räcka att genomföra bytet

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@VadSaDu: Har inte läst alla sidor! Såg att du har det väldigt krassligt med ekonomin och som en hederlig SC-medlem vill jag gärna hjälpa till med flytten om du fortfarande behöver det. Har en någorlunda rymlig kombi och kan hyra släp om det behövs. Hojta till om du behöver så kan vi planerar in ett datum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Screenwalk:

@VadSaDu: Har inte läst alla sidor! Såg att du har det väldigt krassligt med ekonomin och som en hederlig SC-medlem vill jag gärna hjälpa till med flytten om du fortfarande behöver det. Har en någorlunda rymlig kombi och kan hyra släp om det behövs. Hojta till om du behöver så kan vi planerar in ett datum.

Väldigt snällt! Tusen tack! Jag hör av mig när jag vet ett exakt datum som bytet ska ske

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Exakt så jag trodde det skulle vara, typ allt kommer att fortsätta som vanligt fast med en annan summa på den nya hyran.

Har läst att man ska betala en månad i förväg på den nya bostaden samtidigt som man ska betala klart den sista månaden för den gamlte lägenheten man hade, så det blir ju en saftig summa.

Har aldrig behövt betala en extra månadshyra innan jag flyttar in i en bostad. Är det något tråkigt skit som kommer med register prickar eller?

Var VÄLDIGT noga med att skriva ett ordentligt och giltigt kontrakt med personen du hyr av. Du vill absolut inte stå utan den försökringen om något händer. Skulle själv skriva kontrakt med min syster/mamma om jag nu skulle hyra in mig hos dem. Händer på tok för ofta att det blir något gnäll och skit som kan sätta antingen dig eller personen du hyr av i skiten.

Tänk också på att hyresvärden har rätt att göra en avhysning närsom denne vill om han/hon tycker att du är stökig. Om du nu inte har ett kontrakt skrivet dvs.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pan.Pan:

Har aldrig behövt betala en extra månadshyra innan jag flyttar in i en bostad. Är det något tråkigt skit som kommer med register prickar eller?

Var VÄLDIGT noga med att skriva ett ordentligt och giltigt kontrakt med personen du hyr av. Du vill absolut inte stå utan den försökringen om något händer. Skulle själv skriva kontrakt med min syster/mamma om jag nu skulle hyra in mig hos dem. Händer på tok för ofta att det blir något gnäll och skit som kan sätta antingen dig eller personen du hyr av i skiten.

Tänk också på att hyresvärden har rätt att göra en avhysning närsom denne vill om han/hon tycker att du är stökig. Om du nu inte har ett kontrakt skrivet dvs.

Nej, dubbla hyror är med att man har 3 månaders uppsägningstid på den gamle lägenheten.

Nu händer det saker ialf.

Jag har nu äntligen med alla odds emot mig, hittat en fin lägenhet högst upp i ett 3-våningshus. (Inflyttningen sker nu 1'a februari och jag åker på 2st dubbla hyror om inte en flyttar in i min gamla lägenhet innan mars månad.

Jag har diskuterat med ABK och kommer överens med att delbetala dessa 2st dubbelhyror under 6 månaders tid.

Mannen som jag skulle byta med var inte så seriös, då han struntade i att dyka upp på våra möten med ABK..klippte bort han efter ett tag. (Om någon undrar vad som hände med han)

Turen jag hade med att finna denna lägenhet med endast 1300 köpoäng är otroligt..oftast ser man folk med 3000+ köpoäng slåss för dessa lägenheter högst upp och en fin trea på 77 kvadratmeter för 5600:- månaden.

Kontraktet är skriver och allt jag behöver göra nu är invänta dagen, bästa är att det är endast 50m ifrån där jag bor nu så man kan enkelt skyffla allt mellan lägenheterna.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Men, var det inte området du ville slippa?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Men, var det inte området du ville slippa?

Jupp, fast jag kan tyvärr inte vara kräsen, man får panik efter man ej kunnat sova ut på 7 dagar.

Grannen ovanför är groteskare nu än någonsin till att visa 0 hänsyn..röker vattenpipa från 23:00 till 04:00, hon bjuder in områdets ungar till att härja omkring på nätterna, massa andra barnfamiljer ska vara just i lägenheten ovanför mitt.. sen har grannen bredvid har nån sjukdom som gör att de måste springa ut och in genom porten minst 50ggr per natt. Skratt och applåder dygnet runt.

Jag kan nog överleva 10år på översta våningen nu, tills dess kan jag få ihop ~3500 poäng och sticka till Åhus eller annat finare område vid 40 års åldern, nåt att hänga kvar i livet för

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Förtidspensionerad/Sjukpensionär vid 30? Nu blir man ju nästan nyfiken... :/

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.