Permalänk

DLNA-streaming till LG OLED C8

Hej.
Har en stor samling filmer på min dator. Jag vill kunna se dessa på min nya tv.
Min bärbara dator klarar inte alls av 4K så ser gärna från Tvns inbyggda funktioner.

Har testat lite olika dlna servrar till Windows men det går inte att se då det buffrat hela tiden.

Vilken serverprogramvara är bäst till detta?

Kör simple dlna nu och det går bra med klipp på 1h som är cirka 2gb. Men går inte alls med videor på 3h och 12 GB. På en annan dator med vanlig samba delning går det helt felfritt med filer på 4h och 50gb.

Kodec verkar ej göra någon skillnad.

Tvn är ansluten med wi-fi, har testat både 2,4 och 5ghz utan skillnad. Testade med ethernet men det gick inte heller. Netflix fungerar bra så verkar ej ha med nätverket att göra.

Någon som har hittat någon lösning?

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Testa att kopiera till en usb-HD eller större minne och spela därifrån,
sedan får du avgöra om det är värt besväret att få igång nätverket...

Permalänk
Medlem

Jag har bara lagt in datorn och tvn i samma nätverk, sen streamar jag genom att gå in på datorn via tvn under alla inputs och välja spela upp den filmen jag vill se på. Båda är anslutna med kabel dock. Ingen buffring ingenting.

Har en LG E8

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag har bara lagt in datorn och tvn i samma nätverk, sen streamar jag genom att gå in på datorn via tvn under alla inputs och välja spela upp den filmen jag vill se på. Båda är anslutna med kabel dock. Ingen buffring ingenting.

Har en LG E8

Hur går det till? Är det nåt lg program du kör på datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Testat typ Plex? Det finns till WebOS (har det själv på C7)

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Skrivet av schkutt:

Testat typ Plex? Det finns till WebOS (har det själv på C7)

Fungerar lika dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Att streama 4k-film med hyffsat hög bitrate kan vara svårt.
Har samma problem med min Samsung-tv.
Netflix har inte alls lika hög bitrate som t.ex. en bluerayfilm har, trots att båda är 4k.
Chromecast Ultra klarar inte heller av det, trots att det är kopplat med kabel och inte via WiFi.
Rätt säker på att du måste ha en htpc för att slippa lagget tyvärr =/

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag laddade ner COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD) som hackar ordentligt i min PC.
Den kopierade jag in i min NAS, MYCloudEX2 Ultra. Trådansluten dock.
Sen använde jag PLEX som jag har installerat i min C8 och det fungerade som det ska.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

använd appen XPlay till den TVn.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Att det hackar har troligen med transkodning att göra. Kolla cpu aktiviteten på datorn du streamar i från.

Permalänk
Medlem

Prova NFS-dela mappen via nätverket och kör Kodi på tvn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Hur går det till? Är det nåt lg program du kör på datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Inga appar. Delar bara ut dom mappar på datorn i nätverket. Sedan när man listar upp alla ingångar i tvn så dyker datorn upp.

Permalänk
Medlem

Jag har använt LG Smartshare till Win 10, dock över LAN. Kan ej säga om det löser problemet, men du kan ju prova.