Skrivbord med plats för att hänga upp burk under.

Permalänk
Medlem

Skrivbord med plats för att hänga upp burk under.

Hej, jag har en fråga om nån av er därute har tips på skrivbord där det är tillräckligt med plats för att hänga upp datorn under bordet som det är på många arbetsplatser, jag inser att jag börjar vilja ha det så, inte för att dölja datorn men för att få bort sladdar från golvet utan att behöva förlänga.

Vill helst att det är 70 cm djupt, bredd minst 120cm, höjd standard

Ha det gött

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk

Alla? Verkar som du inte tänkt efter här samt kollat på vad för skrivbord som finns.
Men väljer du ett precis vid gränsen på 1200mm så kan det vara bra att kolla upp om du kan hänga den mellan bordsbenen så den inte hamnar där du vill ha benen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag insåg också att det var lite vagt skrivet av mig.
Jag har kollat ganska många men ofta så är det en skena under i mitten som gör att det blir svårt att få plats med chassit, nu har jag ett väldigt brett chassi men även om man kollar ett vanligt så tycker jag det är för lite plats, därför jag tänkte om nån kanske har gjort detta och ville rekommendera mig ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Skrivet av Jamtland:

Jag insåg också att det var lite vagt skrivet av mig.
Jag har kollat ganska många men ofta så är det en skena under i mitten som gör att det blir svårt att få plats med chassit, nu har jag ett väldigt brett chassi men även om man kollar ett vanligt så tycker jag det är för lite plats, därför jag tänkte om nån kanske har gjort detta och ville rekommendera mig ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket chassi har du? Corsair fyrkantiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vilket chassi har du? Corsair fyrkantiga?

Japp, jag har iofs tänkt tanken att byta för det känns lite onödigt då jag inte är all in på fläktar och allt det där.

Inser ju att det mest troligt är mig det är fel på som inte vill ha sladdar, det går att lösa med förlängningar givetvis och dra dom under bordet men det blir fult.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem

Kolla blocket! Själv har jag ett gammalt ritbord som jag dragit på en ny skiva på. Hade datorn hängande under ett tag, men nu har den tagit sig upp på skrivbordet när jag bytte mATX -> mITX.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ett gäng val om man utgår ifrån exempelvis bänkskivor till kök som kan fås upp till flera meter i längd ;). Ben köpes separat då.
Eller så kan man ta en lite enklare väg och använda Ikeas standardmått som är stora nog för att passa in i dina önskemål.
Kombinera ditt eget skrivbord på Ikea:

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det som jag hade gjort när det handlar rätt mycket om "custom" så skulle jag tagit och köpt ngt billigt massivt träbord på blocket. Slipat ner och målat vitt/ betsat vitt eller ngt. Sedan är det väll i stort sett bara att sätta en 4 gäng stavar i skivan på valfri bredd och djup, på med lite mellanstag, muttrar och dämpning och sätta in chassit.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

@Jamtland: Att hänga datorn under skrivbordet med skena är inget problem. Min hänger på skenan och sedan en rem under främre delen av datorn och en under bakre delen. Hänger stabilt och har gjort så i ca 3 år nu. Jag har IKEAs 140cm breda höj- och sänkbara skrivbord.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Jag ska kika över samtliga förslag, bänkskiva var smart med, kan även bli ganska snyggt.
Massivt oldscool funkar ju även det.
Tack för tipsen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står