Installera en drivrutin för nätverkskort

Permalänk

Installera en drivrutin för nätverkskort

Idag så bytte jag mitt moderkort och cpu, startar upp datorn och gjorde en ominstallation av windows. Och nu kan jag inte hitta något nätverk. När jag gör en felsökning står det att jag behöver installera en drivrutin för nätverkskortet, och kan inte göra utan något internet. Har Windows 10 home. Hur ska jag bära mig åt? Och var hittar jag drivrutiner till nätverkskortet?
Har tillgång till internet på annan dator så kan överföra drivrutiner via usb om någon vet var jag hittar det eller om det är något annat som är fel.
Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Om du bytt moderkort så är det säkerligen drivisar till moderkortet som behövs. Det brukar finnas ljudkort, nätverk, mm, på moderkortet och Windows egna drivisar täcker inte allt.
Följde det med någon instruktion till moderkortet om var du laddar ner filerna? Eller något liknande?

Permalänk
Medlem

Det blir enklare att hjälpa dig om du beskriver vilken specifik hårdvara det handlar om.

Generellt hittar du drivrutinerna på tillverkarens webbsida.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Mitt moderkort är asus prime h370m-plus. Har fått med en cd-skiva som det står i snabbstartsguiden att jag ska ladda ner operativ system ifrån när jag startar upp datorn men har tyvär ingen cd-läsare. Och i manualen står det om EZ update som är ett verktyg att uppdatera moderkortets softwares, drivers och BIOS

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då är du på rätt väg. Har du cd-läsare i någon annan dator så kopierar du över filerna från din cd till ett usb-minne. Alternativt går du in på Asus hemsida på nätet och letar efter support/downloads för ditt moderkort och laddar ner samma filer till usb-minnet.

Permalänk
Inaktiv

https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-H370M-PLUS/HelpDes...

Gå in där.

1. Ladda ner drivrutin på annan dator och använd USB-sticka. Alternativt på telefon och för över med USB-kabeln.
2. Installera drivrutinen.
3. Klart.

EDIT: Det är då LAN-drivisarna du ska ha, men du kan ju också lika gärna ta ner allihop och installera ifall något fattas.

Permalänk

Yaay det funkar tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com