Agents of Shield S5 och Versailles S3. Hur/var ser man dem lagligt i Sverige?

Permalänk
Medlem

Agents of Shield S5 och Versailles S3. Hur/var ser man dem lagligt i Sverige?

Fastnar alltid för serier som sen bara "försvinner". Älskar Agents of Shield och har glott på de fyra säsongerna på Viaplay, fick panik då jag förut tänkte "spara" de två sista säsongerna och Viaplay inom loppet av månad (förra året?) tog bort serien ur streamngtjäsnten. När den återkom långt senare med fyra säsonger så streckglodde jag på de två sista. (Viaplay la upp tre säsonger. Efter bara någon månad tog de bort serien och jag hade sparat sista säsongen att titta på. Den återkom långt senare i Viaplay och då var det fyra säsonger.)

S5 verkar inte komma på Viaplay eller någon annan streamingsite heller. Finns inte att köpa på Dvd/Bluray heller annat än som svindyr Import. Finns alltså inte i "Skandinavisk" version.

Likadant med underbara serien Versailles. Älskade de två första säsongerna som Cmore sände. Säsong tre som går nu i Usa kommer inte sändas i Cmore. Verkar inte komma på någon annan streamingsite den heller. Den serien verkar iallafall kunna komma på Dvd/Bluraysläpp säsong tre så småningom.

Går de sista säsongerna att se i Sverige, lagligt, ens?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Var övertygad om att Agents of Shield fanns på Netflix, men nej. Hade Netflix, HBO eller Amazon stått för produktionen hade deras streamingtjänster säkert haft serien, annars blir det nog svårt att hitta materialet lagligt :/

Lycka till!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Var övertygad om att Agents of Shield fanns på Netflix, men nej. Hade Netflix, HBO eller Amazon stått för produktionen hade deras streamingtjänster säkert haft serien, annars blir det nog svårt att hitta materialet lagligt :/

Lycka till!

Tack.

Vet inte vad som irriterar mig mest. Att inte finna serierna någonstans eller min fablesse för att fastna för serier jag aldrig kommer få se.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Tack.

Vet inte vad som irriterar mig mest. Att inte finna serierna någonstans eller min fablesse för att fastna för serier jag aldrig kommer få se.

Håller helt med. Har väntat ett bra tag på att det ska ges ut dvd med svenskt språk på, men av någon anledning har detta inte getts ut. Endast första säsongen finns med svensk text. Nu när man vill se hela serien är det till och med problem att köpa de delar som saknas. Är det konstigt att fildelning blomstrar när filmbolagen inte ger oss konsumenter det vi vill ha och vill betala för. Har ett antal andra serier som har behandlats på samma sätt, där just fildelning eller eventuellt köp av import är ett tvång för att se hela serien.

Finns för den delen även en del bokförlag som kör samma fuling. Ska jag få slutet på en serie måste jag gå över till engelska. Att inte avsluta en påbörjad serie på svenska är väldigt fult. Det är en helt annan sak om de inte översätter en ny serie, för där är man medveten om vad som gäller.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Finns de inte att få tag på laglig väg så ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Håller helt med. Har väntat ett bra tag på att det ska ges ut dvd med svenskt språk på, men av någon anledning har detta inte getts ut. Endast första säsongen finns med svensk text. Nu när man vill se hela serien är det till och med problem att köpa de delar som saknas. Är det konstigt att fildelning blomstrar när filmbolagen inte ger oss konsumenter det vi vill ha och vill betala för. Har ett antal andra serier som har behandlats på samma sätt, där just fildelning eller eventuellt köp av import är ett tvång för att se hela serien.

Finns för den delen även en del bokförlag som kör samma fuling. Ska jag få slutet på en serie måste jag gå över till engelska. Att inte avsluta en påbörjad serie på svenska är väldigt fult. Det är en helt annan sak om de inte översätter en ny serie, för där är man medveten om vad som gäller.

//Freezer

Surt. Om åtminstonde Agents, i detta fall, hade kommit ut på dvd/bluray i "skandinavisk" version men....... Nepp.

Skrivet av elBenko:

Finns de inte att få tag på laglig väg så ....

I don´t swing that way. Därav att det känns extra småbittert. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner: Nä det är trist när serier inte köps in till Sverige, när man går och betalar för tjänster.

Vad jag har förstått så är det Viasat som kör Agents of Shield, och tidigare säsonger har väl haft premiär på vintern, så med lite tur kanske de köper in säsong 5 nu till vintern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

@Beginner: Nä det är trist när serier inte köps in till Sverige, när man går och betalar för tjänster.

Vad jag har förstått så är det Viasat som kör Agents of Shield, och tidigare säsonger har väl haft premiär på vintern, så med lite tur kanske de köper in säsong 5 nu till vintern.

Dumjag. Tänkte svara dig på denna men annat kom emellan och på den halvdagen glömde jag av. Rejäl ursäkt på det sena svaret från mig! Nä, Agents har inte funnits på Viaplay på ett bra tag nu. Tror den försvann före sommaren men sätter det inte i sten.

Försöker att inte tänka på detta men ibland rinner det över. Vet inte vad som irriterar mig mest, att jag fastnar för serier/filmer jag inte får titta på då de inte finns att finna, lagligt, någonstans eller att de inte finns.

Agents of SHIELD. Kan inte ens finna svar på varför serien inte släpps på bluray/dvd "ordentligt"! Svindyr import finns men inte svenskt (eller eu-släpp)! Varför?

Versailles. Cmore sände första två säsongerna. Pärla till serie och såg rejält fram emot säsong 3 som Cmore inte tar in! Kanske tidigt att gnälla om att den inte släpps på bluray/dvd men inte lyckats hitta några förbokning.

Har de senaste veckorna blivit sugen på att kolla på första Highlanderfilmen igen och blir lite förvånad då den inte finns på bluray/dvd alls!

Så har jag då pärlan av dem alla. Såg den när Filmnet sände den en gång i tiden, på stenåldern "The making of ´And God spoke´" https://www.imdb.com/title/tt0107492/ Velat se den igen sen jag såg den första och enda gången men det är tvärkört. Till och med varit så patetisk att jag droppat den som önskemål till SVT/Tv4 osv genom decennierna.

Varför blir det så i fallet med Agents, att serien inte finns att köpa "fysiskt" annat än säsong 1?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Varför blir det så i fallet med Agents, att serien inte finns att köpa "fysiskt" annat än säsong 1?

Serier överlag släpps väl mindre och mindre på fysiskt media?

HBO och Netflix är ju rätt duktiga på att ta in Marvel/DC i övrigt, får hoppas Agents dyker upp med snart.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Dumjag. Tänkte svara dig på denna men annat kom emellan och på den halvdagen glömde jag av. Rejäl ursäkt på det sena svaret från mig! Nä, Agents har inte funnits på Viaplay på ett bra tag nu. Tror den försvann före sommaren men sätter det inte i sten.

Försöker att inte tänka på detta men ibland rinner det över. Vet inte vad som irriterar mig mest, att jag fastnar för serier/filmer jag inte får titta på då de inte finns att finna, lagligt, någonstans eller att de inte finns.

Agents of SHIELD. Kan inte ens finna svar på varför serien inte släpps på bluray/dvd "ordentligt"! Svindyr import finns men inte svenskt (eller eu-släpp)! Varför?

Versailles. Cmore sände första två säsongerna. Pärla till serie och såg rejält fram emot säsong 3 som Cmore inte tar in! Kanske tidigt att gnälla om att den inte släpps på bluray/dvd men inte lyckats hitta några förbokning.

Har de senaste veckorna blivit sugen på att kolla på första Highlanderfilmen igen och blir lite förvånad då den inte finns på bluray/dvd alls!

Så har jag då pärlan av dem alla. Såg den när Filmnet sände den en gång i tiden, på stenåldern "The making of ´And God spoke´" https://www.imdb.com/title/tt0107492/ Velat se den igen sen jag såg den första och enda gången men det är tvärkört. Till och med varit så patetisk att jag droppat den som önskemål till SVT/Tv4 osv genom decennierna.

Varför blir det så i fallet med Agents, att serien inte finns att köpa "fysiskt" annat än säsong 1?

Troligtvis så sålde säsong 1 inte tillräckligt bra för att en utgivare ska våga stå för en nordisk/europeisk utgåva av följande säsonger.

Highlander finns att hitta iaf på dvd, t.ex. här https://fyndiq.se/product/9142940-highlander-dvd/?gla=true&gc... (1 kvar!)

Oj, filmnet, det var tider det! Minns jag smög upp om nätterna och glodde skräckfilm på filmnet och tv1000 när föräldrarna hade lagt sig Good times!

Permalänk
Medlem

Agents of S.H.I.E.L.D. S01-05 finns på Viaplay nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Life without knowledge is death in disguise

Permalänk
Medlem
Skrivet av defiant1:

Agents of S.H.I.E.L.D. S01-05 finns på Viaplay nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj. Glömde av denna tråd. Tack för tipset men är redan inne på sjätte avsnittet för säsongen i Viaplay och älskar varje sekund av det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Någon med teori eller rent av kunskap om varför serier som inte sänts i Sverige inte släpps på DVD/Bluray?

Agents of Shield släpptes på DVD i och med första säsongen, ingen av de andra. Versailles släpptes med de två första säsongerna men inte den tredje som inte heller streamats i någon tjänst här i Sverige.

Ja. Kan köpa på import men de är rejält mycket dyrare än vad serier brukar vara generellt + att jag gärna vill ha svensk textning då farsgubben gillar serierna med och han kan diddlysquat engelska.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Någon med teori eller rent av kunskap om varför serier som inte sänts i Sverige inte släpps på DVD/Bluray?

Agents of Shield släpptes på DVD i och med första säsongen, ingen av de andra. Versailles släpptes med de två första säsongerna men inte den tredje som inte heller streamats i någon tjänst här i Sverige.

Ja. Kan köpa på import men de är rejält mycket dyrare än vad serier brukar vara generellt + att jag gärna vill ha svensk textning då farsgubben gillar serierna med och han kan diddlysquat engelska.

Det är nog en extremt minimal marknad. Jag tror inte att det är många som köper en serie på fysisk format idag. Det är nog helt enkelt inte värt det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är nog en extremt minimal marknad. Jag tror inte att det är många som köper en serie på fysisk format idag. Det är nog helt enkelt inte värt det.

Må så vara men det släpps ju en hel del på DVD/Bluray varje dag i princip men av någon outgrundlig anledning ingen av de två exempel jag plitade om. Versailles har släppts med de två första säsongerna men inte den tredje som inte har "sänts" i Sverige. Undrar över sambandet mellan det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jahopp. Då kan jag lägga till säsong fyra och fem av "Killjoys" som HBO inte har kvar längre. Såg säsong ett och fastnade. Viaplay har säsong två och tre men inte fyra och fem.

Jag har då flyt och fastnar för det jag inte kan se eller köpa.............

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Jahopp. Då kan jag lägga till säsong fyra och fem av "Killjoys" som HBO inte har kvar längre.

Började titta på Dr. Who på Netflix för ett antal år sedan, tragglade mig igenom S1, och tänkte ta paus efter det, då jag inte riktigt kom överens med mentaliteten hos den nya doktorn i S2. Så medans jag tog min paus försvann alla de fyra första säsongerna, man kan ju inte hoppa från S1-S5 direkt sådär tycker då iallafall jag. Så det bidde inge mera Dr. Who...

*suck* Och Via Play har jag typ noll lust att skaffa (betalar för alldeles för mycket redan som det är), så Agents of Shield får jag väl inte heller se någon gång kan jag tänka mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Började titta på Dr. Who på Netflix för ett antal år sedan, tragglade mig igenom S1, och tänkte ta paus efter det, då jag inte riktigt kom överens med mentaliteten hos den nya doktorn i S2. Så medans jag tog min paus försvann alla de fyra första säsongerna, man kan ju inte hoppa från S1-S5 direkt sådär tycker då iallafall jag. Så det bidde inge mera Dr. Who...

*suck* Och Via Play har jag typ noll lust att skaffa (betalar för alldeles för mycket redan som det är), så Agents of Shield får jag väl inte heller se någon gång kan jag tänka mig!

Irriterande som f-n att fastna för serier som sen "försvinner" och inte finns någonstans att se eller köpa på fysisk utgåva, reg2. Agents of Shield och Versailles har jag sörjt en längre tid nu och nu kan jag lägga till Killjoys på den llstan. (Ja. Viaplay har de tre första säsongerna men inte alla säsonger). Hoppas på Agents of Shield i Disney+.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hoppas på Agents of Shield i Disney+.

Den ska komma där.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Den ska komma där.

Hmmm... Ville hitta anledningar att INTE skaffa D+, och så blir det tvärt om istället...

Vet du om alla Marvel superhjälteserier (från Netflix och eller andra ställen eventuellt jag vet inte) dyker upp på D+? Dvs Agent Carter, Daredevil osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hmmm... Ville hitta anledningar att INTE skaffa D+, och så blir det tvärt om istället...

Vet du om alla Marvel superhjälteserier (från Netflix och eller andra ställen eventuellt jag vet inte) dyker upp på D+? Dvs Agent Carter, Daredevil osv.

Läste någonstans att Daredevil bland annat inte kommer till Disney+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hmmm... Ville hitta anledningar att INTE skaffa D+, och så blir det tvärt om istället...

Vet du om alla Marvel superhjälteserier (från Netflix och eller andra ställen eventuellt jag vet inte) dyker upp på D+? Dvs Agent Carter, Daredevil osv.

Finns en artikel på 99mac med en länk till allt som kommer. Tror jag postade den i Disney+ tråden här också.
Carter ska vara med, det mesta från Marvel är det.
Förutom de Netflix producerade serierna som Daredevil osv.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."