Permalänk

Dela HTPC hårddiskar via nätverket

Koppling: nätverkskablar till router i elskåpet. Sedan aktiverade utgångar i lägenheten in till vald enhet.

Så, har en htpc där det finns två hårddiskar jag vill dela i mitt nätverk. funkar enkelt om jag kopplar min externa hårddisk direkt i routern, men den har lite space o blir full snabbt.
Vill alltså kunna dela vald mapp från dessa hårddiskar i htpc på något vänster så jag via nätverket kan lägga till dom i Infuse o spela upp i Apple TV.
Hur gör jag?
Har någon technicolor via Telenor jag kör med, delar den externa via smb där.

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

Jag har en Windows burk jag delar ut i nätverket som sedan kan ses i Infuse.
Typ något i denna stil för att det ska fungera:
- Högerklicka på mappen du vill dela -> Egenskaper -> Dela
- Under "Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverks- och delningscenter\Avancerade delningsinställningar" här brukar jag ändra krypteringen till 40/56-bitarskryptering och ev. inaktivera lösenordsskyddad delning
- I Infuse bör du se din HTPC, det som kan krävas är att du anger ditt användarnamn du har på din HTPC + ev. lösenord.

Permalänk

Hmm verkade inte vara så enkelt ... hittar inte den

Edit: nu dök den upp, lösenord vet jag...men användarnamn, var hittar jag det
Edit 2: tog bort lösenord osv , men står Access Denied på det jag har delat ut ... vafan hur svårt kan d vara =((
Edit 3: ger upp nu , annars ryker någonting åt helvete här hemma, riktigt skit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av TigerDejan:

Hmm verkade inte vara så enkelt ... hittar inte den

Edit: nu dök den upp, lösenord vet jag...men användarnamn, var hittar jag det
Edit 2: tog bort lösenord osv , men står Access Denied på det jag har delat ut ... vafan hur svårt kan d vara =((
Edit 3: ger upp nu , annars ryker någonting åt helvete här hemma, riktigt skit

Skickades från m.sweclockers.com

Höger klicka på start iconen längst till vänster -> Kör -> Skriv: control userpasswords2
Så ser du alla användare på datorn, den aktiva bör vara grå markerad.

Som sagt för att mitt Infuse ska fungera måste jag ange samma användarnamn som datorn har.

Permalänk

Men det kan man ju klicka bort så det Inte ska vara lösenord osv , då borde det funka ju men d gjorde det inte?

Ska testa ditt nya trix såfort jag kommer hem!
Tusen tack för du vägleder mig i detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l