Söker Wifi router som har wifi wan ansl samt eget wifi nät.

Permalänk

Söker Wifi router som har wifi wan ansl samt eget wifi nät.

Undrar om denna produkt finns
Jag söker en wifi router som jag kan ha på hotell med gäst wifi nät . Där tanken är att jag kopplar hotellets wifi som wan i router och att routern sedan kan skapa ett privat wifi nät . Går detta att göra tro?

Permalänk
Medlem

Med två burkar går det att i alla fall att göra.
En som tar emot Wifi och skickar ut på en Ethernet port.
Denna kopplas till WAN porten på valfri router.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Rekordmedlem

Har inte sett den funktionen på någon router men det går ju att lösa med en accesspunkt i klientläge och en vanlig router eller så kan du använda din laptop som klient och brygga wifi till koppar i den och koppla den till routern eller så kan man göra nått liknande med en telefon.
Det hänger på vad du har för delar tillgängliga för att göra det med så lite extra delar som möjligt för jag antar att du vill "resa lätt" ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

En raspberry Pi med inbyggt wifi, samt en wifi pinne till den, och sedan köra router mellan dem så borde du få en liten smidig sak som kan ta emot och sprida wifi

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Då får jag leta efter 2 små wifi routers och bygga en liten låda, hoppades slippa det men tack för alla svar.

Permalänk
Medlem

Hmm.. borde inte alla routers med utbyggningslänkningsfunktion kunna göra detta?

Hade absolut för mig jag gjorde exakt detta med en väldigt budget ASUS modell, men kan inte svära påt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Finns reseroutrar som du kan koppla på hotellets wifi för att sedan ansluta dina enheter till routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Dovado hade flera modeller som klarar det, men jag vet inte om de finns längre. Jag har själv en Tiny AC som jag använt så.

https://www.clasohlson.com/se/Router-för-mobilt-bredband-Dova...