Grafikkort till P8Z68-V PRO?

Permalänk
Medlem

Grafikkort till P8Z68-V PRO?

Jag har en Intel i3 med Asus moderkort P8Z68-V PRO och behöver ett grafikkort. Moderkortet har redan en inbyggd grafikkort som inte är tillräcklig för vissa program. Det spelar ingen roll om grafikkortet är Geforce eller Radeon.

Finns det nåt billigt grafikkort som klarar av avancerad 3D-modellering?

Gärna från inet!

Permalänk

hur mycket är du beredd att betala?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av V.Rossi:

Jag har en Intel i3 med Asus moderkort P8Z68-V PRO och behöver ett grafikkort. Moderkortet har redan en inbyggd grafikkort som inte är tillräcklig för vissa program. Det spelar ingen roll om grafikkortet är Geforce eller Radeon.

Finns det nåt billigt grafikkort som klarar av avancerad 3D-modellering?

Gärna från inet!

Alla kort med PCI-e anslutning ska passa i ditt moderkort, dock kan det ev behövas uppdatera dess bios till den senaste för att allt ska funka som tänkt. Även ditt chassi är viktigt då vissa kort är längre och kanske inte passar i detta. Men budget hade varit bra att veta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av datakung50:

hur mycket är du beredd att betala?

Som mest kan jag betala 1000 kr. Det borde räcka för ett grafikkort som klarar 3D-CAD.

Skrivet av Jalle64:

Alla kort med PCI-e anslutning ska passa i ditt moderkort, dock kan det ev behövas uppdatera dess bios till den senaste för att allt ska funka som tänkt. Även ditt chassi är viktigt då vissa kort är längre och kanske inte passar i detta. Men budget hade varit bra att veta.

Ok, jag har en Corsair graphite 600t, ganska stor och rymlig.

Permalänk

Kolla på beg marknaden där borde du kunna få ett hyfsat kort runt tusingen.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Kolla på beg marknaden där borde du kunna få ett hyfsat kort runt tusingen.

Vill ha nytt. Finns det verkligen inget grafikkort som orkar grafiken i CAD för 1000 kr?

Permalänk
Skrivet av V.Rossi:

Vill ha nytt. Finns det verkligen inget grafikkort som orkar grafiken i CAD för 1000 kr?

Köper du ett nytt kort för 1000kr så får du ett sämre kort en om du köper ett beg kort för 1000kr.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Amd R7 260x och nvidia gtx 750 är det bästa enligt prisjakt för ca 1000kr. Men om du har tur så kan du få ett 6970 eller gtx 670 eller så på beg marknaden som är bättre.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Vilka är dom bästa grafikkorten idag, som passar detta moderkort? Ingen aning vilket chassi jag har.

Skickades från m.sweclockers.com