Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Många wifidonnglar drar så mycket ström att usb portarna inte orkar med och i så fall kan en hub med nätdel vara nått att prova eller ännu hellre så skippar man dongeln och om man tvunget måste köra wifi så skaffar man ett wifikort med kabelanslutna antenner (typ ASUS PCE-AC68) eller en accesspunkt som körs i klientläge och ansluts till datorn via ethernet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att jag har läst detta tidigare. Problemet är att den inställningen inte dyker upp i listan.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara svårt med tänkandet.

Permalänk
Medlem

Testa att flytta enheterna närmare varandra, flera meter närmare, och se om problemet upphör.

Testa också en annan dator med samma nätverkskort på samma plats och se om problemet fortfarande är samma.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett Netgear A6210 tidigare och det var väldigt instabilt med samma problem som du beskriver vilket jag läst beror på ett skitchip från realtek. Bytte till ett pci-express trådlöst nätverkskort med Intels chipset, 9260, och mina problem försvann direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Jag hade ett Netgear A6210 tidigare och det var väldigt instabilt med samma problem som du beskriver vilket jag läst beror på ett skitchip från realtek. Bytte till ett pci-express trådlöst nätverkskort med Intels chipset, 9260, och mina problem försvann direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för att du delar med dig av detta. Ser nog ut som att det är den riktningen jag får börja kolla åt också.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara svårt med tänkandet.

Permalänk
Medlem

Hittade denna länk som först träff på google: (sökning: windows 10 disable usb low power)
https://www.hamoperator.com/Fusion/FusionFiles/K9EQ-Fusion-PD...

Kanske kan vara av intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

Hittade denna länk som först träff på google: (sökning: windows 10 disable usb low power)
https://www.hamoperator.com/Fusion/FusionFiles/K9EQ-Fusion-PD...

Kanske kan vara av intresse.

Känner igen detta. Tror jag har gjort det tidigare. Alla inställningar var iaf som guiden.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara svårt med tänkandet.

Permalänk
Medlem

Sammanställning

Jag kommer avsluta denna tråden ganska snart. Jag tror att den enda lösningen vi kommer komma fram till är att usb-buren uppkoppling är skräp och jag riktar nu istället ögonen mot en Asus PCE-AC56. Om det är någon kvar i denna tråden som har åsikter om mitt val eller liknande får hen gärna hojta till. Annars tackar jag för den hjälpen jag fått och kommer kanske med en liten uppdatering ifall ett PCIe-kort löste mina problem. Om inget annat får jag vänja mig att leva med detta.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara svårt med tänkandet.

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Så, efter att brorsans adapter roligt nog slutade fungera häromdagen satte vi våra (kloka?) huvuden ihop och vi tror att vi har hittat en lösning. Jag vill inte gå och säga att det är 100% löst eftersom det knappt har gått 2 dagar sedan vi kom fram till detta men än sålänge har det funkat felfritt. Jag tänker försöka beskriva stegvis vad vi gjorde här under bara så att det finns. Kanske nån annan har samma problem. Detta verkar dock bara vara ett problem med denna specifika adaptern.

Task Manager -> Services -> Open Services -> Leta upp "NetgearSwitchUSB" -> Properties -> Startup Type: Disabled

Efter detta raderar du alla drivrutiner / program som har med adaptern att göra och startar om datorn.

Detta har funkat för oss båda hittills så förhoppningsvis ska detta vara en permanent lösning.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara svårt med tänkandet.