Permalänk
Medlem

Uppgradering - hjälp!

Halloj,
Redig rookie som skriver här nu..
Har en dator som uteslutande används till CSGO och toppar på typ 150fps med "low" på allt. Skulle gärna kommit upp mot 400 och då också med högre grafik.
Har en tanke om att man kanske skulle lagt en slant för att hjälpa datorn på traven så min fråga är nu, vad kan jag ha kvar - o vad bör bytas ut? 🤗

AMD Radeon R9 200-series (oklart vilket)
Intel Core i5-4690K CPU 3,50GHz
RAM 8GB
Asus Z97M-Plus

Önskvärt är att lägga högst 5k,är det möjligt?
Om inte vad behöver jag lägga & vad bör jag göra? 😀

Tacksam för all hjälp...

Mvh

Permalänk

Nytt moderkort, processor och minne är en bra början:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13261297

Vore intressant att veta vilket grafikkort du har idag om du kan kolla upp det:

  1. Klicka i sökfältet nere till vänster i Windows 10

  2. Skriv: "systeminformation" (Utan "") och tryck enter

  3. Dubbelklicka på "komponenter" till vänster av fönstret

  4. Klicka på "Bildskärm" så står det vilket grafikkort du har på översta raden

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

@Emil Hansson:

Tack för svar!

Det är ett 270 jag har såg jag nu.

Jaha okej är det där jag kanske bör lägga pengarna alltså...

Hade själv en tanke om att jag bara skulle uppgradera GPU & RAM. Dock får jag bara upp moderkortet till 2400mhz vad jag förstår.
Tänkte om jag skulle försökt få tag på typ ett 1070 begagnad och köpt på mig mer än 8gb ram.

Är det bättre att satsa på ny CPU & moderkort för att komma åt 3200mhz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muurbruk:

@Emil Hansson:

Tack för svar!

Det är ett 270 jag har såg jag nu.

Jaha okej är det där jag kanske bör lägga pengarna alltså...

Hade själv en tanke om att jag bara skulle uppgradera GPU & RAM. Dock får jag bara upp moderkortet till 2400mhz vad jag förstår.
Tänkte om jag skulle försökt få tag på typ ett 1070 begagnad och köpt på mig mer än 8gb ram.

Är det bättre att satsa på ny CPU & moderkort för att komma åt 3200mhz?

Du kommer inte att komma upp ens i närheten av 400 om du inte byter CPU och till det hör att det är en skitdålig idé att jaga fps i ett spel som CSGO. Här kan du se vad toppsegmentet på CPU-sidan levererar med ett 2080 TI. Mer RAM hjälper dig nog inte i CS men ett 1070 är nog inte helt fel, du kommer dock inte att se några 400 fps.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Muurbruk:

Det är ett 270 jag har såg jag nu.
Tänkte om jag skulle försökt få tag på typ ett 1070 begagnad och köpt på mig mer än 8gb ram.

Uppgradera från 270:t.
Beggat 1070/980Ti låter som en väldigt bra idé.
8GB borde räcka, men kostar knappt något med 8GB till.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Kanske prova att överklocka processorn innan du börjar köpa nya grejor? Lär väl inte ge några 400 fps men borde ge en boost i ett så gammalt och CPU-beroende spel som CS GO. Kolla bara att du ha en schysst CPU-kylare och läs på ordentligt hur man gör innan du börjar.