Permalänk
Medlem

fps drop

får fps dropp på Day of Defeat Source.. på ett asus rog strix. men så tänkte jag fan jag testar Fortnite och ser om jag får samma problem där. men det får jag inte. det som tål att tilläggas är min förra tråd om dod:S där jag spelar på en server från östkusten i usa. men det är det är inte bara den som jag får fps dropp på. har testa en hel del servrar även svenska. finns en svensk server bara några mil från mig i Södertälje. där pingen ligger på max 20 även då får jag fps dropp. men varför får jag inte det på Fortnite? och Fortnite är ju ännu större än dod:s..ska också tillägga att gamla datorn är den enligt länken

https://www.inet.se/produkt/2214481/lenovo-ideacentre-310s-ce... allt stämmer förutom HDD.. någon som kan hjälpa mig med mitt problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ss3t:

får fps dropp på Day of Defeat Source.. på ett asus rog strix. men så tänkte jag fan jag testar Fortnite och ser om jag får samma problem där. men det får jag inte. det som tål att tilläggas är min förra tråd om dod:S där jag spelar på en server från östkusten i usa. men det är det är inte bara den som jag får fps dropp på. har testa en hel del servrar även svenska. finns en svensk server bara några mil från mig i Södertälje. där pingen ligger på max 20 även då får jag fps dropp. men varför får jag inte det på Fortnite? och Fortnite är ju ännu större än dod:s..ska också tillägga att gamla datorn är den enligt länken

https://www.inet.se/produkt/2214481/lenovo-ideacentre-310s-ce... allt stämmer förutom HDD.. någon som kan hjälpa mig med mitt problem

Vad har du för komponenter på din nuvarande dator då?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@sINsen: amd ryzen 2600
minne HyperX Fury Black 16 GB DDR4 2666 MHz
moderkort ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
aio kylare Corsair Hydro H100X
Corsair VS550 V3 550W
gpu ASUS GeForce GTX 1650 4GB ROG STRIX GAMING OC
är vad som sitter i min burk nu..

som du ser bättre delar än min gamla

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ss3t:

@sINsen: amd ryzen 2600
minne HyperX Fury Black 16 GB DDR4 2666 MHz
moderkort ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
aio kylare Corsair Hydro H100X
Corsair VS550 V3 550W
gpu ASUS GeForce GTX 1650 4GB ROG STRIX GAMING OC
är vad som sitter i min burk nu..

som du ser bättre delar än min gamla

Har du din spelbank på en SSD eller på en HDD? i så fall kan det hjälpa att införskaffa en SSD som spelbibliotek.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@sINsen: en ssd från intel. Sitter ej vid datorn nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ss3t:

@sINsen: en ssd från intel. Sitter ej vid datorn nu

Okej, kolla om du har ditt Operativsystem på ssdn eller om du använder den för spel, har du en vanlig HDD till spel så är den avsevärt mycket långsammare än en ssd, vilket kan leda till långa loadtider och lagg.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Okej, kolla om du har ditt Operativsystem på ssdn eller om du använder den för spel, har du en vanlig HDD till spel så är den avsevärt mycket långsammare än en ssd, vilket kan leda till långa loadtider och lagg.

Längre laddtider ja men inte lägre prestanda. Om inte hårddisken är proppfull då. Det här är också frågan om ett 10 år gammalt spel som ska rulla helt utan problem på den hårdvara TS har.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

jag la spelet på ssd som windows ligger på då verkar jag inte få fps drop