Hur får jag ljud vid inkommande SMS när BT är påslagen?

Permalänk
Medlem

Hur får jag ljud vid inkommande SMS när BT är påslagen?

Irriterande detta jag hade en Samsung S6 tidigare och där så hörde jag sms ljud fast mitt headset var inkopplat så man slapp hålla på att krångla o slå av BT hela tiden. Även i bilens BT via min media så hörde man sms när det kom fast den var inkopplad. Men inte nu på min S8. Har jag missat nån inställning nånstans? har kollat runt i i9nställningar överallt men hittar inget. Man missar ju massa sms numera på S8. Måste ju finnas nån inställning nånstans för detta.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Irriterande detta jag hade en Samsung S6 tidigare och där så hörde jag sms ljud fast mitt headset var inkopplat så man slapp hålla på att krångla o slå av BT hela tiden. Även i bilens BT via min media så hörde man sms när det kom fast den var inkopplad. Men inte nu på min S8. Har jag missat nån inställning nånstans? har kollat runt i i9nställningar överallt men hittar inget. Man missar ju massa sms numera på S8. Måste ju finnas nån inställning nånstans för detta.

Inställningar - Bluetooth. Leta upp namnet på headsetet, gå in i inställningar och bocka ur ljudet som du vill ska komma i telefonen istället.

Permalänk
Medlem

Åhh tack för svaret o det löste sig. Men enligt mig så låter det skumt att man skall bocka ur ljudet, har sett den där förut men kunnde inte ana att det var så.

Visa signatur

Fear