Permalänk
Medlem

DDR4 kompatibla till DDR3?

Hej alla!
Jag har ett Gigabyte 970A-UD3 moderkort med DDR3 minnen, och nu så har dom börjat kraschat. Så jag har lånat några och nu funkar det. Så nu e frågan kan jag använda DDR4 minnen på mitt moderkort? Är det kompatibelt ändå eller? Jag hade lite problem att hitta DDR3 minnen på vissa ställen då dom börjar försvinna antar jag.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Hej alla!
Jag har ett Gigabyte 970A-UD3 moderkort med DDR3 minnen, och nu så har dom börjat kraschat. Så jag har lånat några och nu funkar det. Så nu e frågan kan jag använda DDR4 minnen på mitt moderkort? Är det kompatibelt ändå eller? Jag hade lite problem att hitta DDR3 minnen på vissa ställen då dom börjar försvinna antar jag.

Nej, det kommer inte att fungera.

Inet har DDR3 bl.a

Här är även en annons på Sweclockers marknad: https://www.sweclockers.com/marknad/187206-corsair-vengeance-...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Jag hadde kollat på begangade minnen. Har du tur så kan du säkert hitta gratis i någon gardråbsränsning

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Nej, DDR4 är fysiskt annorlunda så de kan inte ens sättas i moderkortet. DDR3 försvinner ur butik men köpa begagnade minnen ska inte vara några problem.

RAM har livstidsgaranti så hör med tillverkaren om du har kvitto på minnena.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Fear: kommer ej fungera då ram minnen i olika generationer ha hål på olika ställen