Permalänk
Medlem

Köp av grafikkort

Jag har ett MSI Geforce GTX650 i nuläget men är i behov att köpa ett nytt lite modernare kanske. En fläns är trasig på fläkten så den låter lite i obalans n8u därför. Jag har kollat på GTX 1650 4GB t.ex och dom ligger på ett okej pris eller finns det några andra kort som är i klass med dom eller andra modeller? Jag är ingen gamernörd alls jag spelar då o då när jag får lust och tid.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vänta vänta vänta Nvidia har precis lagt ut specar och pris för sina nya 3000-seriekort, så äldre kort kommer rasa i pris.

Jag hade kollat begagnatmarknaden eller sweclockers egna marknad efter bra deals här framöver

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp begagnat kort från 2000-serien som droppar i pris nu efter lanseringen av 3000-serien! Du borde under hösten komma över ett RTX 2060 för nära summan av ett nytt 1650 super (som fasas ut och sälja till "överpris" nytt), gissar jag. Kanske du har tur och får tag i ett 2070 för en rimlig peng, ha koll på marknaden här på Swec!

Edit: tvåa på den bollen ser jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vänta vänta vänta Nvidia har precis lagt ut specar och pris för sina nya 3000-seriekort, så äldre kort kommer rasa i pris.

Jag hade kollat begagnatmarknaden eller sweclockers egna marknad efter bra deals här framöver

Instämmer med det du säger.
Kommer flyga grafikkort ut på Marknden/Blocket/Tradera både nu men i över 2 månader framåt.

1650 är ett väldigt klent kort och du kan få mycket bättre för samma peng om du köper begagnat.
Nu pratar vi ~3x-5x snabbare.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

TBH om du hittils varit nöjd med GTX650 så bör ju ett 1650 vara en massiv uppgradering.
Det här med att 1650 etc kommer sjunka mängder tror jag inte. Toppkorten kommer sjunka men 1650 kommer bara ersättas. Har du dock planer på att börja höja kvaliteten i spel och spela nya spel så är det ju inte fel att kolla tex begagnatmarknaden som snart kommer att fyllas med 1070-2080 kort för vettiga priser.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Japp mitt 650 funkat bra som tusan men när jag ändå skall köpa ett så är väl 1650 rejäl uppgradering trots allt. Jag e ju ingen jättegamer heller så på så vis
Men finns ju massor med olika 1650 kort både i klockfrekvens och en del har turbo boost frekvenser och olika märken.

Visa signatur

Fear