Permalänk
Medlem

Gp2 chassi!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nu är tydligen antalet tävlingar 2020 bestämt till F1 17 st och F2 12 st.
Läs mer här 2020 F1 och F2 calender

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att vi skulle slippa se Abu Dhabi i år😒, dock är det väldigt roligt att få se Mugello Imola med mer. De har mycket mer karaktär än Hermann Tilkes banor.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

När Räikkönen går i mål före Vettel och Leclerc så har Ferrari ingen bra dag.

Permalänk
Medlem

Den här säsongen började fantastiskt med massa action. Nu är det mest på räls för Mercedes. Bottas behöver vässa tänderna om det ska ske nå drastiskt där allra längst framme.

Kul och se iofs att Norris, Gasly och också Renault lyckas.. Att komma framåt o/

Nah som ett fan av de gamla märket Ferrari sedan Schumi tiden... det är bara för tråkigt hur dåligt det går nu. Ferraris ande har läckt ut och ned i dagvattenbrunnen nånstans.

Permalänk

När kommer Red Bull swappet?
Är nog bara en tidsfråga..

Albon till AlphaTauri och Gasly till RBR.

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerodyneGhost:

När kommer Red Bull swappet?
Är nog bara en tidsfråga..

Albon till AlphaTauri och Gasly till RBR.

Jag gissar på att Hulkenberg kommer sitta i Red Bull nästa år. Men det är en vild chansning.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag gissar på att Hulkenberg kommer sitta i Red Bull nästa år. Men det är en vild chansning.

Daniel Kvyat vore kul. Fast jag tror Red Bull håller kvar vid Albon och inser att det inte hjälper att de ger han B-strategin hela tiden för sin golden boy.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AerodyneGhost:

När kommer Red Bull swappet?
Är nog bara en tidsfråga..

Albon till AlphaTauri och Gasly till RBR.

Tror Red Bull börjar kika på andra lösningar. Eftersom Albon fick flytta upp för att Gasly inte kunde prestera vore det konstigt (enligt mig) att byta tillbaka nu.
Får bara en känsla av att andra RB-bilen inte riktigt får samma förutsättningar som VER. Det teamet har en tendens att glömma bort sin andreförare när dom har en stjärna i första sätet (Webber, Gasly, Albon och till viss del Ricciardo).

Permalänk
Skrivet av AerodyneGhost:

När kommer Red Bull swappet?
Är nog bara en tidsfråga..

Albon till AlphaTauri och Gasly till RBR.

Andra racet i rad som jag sett där Albon får helt annan däckstrategi (sämre) och därmed presterar sämre. Hade velat se Albon med samma förutsättningar som Max och se hur det går då.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

@benonikenobi: En sak att fundera på är om Albon klarar av samma strategi som Max kör. Tittar man på tiderna från Q2 och antar att Albon är fortsat 0,3s efter Max så är det på håret att han klarat av att ta sig till Q3. Sen att man satte honom på Medium över Hard tål att diskuteras.

Har väldigt svårt att se att Red Bull skulle skifta under säsongen, det ser lite bättre ut för Albon. Att ta upp Kvyat eller Gasly igen tror jag inte på då de haft chansen. Men till nästa år kan det säkert hända att det kommer någon utifrån istället.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag gissar på att Hulkenberg kommer sitta i Red Bull nästa år. Men det är en vild chansning.

Det vore ju väldigt intressant att se vad Hulken kan göra i en riktigt bra bil.
Än bättre vore ju om den ständige andraföraren Bottas flyttade på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Andra racet i rad som jag sett där Albon får helt annan däckstrategi (sämre) och därmed presterar sämre. Hade velat se Albon med samma förutsättningar som Max och se hur det går då.

Tror det var Patrick Head som en gång i tiden sade att det enda man garanterar med en delad strategi är att en blir fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det vore ju väldigt intressant att se vad Hulken kan göra i en riktigt bra bil.
Än bättre vore ju om den ständige andraföraren Bottas flyttade på sig.

Nu tror jag inte Hulkenberg skulle rå på Verstappen. Däremot är han bättre än Albon Gasly och Kvyat. Han blev ju trots allt utsedd till 12 snabbaste förare Sedan 1983

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Nu tror jag inte Hulkenberg skulle rå på Verstappen. Däremot är han bättre än Albon Gasly och Kvyat. Han blev ju trots allt utsedd till 12 snabbaste förare Sedan 1983

Han fick ju spö av Ricciardo som flydde från Max

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Nu tror jag inte Hulkenberg skulle rå på Verstappen. Däremot är han bättre än Albon Gasly och Kvyat. Han blev ju trots allt utsedd till 12 snabbaste förare Sedan 1983

Det är ju lite svårt att veta.
Mången medioker förare har ju presterat bra bara för att bilen var bra.
Och samma sak åt andra hållet, grymma förare som aldrig fått chansen i en riktig bil p.g.a varierande orsaker.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det så är skillnaden idag mellan förarna mera på nivån om man är skitnödig eller inte.

Bilarnas skick och depåstrategi har större betydelse.

Permalänk
Medlem

Claire Williams tar ett steg tillbaka
"Claire Williams is to step down from her role as Deputy Team Principal after the Italian Grand Prix"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Som jag ser det så är skillnaden idag mellan förarna mera på nivån om man är skitnödig eller inte.

Bilarnas skick och depåstrategi har större betydelse.

Ja sen gäller det ju ha en förare med rätt psyke att inte överköra och krascha bilen. Det finns inga långsamma förare i F1 dock alla kan köra bil att vara några tiondelar efter är ganska lite. Jag är ofta 2 sekunder efter bättre förare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Tänkte försöka se kvalet för F2 idag, men viasat motor sänder inte det. Är det så att viasat motor aldrig sänder F2-kvalet?

Permalänk
Medlem

Kolla tv tablån

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Tänkte försöka se kvalet för F2 idag, men viasat motor sänder inte det. Är det så att viasat motor aldrig sänder F2-kvalet?

F1TV sänder dock kvalet. o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Tänkte försöka se kvalet för F2 idag, men viasat motor sänder inte det. Är det så att viasat motor aldrig sänder F2-kvalet?

Oftast inte, men tidigt på denna säsong sände de faktiskt F3 och F2-kvalen. Kanske för att det är ett sådant udda år.
Men under många år tidigare har de sällan/aldrig gjort det vad jag sett.

Permalänk
Medlem

Fullständig härdsmälta i Ferrari. Och Netflix är och filmar just Ferrari den här veckan. Det blir spännande att se Drive to survive sen!

Permalänk
Medlem

Årets race, kul att se fighting ända till dom sista varven

Edit: Mitt ansikte just nu

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Microapple:

Årets race, kul att se fighting ända till dom sista varven

Edit: Mitt ansikte just nu https://i.redd.it/dauoplhh75l51.jpg

Ja shit! Tänk om varje race vore så! Förra racet på Spa somnade jag nästan (bokstavligen) och nu satt jag på spänn hela tiden.

Permalänk
Medlem

Missade racet men sammandraget visade att det nu var det race på riktigt och inte bara Mercedes Show-off.
Ferrari måste däremot ta en djup funderare på vad de håller på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Missade racet men sammandraget visade att det nu var det race på riktigt och inte bara Mercedes Show-off.
Ferrari måste däremot ta en djup funderare på vad de håller på med.

Grejen är ju att Ferrari vet exakt vad de håller på med (förutom fallerade bromsar).
De utvecklade en bil med herrejösses mycket downforce för att de hade en motor med herrejösses massa hästar.
Sen när bilen var klar så utreddes deras motor och FIA sa ajjabajja, sådär får ni inte göra.
Så nu har de en bil med herrejösses massa downforce å herrejösses få hästar.

Sen med Corona och nedstängda fabriker och väldiga restriktioner på utveckling detta och nästa år så får vi räkna med att de kommer tillbaka tidigast 2022

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Sen med Corona och nedstängda fabriker och väldiga restriktioner på utveckling detta och nästa år så får vi räkna med att de kommer tillbaka tidigast 2022

Carlos Sainz kan nog hålla sig för skratt från 2021. Han trodde ju han skulle hamna i en toppbil då bytet var klart ungefär en månad innan FIA bannade Ferraris oljebränningsmontorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Missade racet men sammandraget visade att det nu var det race på riktigt och inte bara Mercedes Show-off.
Ferrari måste däremot ta en djup funderare på vad de håller på med.

Det var Ham show off följd av drs tåg. Men inte ens här orkade de hänga på mercan. Hade Hamilton inte åkt på bestraffningen så hade nog ingen reagerad på tvåan och det vart ännu ett dötrist race.

Fascinerande vad som hände med Bottas hur fast han blev. Hamilton kunde mycket lättare köra upp sig trots han borde avverkat rätt mycket däck hotlappandes får man förmoda.

Lite synd om Sainz han borde fått segern efter Ham dq men hade missflyt med strategin. Lär inte vinna några race nästa år men hänger han i i Ferrari så lär han få vinna till slut.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x