Permalänk
Medlem

uppgradera datorn

Tja köpte en dator förra året på en ganska tajt budget och tänkte nu kolla vad man kan uppgradera för att kunna streama, spelar för det mesta bara cs go. Såhär ser min dator ut:
ASRock B365M-HDV
rx 480 8 gb
i5 9400f
seasonic-focus-gx-650w
Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Sport LT Grå
Kolink Stronghold (chassi)
Kingston A400 480GB 2.5" SATA (SA400S37/480G

Permalänk
Medlem

CS:Go är ju rätt lättdrivet så du bör ju faktiskt kunna streama som det är. Kanske värt att byta till ett Nyare nVidia kort just för att streama via Nvenc.
Jag streamar med och innan gjorde jag det med R5 2600 och GTX1070 så du bör klara dig.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

CS:Go är ju rätt lättdrivet så du bör ju faktiskt kunna streama som det är. Kanske värt att byta till ett Nyare nVidia kort just för att streama via Nvenc.
Jag streamar med och innan gjorde jag det med R5 2600 och GTX1070 så du bör klara dig.

upplever att mitt fps kan droppa i vissa fps krävande banor, inget som stör så mycket men tänkte ifall man kanske borde uppgradera något. Har dessutom börjat spela lite gta glömde jag säga

Permalänk
Medlem

GTA är CPU tungt.
Drops kommer du få oavsett spel möjligen att MS-RÖJ inte droppar.

Vill du ha en riktigt kompetent streamrigg så är ju 8 kärnor 16 trådar att rekommendera. Grafikkort ja så starkt du har råd med. Mitt nästa steg är 32 gig RAM men jag spelar in all streaming jag gör och det äter RAM!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

GTA är CPU tungt.
Drops kommer du få oavsett spel möjligen att MS-RÖJ inte droppar.

Vill du ha en riktigt kompetent streamrigg så är ju 8 kärnor 16 trådar att rekommendera. Grafikkort ja så starkt du har råd med. Mitt nästa steg är 32 gig RAM men jag spelar in all streaming jag gör och det äter RAM!

ifall jag uppgraderar cpun, vilket ska jag gå för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerrn:

ifall jag uppgraderar cpun, vilket ska jag gå för?

Jag hade gått för Ryzen till streaming intelsidan så är jag osäker. I7 9700 kanske?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan