Permalänk
Medlem

Corsair Carbide 540 i 2019?

Jag funderar på att köpa ett begagnat air 540 så fort jag hittar ett (om någonsin) eftersom jag gillar chassits egenskaper.
Uppkommer några problem med lådan efter långvarig användning?
Har nämligen läst om vissa som klagar på vibrationer men jag har ingen uppfattning kring hur vanliga dessa är.
Finns det några alternativ med proffsigt utseende, bra luftflöde och stöd för ATX moderkort?

Mvh

Permalänk
Medlem

Tjena.

Jag hade 540 Air länge och jag upplevde aldrig nå problem med vibrationer osv.
Däremot en kompis till mig hade samma chassi och hans lät och hade sig så det är olika.

Annars har du Phanteks Eclipse P400A D-RGB ( Du kan köra varianten utan RGB ). Stilrent, lätt att bygga i och bra luftgenomströmmning.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

Tjena.

Jag hade 540 Air länge och jag upplevde aldrig nå problem med vibrationer osv.
Däremot en kompis till mig hade samma chassi och hans lät och hade sig så det är olika.

Annars har du Phanteks Eclipse P400A D-RGB ( Du kan köra varianten utan RGB ). Stilrent, lätt att bygga i och bra luftgenomströmmning.

Tack för hjälpen och förslaget

Jag får helt enkelt vänta, se och låta priset vara den avgörande faktorn.
Trevligt helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av carbua:

Jag funderar på att köpa ett begagnat air 540 så fort jag hittar ett (om någonsin) eftersom jag gillar chassits egenskaper.
Uppkommer några problem med lådan efter långvarig användning?
Har nämligen läst om vissa som klagar på vibrationer men jag har ingen uppfattning kring hur vanliga dessa är.
Finns det några alternativ med proffsigt utseende, bra luftflöde och stöd för ATX moderkort?

Mvh

Det är ett fint chassi i sig självt, men det är en sabla damm-magnet. Har du lite dammigt eller tänkt dig att chassit ska stå på golv-nivå så *kommer* det att fyllas med damm. Baksidans kompartment där PSU sitter har inte heller något fläktfilter. Det kanske går att skruva dig en liten finmaskig med moddning, men det är inget dammskydd på det här chassit.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft det i flera år och försökte nu hitta en lämplig tråd att posta mitt nya bygge då jag upptäckte att mina standardfläktar för intake inte passade med Geforce 2080 och fick införskaffa 15mm breda. Det sitter ett filter i intake som medföljer chassit. Däremot inget vid nätdelen, men det är lätt att införskaffa. När det kommer till vibrationer så har haft minimala problem med det, ibland har det varit något i chassit som orsakat vibration som i alla andra chassin och felsökt rättat till. Och ställer man in rätt fläktkurva i bios så är den riktigt tyst när man surfar och har på den under natten och lite juice när den pressas.

https://imgur.com/a/0iZm1IK

Permalänk
Inaktiv

Lite update i tråden då jag installerade om dessa fläktar https://noctua.at/en/products/fan/nf-a12x15-pwm med
https://noctua.at/en/na-sav2-chromax-black om man drar den långa sidan igenom fläkten och tjocka delen i chassit så sitter mina stadigt utan att den dragits helt igenom på fläktsidan. Hoppas ni förstår vad jag menar och jag skriver för att jag tänkte inte på att dessa smala fläktar inte har någon avdelning där man trär igenom och tänkte men attans går detta nu då.