Veckans fråga: Har du fått ditt Geforce RTX 3080/3090?

Permalänk
Medlem

Blev less på att bristen så jag väntar på amd

Permalänk
Medlem

Får mitt 3090 rog syrix OC på måndag. Den är skickad från Proshop(synd att Inet inte hann först).
Jag beställde 15:00 den 24e sep

Permalänk

Får mitt 3090 rog strix OC på måndag. Den är skickad från Proshop en kompis beställde åt mig
15:02 den 24e sep (:

Visa signatur

life is a game forever

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hej, inte beställt är vi inte intresserade av här.
Vi vill veta hur många som har beställt och hur många som fått.

Om frågan inte är applicerbar på dig kan du alltid klicka på "avstå röst".

Instämmer i din argumentation, har dock fått veta att man alltid bör skapa undersökningar på ett sådant sätt att alla kan svara på den, delvis eftersom det finns personer som känner att de måste svara även om frågan inte gäller dem. Även om det inte är relevant att veta hur många som inte har köpt 3000-serien skadar det heller inte att ställa den frågan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Haft mitt 3080FE sedan den 28.de tror jag det var, fick hem vattenblocket förra veckan så nu är den tyst och fin igen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Haft mitt 3080FE sedan den 28.de tror jag det var, fick hem vattenblocket förra veckan så nu är den tyst och fin igen.

Hur blev det med vattenblocket? Vilket märke och vartifrån köpte du? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marothka:

Hur blev det med vattenblocket? Vilket märke och vartifrån köpte du? 😊

Det sitter på, Ett Bykski från EZmodding. Mycket nöjd.
Ezmodding

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Det sitter på, Ett Bykski från EZmodding. Mycket nöjd.
Ezmodding

Grattis till ett riktigt snyggt block på kortet! Hittade en tråd på Reddit om det också.
Ser lite ut som om att det ger dig ”fingret”. 😋

Reddit 3080 FE BYKSKI block

Hörde att EK har något speciellt planerat för 3080 FE också 😁

Permalänk
Medlem

Asus 3090 trix OC. 24/9 15:02, bekräftelse 15:04 från Komplett.

Inkommer 22/10 enligt orderstatus Komplett. Snart....

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Fast det smälte, inte började brinna. Nu tänkte ju jag på att faktiskt fatta eld, vilket borde vara väldigt sällsynt.

Kabeln var svart och sotig så isoleringen föll av och plasten runt glappet var helt svart och förkolnad. antar att det inte fanns tillräckligt med syre i det trånga utrymmet, speciellt då resten av plasten smälte runt kontakten så syre inte kunde få plats.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qube_gbg:

Fick mitt RTX 3090 RØG STRIX OC idag ligger och väntar på webhallen 😓 trodde att det skulle ta längre tid ju

När beställde du?

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Cenorida:

Instämmer i din argumentation, har dock fått veta att man alltid bör skapa undersökningar på ett sådant sätt att alla kan svara på den, delvis eftersom det finns personer som känner att de måste svara även om frågan inte gäller dem. Även om det inte är relevant att veta hur många som inte har köpt 3000-serien skadar det heller inte att ställa den frågan.

Ja jo. Kan hålla med till viss del.

Samtidigt för dessa ”jag är inte berörd av frågan men vill vara representerad”-alternativ med sig att resultat blir oöverskådliga tex

Uppenbarligen har den stora majoriteten här inte beställt 3080. Så om alla de svarar ”har ej beställt” är resultatet istället en enda stor stapel av ”nonsens” medan de relevanta svaren alla ser lika små ut ungefär.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Beställde på release dagen, enbart fått uppskjutet leveransdatum i tre veckor så avbeställde, nu har priserna höjts minst 1000kr påslag över alla, blir att vänta på big navi och se vad RDNA+ kan prestera gentemot.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Beställde på release dagen, enbart fått uppskjutet leveransdatum i tre veckor så avbeställde, nu har priserna höjts minst 1000kr påslag över alla, blir att vänta på big navi och se vad RDNA+ kan prestera gentemot.

Fast beställde du på releasedagen så har du ju kvar det billigare priset...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Försökte beställa ett Asus TUF OC 3080 vid release från Inet, deras sida klappade ju tyvärr igen fullständigt i betalningssteget. Så efter 15 minuter tröttnade jag och beställde det enda som visade lagersaldo på Komplett (Zotac). Där gick beställningen igenom direkt, tyvärr hängde ju inte lagersaldot med alls vilket inte var helt oväntat. Har beräknad leverans 18 november i dagsläget, men det hoppar fortfarande lite fram och tillbaka.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Beställde ett TUF 3080 OC på lanseringsdagen från Inet, det skickades från Inet i fredags - två veckor före beräknad tid! Klart trevligt! Fick in min order runt 15:20, det var rätt mkt strul med deras sida under lanseringen. Ska bli intressant att se hur det funkar, det bör ju dyka upp imorgon på posten!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

När beställde du?

15:01 lanseringdagen tror att jag kommer att inte köpa det. Så om någon som bor i Göteborg och gillar webhallen så kommer nog ett RTX3090 asus rog strix oc ut på deras sida den 23 på deras butik i sisjön

Permalänk
Inaktiv

Nej jag sitter här och lipar med ett 1080 Ti som jag köpte till överpris för 2 månader sen. Arreee gött...

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning i onsdags på Webhallen på ett Gigabyte 3080 Gaming OC - bara för att mina andra beställningar inte kommer nån vart. Min förvåning när jag i lördagsmorse kunde hämta ut det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Skulle vara intressant att veta varför ni valde 3090 istället för 3080 med tanke på skillnaden i fps/krona. Säger inte att ni gjorde ett dåligt val, mest intresserad över hur ni resonerande.

Jag tror i de flesta fall med folk som beställer ett 3090 (mig inkluderat (ej fått det än)) handlar det inte om prestanda per krona.

Utan snarare ett brinnande intresse för datapryttlar. Samt att man vill ha det bästa datavärlden kan erbjuda

För mig själv så är jag så pass lyckligt lottad att pris-skillnaden mellan de två korten ej är märkbar för min ekonomi. Därför blev det således ett 3090 istället för ett 3080.

Samma parallel kan också dras till bilar. Varför köpa en Audi istället för en Škoda? Nästan samma prestanda men betydligt dyrare med Audi.

Visa signatur

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Permalänk

Elgiganten kommer nog få hålla i mina pengar ett tag.
Men det är okej, jag kan vänta på AMDs kontring och eventuellt ändra mig. Kanske skippar Ampere även om det är trist, 2080 Ti är ju ändå bra fortfarande, särskilt i QHD som jag uteslutande spelar i just nu.

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Skulle vara intressant att veta varför ni valde 3090 istället för 3080 med tanke på skillnaden i fps/krona. Säger inte att ni gjorde ett dåligt val, mest intresserad över hur ni resonerande.

Ville ha det bästa bara.

Visst kan jag nyttja minnet i lite videoredigering men ska jag vara ärlig så var det bara för att jag ville ha det bästa.

Permalänk
Medlem

Samma här

Permalänk
Medlem

Älskar kompletts info på orders.. flytta bak vecka för vecka.

Kan de inte bara skriva i lager år 2030?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Älskar kompletts info på orders.. flytta bak vecka för vecka.

Kan de inte bara skriva i lager år 2030?

Får samma, sjukt störigt. Skulle få det Torsdag den 22a, idag flyttade dom det till 27e, osv.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTEX:

Får samma, sjukt störigt. Skulle få det Torsdag den 22a, idag flyttade dom det till 27e, osv.

Det jävligt är att de säger att de uppdaterar det enligt de info de fått från leverantören att de ska få in.. Vilket är ett jävla BS. Betyder då att leverantören ljugit för dom om och om och om och om igen i flera veckor

Permalänk
Medlem

Nu står det på Webhallen
Webblager Ej i lager (25 st på väg).

Det jobbiga är att man inte får veta vilken plats man är/står på.
Ovissheten plågar mig.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Nu står det på Webhallen
Webblager Ej i lager (25 st på väg).

Det jobbiga är att man inte får veta vilken plats man är/står på.
Ovissheten plågar mig.

Ni uttrycker er som om ni gick och väntade cancerbesked.

Du väntar på en leksak

Permalänk
Medlem

Beställde Strix 3080 OC från Inet och står att den ska skickas imorgon. Hoppas på det bästa!

Permalänk

Från Webhallen beställt ett 'ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC' (Artikelnr: 324101) den 2020-09-24 15:03.
Chattade med deras support idag, de kan inte / vill inte ge ut information om var man står i kön eller när de tror att man får sitt kort. Dessvärre kan det bli så att det inte ens kommer i år enligt supporten.
Hoppas jag besparade någon 30 minuters webhallen support-kö.