PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorbidPytte:

Skapade ett konto på Amazon med det går inte att betala med faktura. Någon med samma problem?

Jag skulle gissa att de först gör en kreditkontroll eller liknande på dig innan de tillåter det. Därför kan det nog dröja innan det aktiveras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorbidPytte:

Skapade ett konto på Amazon med det går inte att betala med faktura. Någon med samma problem?

Samma här, men jag har haft mitt amazon-konto i flera år.

Verkar dock som att de inte drar pengar från kortet förrän det skickas, så jag ligger inte ute med några pengar (hoppas jag).

Nu har jag samlat på mig ett gäng beställningar, nu får vi se vilken butik som får mina pengar.

Var: Webhallen
När: 2020-06-11
Modell: Med skivläsare
Status: 2021

Var: Dustin
När: 2020-11-16
Modell: Med skivläsare
Status: 2021

Var: CDON
När: 2020-11-16
Modell: Med skivläsare
Status: Februari 2021

Var: Amazon
När: 2020-11-20
Modell: Med skivläsare
Status: ?

Update:

Hittade denna snutt på amazon

Citat:

Kan jag betala med faktura för all min shopping på Amazon?

Betalningsmetoden månadsfaktura är tillgänglig för privatkunder med en giltig faktureringsadress i Sverige. Den är inte tillgänglig för företagskunder. Presentkort, digitala beställningar och prenumerationer kan för närvarande inte köpas med månadsfaktura. Därtill kan artiklar som har en leveranstid som är längre än sju dagar inte köpas med månadsfaktura.

Gissningsvis klassar de oklar leveranstid som längre än 7 dagar.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Order 1
Hur: Online
Var: elgiganten
När: 2020-11-19, kl 09:01
Modell: SE
Leverans: oklart

Valt expressleverans, utlovad leverans senast idag.
EG har lämnat ifrån sig paketet, Bring säger att dem erhållit förhandsinfo. 🤷🏻‍♂️
Detta kommer min bror få köpa av mig, så fråga inte

Order 2
Hur: Online
Var: Amazon
När: 2020-11-19, 00:07
Modell: SE
Leverans: idag, hämtad hos ombud 👍🏻

Order 3
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-03-17
Modell: SE
Leverans: 2021, kommer troligen avboka om inget magiskt händer.

Permalänk
Medlem

EG skickade bekräftelse idag om att det skulle lämna deras lager. Men Bring har bara fått förhandsinfo... beställde express hemleverans så får se om de levererar imorgon

Permalänk

Amazon.se har nu stängt för beställningar igen. Känner lite hopp nu då man hann lägga en beställning!

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Skrivet av Valetudo_swe:

EG skickade bekräftelse idag om att det skulle lämna deras lager. Men Bring har bara fått förhandsinfo... beställde express hemleverans så får se om de levererar imorgon

Enligt utsago levererar de inte över helgen, utan det är måndag som blir leveransdag.

Sitter i precis samma sits som du att EG sade att de lämnat i väg den 10:07 i dag men Bring fortfarande inte säger sig ha fått annat än "meddelande om detta" på spårningen online.

Detta efter att kundtjänst i går, under två separata samtal, sade att den skulle skickas i går och vara framme i dag... Fick en handkontroll skickad i går och levererad nu i kväll, förstod inte förrän under dagen i dag att de skickat ordern inkomplett och att helgen skulle bli utan konsol. Rätt besviken efter falska besked och förhoppningar från kundtjänst tidigare...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Inaktiv

Jag antar att det inte bara är jag som önskar att man i nådens år, 2020, nått så långt att man kan börja leverera paket alla dagar i veckan. Mina förhoppningar med Amazons etablisering i Sverige var att vi med tiden får bättre logistiklösningar och kanske når iallafall 6/7 dagar i veckan.

Onlinehandeln är här för att stanna, lösningarna för att leverera måste förbättras.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag antar att det inte bara är jag som önskar att man i nådens år, 2020, nått så långt att man kan börja leverera paket alla dagar i veckan. Mina förhoppningar med Amazons etablisering i Sverige var att vi med tiden får bättre logistiklösningar och kanske når iallafall 6/7 dagar i veckan.

Onlinehandeln är här för att stanna, lösningarna för att leverera måste förbättras.

Tjänsten finns, bara att den allmänna uppfattningen är att det är mån-fre som gäller så tror därför inga bolag väljer att betala extra för helgerna

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Enligt utsago levererar de inte över helgen, utan det är måndag som blir leveransdag.

Sitter i precis samma sits som du att EG sade att de lämnat i väg den 10:07 i dag men Bring fortfarande inte säger sig ha fått annat än "meddelande om detta" på spårningen online.

Detta efter att kundtjänst i går, under två separata samtal, sade att den skulle skickas i går och vara framme i dag... Fick en handkontroll skickad i går och levererad nu i kväll, förstod inte förrän under dagen i dag att de skickat ordern inkomplett och att helgen skulle bli utan konsol. Rätt besviken efter falska besked och förhoppningar från kundtjänst tidigare...

Intressant för dom gör reklam på sin hemsida att dom levererar under helgen om man bor i en storstad (gbg)

Aja det är väl sak samma för jag trodde inte jag skulle få nåt förräns december ändå. Men har faktiskt betalat extra för express frakt så får väl lösa det med EG om det dröjer till nästa vecka. Men man överlever väl några dagar till

Permalänk
Skrivet av Valetudo_swe:

Intressant för dom gör reklam på sin hemsida att dom levererar under helgen om man bor i en storstad (gbg)

Aja det är väl sak samma för jag trodde inte jag skulle få nåt förräns december ändå. Men har faktiskt betalat extra för express frakt så får väl lösa det med EG om det dröjer till nästa vecka. Men man överlever väl några dagar till

Jag tror att det är Elgiganten som inte betalar vad jag antar är något extra för att Bring ska leverera på helgen. Gissning!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Nu ändrades statusen på ordern på EG hemsida till skickas från reserverad och ett kvitto kom på mejlen.

Bokade igår 09:01

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställde från Dustin home och fått sin än?

Hur: online
Var: Dustin home
När: 2020-09-17 tidigt på morgonen
Modell: digital
Leverans: oklart än så länge.
Senaste mejl sa att majoriteten som förbokat kommer att få de 2021.

Permalänk
Medlem

Har någon här fått mer info om leverans för Amazon beställningar igår kväll?

Permalänk
Skrivet av Aligiggs:

Har någon här fått mer info om leverans för Amazon beställningar igår kväll?

Nej, bara att de ska maila när de kan utlova ett leveransdatum. Förhoppningsvis har dom en batch på ingång hyfsat snart.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

Jag vill köpa en PS5 men har inte bestämt mig om det ska vara med eller utan disc.
Tycker tyvärr utväxten är väldigt ful på disc versionen.
Jag har en del PS4 spel digitalt redan.

Jag är ganska ointresserad av att boka in något som levereras nästa år. Då kan jag lika gärna vänta.
Men har någon ett bra tips hur man kan få tag på en typ nu så lyssnar jag

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Jag tror att det är Elgiganten som inte betalar vad jag antar är något extra för att Bring ska leverera på helgen. Gissning!

Haha såklart att dom inte betalar. Hade jag vetat att express betyder vanlig frakt hade jag inte valt det.. tack för infot

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle238:

Nej, bara att de ska maila när de kan utlova ett leveransdatum. Förhoppningsvis har dom en batch på ingång hyfsat snart.

Tack.

Permalänk
Medlem

Inte för vara den som är den, men alla ni som bokat på t ex elgiganten/amazon/netonnet den 19e som nu är helt upphetsade över ifall de kommer i helgen, eller på måndag, eller slutet av nästa vecka (jag är själv i samma sits), borde ni inte vara glada över att ni överhuudtaget får en ps5a innan vintern är över, fåglarna kvittrar och coronavaccinet är distribuerat till hela befolkningen?

Menar där finns folk som förhandsboka 2019 och inte får se en på månader, min egen bokning på webhallen maj 2020 lär inte anlända innan sommaren.. så om min bokning på EG kommer på fredag, måndag, eller om två veckor känns ganska orelevant, bara glad jag får den innan årsskiftet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Har någon här fått mer info om leverans för Amazon beställningar igår kväll?

Nepp, men om det är någon som kan överraska så är det Amazon tror jag och hoppas jag

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Är det någon som beställde från Dustin home och fått sin än?

Hur: online
Var: Dustin home
När: 2020-09-17 tidigt på morgonen
Modell: digital
Leverans: oklart än så länge.
Senaste mejl sa att majoriteten som förbokat kommer att få de 2021.

Jag fick min från Dustin på release, men jag bokade 20 juni 2020.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Order 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-01-23
Modell: SE
Leverans: 2021

Order 2
Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19, kl 09:02
Modell: SE
Leverans: 2020-11-26

Bara jag som fått leveransdatum 26'e november? Alla andra verkar ha fått sina skickade eller leverans 7'e december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vg132:

Order 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-01-23
Modell: SE
Leverans: 2021

Order 2
Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19, kl 09:02
Modell: SE
Leverans: 2020-11-26

Bara jag som fått leveransdatum 26'e november? Alla andra verkar ha fått sina skickade eller leverans 7'e december.

Låter som satt du kanske inte valt expressfrakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vg132:

Order 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-01-23
Modell: SE
Leverans: 2021

Order 2
Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19, kl 09:02
Modell: SE
Leverans: 2020-11-26

Bara jag som fått leveransdatum 26'e november? Alla andra verkar ha fått sina skickade eller leverans 7'e december.

La order på EG & fick bekräftelse 08:58.
Fick sms & mail från Bring att leverans förbereds, lär väl skickas iväg på måndag & leverans ons-tors. Så jag sitter i samma båt som dig!

/M

Permalänk
Skrivet av blackeagle238:

Nej, bara att de ska maila när de kan utlova ett leveransdatum. Förhoppningsvis har dom en batch på ingång hyfsat snart.

Det får vi verkligen hoppas

Permalänk

Nu har jag pratat med kundtjänst på Amazon.se . De öppnade en kö inför nästa leverans, vilken de inte vet när det blir. Sedan stängde de det på grund att det blev lite för mycket, och de ville inte hamna i Webhallen situationen. Vi som har lagt en beställning, kommer att få först när nästa leverans kommer. Men detta är upp till Sony, och de hoppas på en leverans i december...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Nu har jag pratat med kundtjänst på Amazon.se . De öppnade en kö inför nästa leverans, vilken de inte vet när det blir. Sedan stängde de det på grund att det blev lite för mycket, och de ville inte hamna i Webhallen situationen. Vi som har lagt en beställning, kommer att få först när nästa leverans kommer. Men detta är upp till Sony, och de hoppas på en leverans i december...

Visar sig

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

Nu har jag pratat med kundtjänst på Amazon.se . De öppnade en kö inför nästa leverans, vilken de inte vet när det blir. Sedan stängde de det på grund att det blev lite för mycket, och de ville inte hamna i Webhallen situationen. Vi som har lagt en beställning, kommer att få först när nästa leverans kommer. Men detta är upp till Sony, och de hoppas på en leverans i december...

Man känner sig inte helt hopplös inför att få en innan årsskiftet i alla fall. Vi får se.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Skrivet av blackeagle238:

Man känner sig inte helt hopplös inför att få en innan årsskiftet i alla fall. Vi får se.

I feel you...

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag vill köpa en PS5 men har inte bestämt mig om det ska vara med eller utan disc.
Tycker tyvärr utväxten är väldigt ful på disc versionen.
Jag har en del PS4 spel digitalt redan.

Jag är ganska ointresserad av att boka in något som levereras nästa år. Då kan jag lika gärna vänta.
Men har någon ett bra tips hur man kan få tag på en typ nu så lyssnar jag

Ditt enda alternativ är att köpa på tradera/blocket för överpris, annars lär det bli att vänta några månader

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Ditt enda alternativ är att köpa på tradera/blocket för överpris, annars lär det bli att vänta några månader

Priserna på blocket & här på SweC är helt galna. Att scalper försäljning är tillåtet på en sida där alla är på samma sida gällande scalping.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz