Noctua-fläktar, Taurus trådlös gamingmus, Fnatic DASH deskpad, Cryorig C1 (intel), Scythe Big Shuriken v2 Rev B

Permalänk
Medlem

Noctua-fläktar, Taurus trådlös gamingmus, Fnatic DASH deskpad, Cryorig C1 (intel), Scythe Big Shuriken v2 Rev B

Hej!

Dags att rensa saker som blivit över efter ombyggnation/chassi-byten.

Priserna inkluderar *inte* fraktkostnad. Finns i Luleå, Norrbotten, om man har möjlighet att hämta upp eller mötas upp.

Först ut: ett gäng med noctua-fläktar, vissa använda ett par dagar, vissa ett par månader - men alla i helt felfritt skick. Lite dammiga bara, då dom inte använts på ett bra tag.

1.
NF-B9 (92mm) Redux 1600 PWM. Använd i typ 3 dagar, köpte 2st A9 i stället då jag egentligen ville ha fula Noctua-bruna.

50kr.

2.
NF-A9x14 (slim 92mm) PWM. Använd ett par dagar denna också, trodde jag behövde en slim men kunde använda en 25mm trots allt, och fick bättre resultat med den.

80kr. Såld!

3.
NF-A8 ULN (80mm) användes i ett chassi i ett par månader på fixed RPM, fortfarande i jättebra skick. Bytte chassi och denna blev bara kvar.

90kr. Såld!

4.
NF-A12x25 ULN (120mm) - hade två av denna men bytte GPU och behövde då 2st slim-fläktar... återanvände ena i ett annat bygge, men den andra är kvar nu. Också använt fixed RPM.

120kr.

Samtliga A-modeller kommer med alla tillbehör/adaptrar (splitter osv).
B-modellerna hade aldrig några tillbehör annat än anti-vibrations-kuddarna.

Misstänker fraktkostnad är runt 50kr.

---

Sedan 2st CPU-kylare, sparsamt använda. Följer dessvärre inte med någon kylpasta, men använder man dessa kanske man redan har någonting bättre hemma

1. Cryorig C1 - "moddad" med en Noctua NF-A15 HS-PWM (svart, 140mm). Endast Intel-mount ingår, då jag tappat bort AMD-mounten (fungerar inte ens med AM4 dock, måste köpas separat).
Bra skick, använd i ca. 1 år. Väldigt bra low-profile-ish-kylare.

400kr inkl. fläkten.

2. Scythe Big Shuriken v2 revision B - en av dom bättre 120mm low profile kylarna som jag testat. Passar i Fractal Node 202 t.ex. - och är jättebra där i.
Bra skick, använd ca. 6 månader med annan fläkt.

200kr. Såld!

---

Sist ut, mus + musmatta.

1. Taurus GM1-W - riktigt riktigt bra trådlös mus, den var bara inte den storleken jag ville ha.
"Ultralight", trådlös, med utbytbart top-shell - väldigt lik Zowie EC2 i formen också, men bättre scrollhjul och knappar enligt mig. Sensorn är en PixArt 3335, vilket är en low-power variant av 3389 som jag förstått det, och är helt felfri.
Har satt dit "Lizardskins" grepptejp då jag föredrar greppet man får av det, men ska vara enkelt att ta bort också.
Alla tillbehör följer med. Musfötterna i bra skick, inga skador alls, musen i toppskick. Riktigt bra glid i musfötterna för övrigt.

Har ingen bild på den för tillfället, men kan tas vid efterfrågan. Glömde bort och har inte musen här med mig.

400kr.

2.
Fnatic DASH-XD (Xtended Desk) gigantisk deskpad - otroligt bra glid med rätt musfötter, 100x50cm tror jag den är i storlek.

Har tuschat över den silvriga logon, så den blev stealth black.

Vet inte vad mer man ska skriva om den - riktigt fin kvalitet på musmattan, kanske bästa jag testat, likt Artisan i kvalitet. Väldigt omtyckt musmatta bland "entusiasterna"
Verkar sälja slut ganska snabbt också. Nypris 599kr.

300kr.

----

Skriv gärna frågor om ni har några!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NF-A9x14 (slim 92mm) PWM
Scythe Big Shuriken v2 revision B

300 + frakt

Mvh Dunderil

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

NF-A9x14 (slim 92mm) PWM
Scythe Big Shuriken v2 revision B

300 + frakt

Mvh Dunderil

PM:ar dig!

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NF-A8 ULN (80mm)
NF-A12x25 ULN (120mm)

180 kr + frakt

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

600kr + frakt för mus och musmatta?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

NF-A8 ULN (80mm)
NF-A12x25 ULN (120mm)

180 kr + frakt

Hej - fick PM på båda tidigare än du hann svara i tråden. Hör av mig om dom inte går igenom med köpet!

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeaveR2K:

600kr + frakt för mus och musmatta?:)

Kan gå med på det! Men tror frakten går på 95kr om båda ska i samma paket. Skickar PM!

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

NF-A8 ULN (80mm)
NF-A12x25 ULN (120mm)

180 kr + frakt

A12x25 ULN finns kvar om du fortf. är intresserad.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeefus:

Hej!

Dags att rensa saker som blivit över efter ombyggnation/chassi-byten.

Priserna inkluderar *inte* fraktkostnad. Finns i Luleå, Norrbotten, om man har möjlighet att hämta upp eller mötas upp.

Först ut: ett gäng med noctua-fläktar, vissa använda ett par dagar, vissa ett par månader - men alla i helt felfritt skick. Lite dammiga bara, då dom inte använts på ett bra tag.

1.
NF-B9 (92mm) Redux 1600 PWM. Använd i typ 3 dagar, köpte 2st A9 i stället då jag egentligen ville ha fula Noctua-bruna.

50kr.

2.
NF-A9x14 (slim 92mm) PWM. Använd ett par dagar denna också, trodde jag behövde en slim men kunde använda en 25mm trots allt, och fick bättre resultat med den.

80kr. Såld!

3.
NF-A8 ULN (80mm) användes i ett chassi i ett par månader på fixed RPM, fortfarande i jättebra skick. Bytte chassi och denna blev bara kvar.

90kr. Såld!

4.
NF-A12x25 ULN (120mm) - hade två av denna men bytte GPU och behövde då 2st slim-fläktar... återanvände ena i ett annat bygge, men den andra är kvar nu. Också använt fixed RPM.

120kr.

Samtliga A-modeller kommer med alla tillbehör/adaptrar (splitter osv).
B-modellerna hade aldrig några tillbehör annat än anti-vibrations-kuddarna.

Misstänker fraktkostnad är runt 50kr.

---

Sedan 2st CPU-kylare, sparsamt använda. Följer dessvärre inte med någon kylpasta, men använder man dessa kanske man redan har någonting bättre hemma

1. Cryorig C1 - "moddad" med en Noctua NF-A15 HS-PWM (svart, 140mm). Endast Intel-mount ingår, då jag tappat bort AMD-mounten (fungerar inte ens med AM4 dock, måste köpas separat).
Bra skick, använd i ca. 1 år. Väldigt bra low-profile-ish-kylare.

400kr inkl. fläkten.

2. Scythe Big Shuriken v2 revision B - en av dom bättre 120mm low profile kylarna som jag testat. Passar i Fractal Node 202 t.ex. - och är jättebra där i.
Bra skick, använd ca. 6 månader med annan fläkt.

200kr. Såld!

---

Sist ut, mus + musmatta.

1. Taurus GM1-W - riktigt riktigt bra trådlös mus, den var bara inte den storleken jag ville ha.
"Ultralight", trådlös, med utbytbart top-shell - väldigt lik Zowie EC2 i formen också, men bättre scrollhjul och knappar enligt mig. Sensorn är en PixArt 3335, vilket är en low-power variant av 3389 som jag förstått det, och är helt felfri.
Har satt dit "Lizardskins" grepptejp då jag föredrar greppet man får av det, men ska vara enkelt att ta bort också.
Alla tillbehör följer med. Musfötterna i bra skick, inga skador alls, musen i toppskick. Riktigt bra glid i musfötterna för övrigt.

Har ingen bild på den för tillfället, men kan tas vid efterfrågan. Glömde bort och har inte musen här med mig.

400kr.

2.
Fnatic DASH-XD (Xtended Desk) gigantisk deskpad - otroligt bra glid med rätt musfötter, 100x50cm tror jag den är i storlek.

Har tuschat över den silvriga logon, så den blev stealth black.

Vet inte vad mer man ska skriva om den - riktigt fin kvalitet på musmattan, kanske bästa jag testat, likt Artisan i kvalitet. Väldigt omtyckt musmatta bland "entusiasterna"
Verkar sälja slut ganska snabbt också. Nypris 599kr.

300kr.

----

Skriv gärna frågor om ni har några!

Läs hela annonsen här

Hej!
Jag är intresserad av A12x25 ULN-fläktarna.
Är det 120kr + frakt för båda?

Är skicket bra å så?
Har du möjligtvis kvitto? (inget krav men bra å veta).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Hej!
Jag är intresserad av A12x25 ULN-fläktarna.
Är det 120kr + frakt för båda?

Är skicket bra å så?
Har du möjligtvis kvitto? (inget krav men bra å veta).

Hej - sorry men det är bara 1st sådan, jag råkade beskriva det lite fumligt... Ena används för tillfället, så bara ena är till salu!

Tror jag har digitalt kvitto på mailen någonstans, köptes någon gång förra sommaren, men bytte till en icke-ULN i September.

Skicket är superbra, jag har aldrig varit med om några problem med någon av mina Noctua-fläktar, även efter lång användning...

Låt mig veta om du fortf. är intresserad utav bara ena.

Jag har funderat på om jag ska sälja båda dock, och ersätta med en annan icke-ULN, men har inte egentligen något behov av detta.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeefus:

Hej - sorry men det är bara 1st sådan, jag råkade beskriva det lite fumligt... Ena används för tillfället, så bara ena är till salu!

Tror jag har digitalt kvitto på mailen någonstans, köptes någon gång förra sommaren, men bytte till en icke-ULN i September.

Skicket är superbra, jag har aldrig varit med om några problem med någon av mina Noctua-fläktar, även efter lång användning...

Låt mig veta om du fortf. är intresserad utav bara ena.

Jag har funderat på om jag ska sälja båda dock, och ersätta med en annan icke-ULN, men har inte egentligen något behov av detta.

Jag behöver just två, men ja kan förhastat mig, fick för mig att uln inte var egen version.
Hade velat ha den riktiga