Smart Filament E17 lampa

Permalänk
Medlem

Smart Filament E17 lampa

Söker efter små smarta filament-lampor med E17-sockel. Jag ska ha den till en sådan här lampa som jag köpte på Mio. https://www.mio.se/p/isolde-taklampa/M1814826
Problemet är dock att de inte få vara varken för långa eller tjocka då de går emot glaskloten alternativt inte kommer in genom öppningen. Diametern för öppningen och således lampan får inte vara mer än max 4,3 cm.
Jag köpte en Wiz på test men den var aningens för lång. Och då var den exempelvis ändå kortare än Deltacos variant. Man kan i nuläget inte skruva på klotet helt nämligen. Men har svårt att hitta mindre och många specar inte storleken på dom. Jag vill som sagt även att de ska vara filament helst då det blir snyggast.
Någon som har nått tips? Alternativt vet en bra affär i Sthlms-området man kan gå till med brett utbud av smarta lampor. Har varit inne i en del lokala men de har inte haft så mycket.

Permalänk
Medlem

Måste respektive lampa vara smart? Kan du inte koppla in en central enhet mellan lampa och strömförsörjning istället?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Förstår tanken och oxå funderat på det. Problemet är att det är svårt att få till det på nått bra och snyggt sätt. Den är ju inkopplad i taket och i själva höljet som täcker uttaget samt överflödig sladd är det fullt. Så isf måste en sådan dosa sitta utanför vilket jag helst vill undvika. :/

Permalänk
Medlem

Finns många enheter som sitter helt osynligt bakom lampknappen om det är en lösning för dig. Plejd, Shelly, Nexa med mera
Finns både smarta och dumma dimmrar

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14